اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۵۶

تاج باید فدراسیون فوتبال را ترک کند

ایسنا|در حالی رایزنی‌ها برای ماندن «مهدی تاج» در ریاست فدراسیون فوتبال با وجود مشمولیت وی در قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها ادامه دارد که سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرده هیچ شکی در رفتن و خروج تاج از فدراسیون فوتبال به عنوان یک بازنشسته غیرمشمول وجود ندارد و او باید بعد از ۲۶ آبان ماه فدراسیون را ترک کند. از زمان تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حدود دو ماه فرصت (تا ۲۶ آبانماه) تعیین شد تا افراد غیرمشمول بتوانند پست خود را ترک کرده و تسویه کنند. قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها شامل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، می‌شود. طبق این ماده همه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح است، جزو این قانون خواهند شد.

پیشنهاد افزایش ۲۰درصدی حقوق کارگران در سال ۹۸

تسنیم|در ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 98 آمده است: دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی ضریب ریالی افزایش حقوق را بطور متوسط 20 درصد لحاظ نمایند.رقم قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. دولت همچنین در این بخشنامه اعلام کرده، افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار و مستمری‌ها 20 درصد تعیین می‌گردد. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. این درحالی است که حقوق کارگران باید از سوی کارگران و کارفرمایان پیشنهاد شود و در شورای عالی کار به تصویب برسد، دولت و وزارت کار هم باید به عنوان یکی از ارکان سه جانبه در تعیین حقوق کارگران نقش آفرینی کند. این روزها در پی کاهش شدید قدرت خرید کارگران، نمایندگان این قشر در شورای عالی کار در حال رایزنی برای افزایش مجدد دستمزد هستند که با مخالفت کارفرمایان مواجه شده است. به نظر می‌رسد پیشنهاد کارگران برای رقم افزایش مزد سال 98 بیش از 20 درصد باشد.

پرداخت یارانه به برخی کارگران و کارمندان

تسنیم|  بنابر اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارمندان و کارگرانی که زیر ۳میلیون تومان حقوق دارند، بطور متوسط ۲۰۰هزار تومان یارانه حمایتی می‌گیرند.   وزیر کار از اختصاص بسته‌های 100 تا 300 هزار تومانی به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و کارمندان خبر داد. محمد شریعتمداری گفت: حداقل معیشت و دستمزد وضعیت مطلوبی ندارد که برای اصلاح این مشکل در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته‌های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه‌های هدف پرداخت خواهد شد. شریعتمداری افزود: بسته‌های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان‌ها هستند تعلق خواهد گرفت.

توقیف 22 تن گوجه فرنگی قاچاق

ماموران گمرک پرویز خان با رصد یک محموله تجاری موفق به توقیف 22 هزار و 200 کیلو گرم گوجه فرنگی قاچاق شدند. ماموران گمرک پرویزخان با رصد یک محموله تجاری و کنترل و رهگیری اطلاعات محموله ازطریق سامانه‌های هوشمند الکترونیکی، به بررسی و ارزیابی محموله اقدام کردند.و پس از بازرسی مشخص شد 22 هزار و 200کیلوگرم گوجه فرنگی بوته‌ای، به نام گوجه فرنگی گلخانه‌ای اظهار شده است. . محموله کشف شده، پس از توقیف جهت انجام مراحل قضایی به مرجع رسیدگی‌کننده تحویل شد.

عدالت مالیاتی در کشور وجود ندارد

عبدالرضا مصری، با اشاره به درآمدهای مالیاتی کشور، بیان کرد موضوع این است که آیا باید برای هزینه تراشی‌ها و افزایش هزینه‌های کشور از محل درآمد نفت و مالیات، بودجه تعریف کرد؟ یعنی هر چه می‌خواهیم برای کشور هزینه ایجاد کنیم وبگویم باید بودجه این هزینه به هر طریقی تامین شود. راه کاهش هزینه‌ها، قناعت کردن است، اگر بخواهیم بی‌حد و حصر خرج کنیم و هزینه تراشی داشته باشیم طبیعی است که در دخل و خرج به مشکل می‌خوریم بنابراین مجبور می‌شویم به اسم مالیات به جیب مردم دست اندازی کنیم یا از سرمایه ملت یا همان نفت برداشت‌های بیشتری داشته باشیم. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بیش از 3 میلیون حقوق بگیر دارد، اظهار کرد: 3 میلیون حقوق بگیرد در بدنه دولت در دنیا کم نظیر است و برای آنکه حقوق این میزان کارمند تامین شود مجبورند بر مردم فشار بیشتری بیاروند تا بودجه لازم برای اداره وزارتخانه‌های 30 طبقه با هزاران نفر کارمند با بهره وری نیم ساعته تامین شود. این بدنه عریض و طویل دولت باعث شده که میزان دریافت مالیات از مردم بیشتر شود در حالی که می‌توان با کاهش هزینه‌های جاری تا حدودی از هزینه تراشی‌ها کاست. مصری با اشاره به نبود عدالت مالیاتی در کشور، بیان کرد: اگر در کشور نظام‌ها و سیستم‌های مانند اروپا، امریکا و بسیاری از کشورهای آسیایی داشتیم، عدالت مالیاتی محقق می‌شد، اما در کشور ما عده‌ای مالیات می‌پردازند که حقوق شان به نسبت سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا نمی‌کند در حالی که داریم کسانی که درآمد‌های میلیاردی دارند و زیر بار مالیات نمی‌روند و پیگرد قانونی صورت نمی‌گیرد.

 

ارسال نظر