روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۶۲

    سلطان سکه و همدستش اعدام شدند؛ باشگاه خبرنگاران|

سحرگاه دیروز حکم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا گذاشته شد. وحید مظلومین و همدستش به همراه دوازده نفر دیگر از اعضای باندش با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه اقدام به اخلال در بازار ارز و سکه می‌کردند که در دادگاه انقلاب محاکمه و سپس این دو نفر به اعدام محکوم شدند.

    شش عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شدند؛پاد|

 رییس‌جمهور در حکمی شش «عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» را منصوب کرد. متن حکم رییس‌جمهور به این شرح است: « جناب آقای دکتر رضا ملک‌زاده؛ جناب آقای دکتر مهدی کشمیری؛ جناب آقای دکتر مهدی الیاسی؛ جناب آقای دکتر سعید نمکی؛ جناب آقای دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی؛ جناب آقای مهندس نصرالله جهانگرد؛ در اجرای ماده (10) اصلاحی اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب 1391.6.29 هیأت وزیران و براساس مصوبه مورخ 1397.8.21 هیأت امنای آن صندوق، با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

    

    تکذیب تغییر چهار وزیر کابینه؛ایسنا|

در پی گمانه‌زنی یک سایت خبری درباره تغییر چهار وزیر کابینه، یک منبع نزدیک به دولت، این ادعا را تکذیب کرد. اخیرا با حاشیه‌سازی درباره عملکرد دولت، یک سایت به انتشار شایعاتی مبنی بر تصمیم‌ برای تغییراتی در بین وزرای کابینه پرداخته بود که یک منبع مطلع این شایعه را تکذیب و خبر منتشر شده در این زمینه را تکذیب کرد.

    اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش

در آینده نزدیک به ایتالیا؛مهر|

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ناوگروه نداجا به ایتالیا در آینده نزدیک خبر داد. در حاشیه دهمین سالگرد اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با جانشین فرماندهی نیروی دریایی ایتالیا دیدار کرد. در این دیدار دریادار خانزادی با اشاره به اعزام ناوگروهی از کشور ایتالیا به منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس تاکید کرد: دو نیروی دریایی ارتش ایران و ایتالیا باید در تمام حوزه‌های ظرفیت‌های دریایی همکاری داشته باشند و این را می‌توان با اعزام دانشجویان و افسران فی مابین دو کشور اجرایی کرد.

    اروپا توافق هسته‌ای را به دلایل امنیتی حفظ می‌کند؛ ایسنا|

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشستی با عنوان نقش اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر صلح جهانی در گروه بین‌المللی بحران گفت: اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را نه به خاطر تجارت و منافع بلکه به دلایل امنیتی حفظ می‌کند. موگرینی ادامه داد: اگر ما بتوانیم این توافق را نگه داریم، قادر خواهیم بود بر اساس آن، به پیشرفت‌های بیشتری با ایران بر سر یمن، موضوع موشک‌ها، افغانستان و آسیای میانه دست یابیم.

    برگزاری نشست دولت ومجلس برای بررسی راهکارهای مقابله با تحریم؛ ایرنا|

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بسته پیشنهادی این کمیسیون برای مقابله با تحریم‌ها آماده شده است، گفت: نشست مشترک وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و مدیران ارشد نظام بانکی با اعضای کمیته ضد تحریم کمیسیون اقتصادی مجلس سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اقدامات دولت در مقابله با تحریم‌ها، ادامه داد: سیاست امریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران شکست خورده و با توجه به پیشنهاد مجلس، بورس نفت راه‌اندازی شده که اقدام خوبی است و این روش جدید فروش نفت در کنار روش‌های قبل لحاظ شده است. ابراهیمی افزود: بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها آماده شده است و حتی در صورت لزوم موضوع قانونگذاری در این رابطه نیز بررسی می‌شود.

    مصوبه جدید مجمع تشخیص درباره اعضای شورای نگهبان؛ تسنیم|

سخنگوی شورای نگهبان از مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اعضای این شورا خبر داد. عباسعلی کدخدایی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد، اعضای شورای نگهبان به‌صورت یکپارچه به افراد کاندید رأی ندادند، افزود: در بین اعضای شورای نگهبان نیز بررسی و تایید صلاحیت افراد کاندید اختلاف نظر وجود دارد. وی ادامه داد: از ابتدای کار شورای نگهبان تا الان فعالیت در این حوزه شغل محسوب نمی‌شود و هیچ منع قانونی برای داشتن دیگر پست‌های دولتی وجود نداشت؛ اما به تازگی بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، نباید اعضای شورای نگهبان پست و مقام رسمی دیگری داشته باشند.

 

ارسال نظر