کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۸۸

دیدار وزرای دفاع امریکا و قطر

وزرای دفاع امریکا و قطر در جریان دیداری در مقر پنتاگون بر همکاری امنیتی و استراتژیک دوجانبه تاکید کردند. به گزارش الجزیره، جیمز متیس در جریان دیدار با خالد العطیه همتای قطری خود، از نقش دوحه در حمایت از برقراری صلح، ثبات و آشتی در افغانستان و همچنین میزبانی دوحه از نیروهای هوایی امریکا در پایگاه هوایی العدید تشکر کرده است.

کابینه عراق به زودی کامل می‌شود

نخست وزیر عراق از تکمیل قریب الوقوع تشکیل کابینه جدید این کشور خبر داد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، نخست وزیر عراق بار دیگر بر نزدیک بودن تکمیل تشکیل کابینه این کشور تاکید کرده است. عادل عبدالمهدی تصریح کرده که طی چند روز آینده تکمیل کابینه جدید این کشور خاتمه خواهد یافت. نخست وزیر عراق در بخشی دیگر از اظهارات خود گفته نیروهای امنیتی این کشور مرزهای عراق و سوریه را تحت کنترل دارند. وی همچنین از روابط مثبت دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان برای حل مشکلات سابق در خصوص صادرات نفت خبر داد.

معرفی نظامی سابق به عنوان سفیر امریکا در عربستان

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، جان ابی‎زید ژنرال بازنشسته، را به عنوان سفیر کشورش در عربستان سعودی برگزیده است. به‌گزارش رویترز، ابی‎زید فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی -ناظر بر عملیات در شمال آفریقا و غرب آسیا- ۳۴ سال به ارتش کشورش خدمت کرد تا در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شد. ابی‌زید، متولد کالیفرنیا، در خانواده‌ای کاتولیک لبنانی امریکایی است. او به زبان عربی مسلط است و زمانی فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی را بر عهده گرفت که ایالات متحده وارد جنگ در عراق شده بود.

طالبان حملاتش را در غزنی از سرگرفت

منابع محلی از شهرستان جاغوری در استان غزنی گفته‌اند طالبان چهارشنبه به بخش‌هایی از این شهرستان حمله کردند و درگیری بین مهاجمان و نیروهای پلیس و مردم ادامه دارد و کماندوهای اعزامی به منطقه هنوز فرمان حمله دریافت نکرده‌اند. به‌گزارش ایرنا، طالبان این‌بار از مسیر تنگی لرگه، زیرک و داوود وارد محدوده شهرستان جاغوری شدند و در منطقه دشت خاک‌ریز با نیروهای پلیس و مردمی درگیر هستند. از استان فراه هم گزارش رسیده در نتیجه سقوط یک پاسگاه ارتش در شهرستان بالابلوک، شش سرباز کشته و چهار تن دیگر به اسارت طالبان در آمده‌اند. طالبان در هفته‌های اخیر بر شدت حملات خود افزوده است.

 

ارسال نظر