اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۹۶

چرا قیمت کالا را پایین نمی‌آورید؟

اصفهان| امام جمعه اصفهان گفت: حال که قیمت دلار پایین آمده چرا قیمت کالا را پایین نمی‌آورید؟

آیت‌الله طباطبایی نژاد در خطبه‌های دیروز در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) گفت: عده‌ای با همدستی امریکا و آل سعود و با بهانه تحریم‌ها قیمت‌ها را بالا بردند؛ حال که قیمت دلار کاهش یافته قیمت اجناس را تغییر نمی‌دهند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد افزود: کسانی که تحریم‌ها را بهانه کردند و کالاها را احتکار کردند امروز ثمره کار خود را می‌بینند و قیمت سکه و سایر اقلام پایین آمده است، حال که قیمت دلار پایین آمده چرا قیمت کالای خود را پایین نمی‌آورید؟ اگر همه با هم باشیم کید و حیله دشمن کارگر نمی‌شود‌.

گرفتار شدن سه خانوار عشایری در برف سنگین کوهرنگ

شهرکرد| رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهرنگ از گرفتار شدن سه خانوار عشایری در دهستان موگویی و بخش بازفت در پی بارش برف خبر داد.

بیژن طاهری با اعلام این خبر، اظهار کرد: برف تمامی محورهای شهرستان کوهرنگ را فرا گرفته و در حال حاضر گردنه‌های چری و شاه‌منصوری باز بوده و تنها راه ارتباطی گردنه عسل‌کشان به دلیل بارش برف قطع است.

او با اشاره به مستقر بودن چهار اکیپ در محورها و گردنه‌های شهرستان کوهرنگ، خاطرنشان کرد: سه خانوار عشایری در دهستان موگویی و بخش بازفت در برف سنگین گرفتار شده‌اند که به محض مساعد شدن هوا بالگردی برای نجات جان عشایر به آن مناطق فرستاده می‌شود.

نقشی که برای صرافی‌ها تعریف شده است

مشهد| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نقشی که برای صرافی‌ها تعریف کردند در مبادلات اسناد واقعی ما وجود ندارد.

راضیه علیرضایی در پنجاه و هشتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر نقش صرافی‌ها در حال خلق شدن است، نقشی که بانک مرکزی برای صرافی‌ها تعریف کرده به گونه‌ای است که هر لحظه برای آن نیز آیین‌نامه خلق می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: برای این امر باید سه مصوبه و پیشنهاد به کمیسیون اقتصادی دولت ارایه دهیم تا به نفع بخش‌های دولتی و بخش خصوصی خود مصوب کنیم.  در حال حاضر بانک مرکزی به یک‌باره ثبت سفارش یا کدینگ نهایی شده را ابطال می‌کند و ما حدود 6 ماه است که با این مساله سر و کار داریم.

نجات عقاب گرفتار در دست کلاغ‌ها

همدان| فرمانده انتظامی شهرستان همدان از نجات یک بهله عقاب توسط ماموران پاسگاه انتظامی قهاوند خبر داد. سرهنگ جمشید باقری در تشریح این خبر اظهار کرد: صبح دیروز در حالی که هوا به‌شدت مه آلود و بارانی بود ماموران پاسگاه قهاوند در حال گشت زنی در یکی از محورهای فرعی بودند که یک بهله عقاب را در حالی که در کنار جاده افتاده و مورد هجوم کلاغ‌ها قرار گرفته بود، مشاهده کردند. او افزود: ماموران پلیس در اقدامی مناسب عقاب گرفتار در چنگ کلاغها را نجات داده و با هماهنگی به عمل آمده تحویل ماموران حفاظت از محیط زیست شهرستان همدان دادند. فرمانده انتظامی شهرستان همدان تصریح کرد: ظاهراً این عقاب به علت مه غلیظ و بارندگی شدید نتوانسته بود محلی امن برای پناه گرفتن پیدا کند و گرفتار کلاغ‌ها شده بود ..

ارتفاع برف در کوهرنگ به 15 سانتی‌متر رسید

شهرکرد| معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میزان بارش باران در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد.

مهرداد قطره اظهار کرد: سامانه بارشی که از چند روز گذشته وارد استان شد و در اکثر نقاط به صورت رگبار پراکنده، رعد و برق و در ارتفاعات به شکل بارش برف بوده، تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

او افزود: طی 24 ساعت گذشته میزان بارش در ایستگاه‌ شهرکرد 16 میلی‌متر، بروجن 9 میلی‌متر، بلداجی 36 میلی‌متر، فرخشهر 22 میلی‌متر، سامان 20 میلی‌متر، لردگان 67 میلی‌متر، آورگان 44 میلی‌متر، دزک 51 میلی‌متر، سورشجان 31 میلی‌متر، شلمزار 43 میلی‌متر، اردل 55 میلی‌متر، بن 14 میلی‌متر، آورگان 44 میلی‌متر، مال‌خلیفه 43 میلی‌متر، پل زمانخان 17 میلی‌متر و کوهرنگ 71 میلی‌متر بوده است.  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین میزان بارش را ایستگاه دوآب صمصامی با 112 میلی‌متر و کمترین میزان بارش را بروجن با 9 میلی‌متر به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر