اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۶۵

23 میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان جمع شده است

کرمانشاه| استاندار کرمانشاه درباره پولهایی که افراد مشهور برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع کرده‌اند، گفت: کل پولی که دوستان برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری کرده‌اند حدود 23 میلیارد تومان است که چیزی در حدود 98 درصد در اختیار 3 نفر از این دوستان یعنی علی دایی، نرگس کلباسی و صادق زیبا کلام است و انصافا این دوستان در کرمانشاه حضور دارند.

بازوند در ادامه افزود: یک قراردادهایی را با بنیاد مسکن منعقد کردیم که بنیاد مسکن یک درصدی از کار را با پول انجام می‌دهد و این دوستان کسری‌های این موارد را جبران می‌کنند. این دوستان کاملا با بنیاد مسکن هماهنگ هستند و در حال انجام کار هستند. خانم کلباسی و آقای دایی بالای سرکار هستند و خودشان نظارت می‌کنند. بازوند گفت: ما نه تنها تا به حال هیچ اطلاعی از عملکرد و فعالیت آنان نداریم بلکه اصلا لیستی از این افراد نیز در دست ما نیست. بطور مثال هیچ اطلاعی درباره عملکرد خانم نیکی کریمی و پول‌هایی که جمع کردند، نداریم.

بنادر مسافری بندرعباس، قشم و هرمز تعطیل شد

بندرعباس| به علت وزش باد شدید و مواج بودن دریا، بنادر مسافری بندرعباس، قشم و هرمز تعطیل شد. حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: رفت و آمد شناور‌های مسافری در این بنادر تا مساعد شدن شرایط جوی متوقف شده است.  مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: در این مدت مسافران برای سفر به قشم می‌توانند از مسیر بندر پهل خمیر به بندر لافت قشم رفت و آمد کنند.

درگیری خونین طرفداران استقلال و پرسپولیس

ایلام|  درگیری طرفداران استقلال و پرسپولیس در شهر زرنه ایوان در استان ایلام منجر به قتل مرد جوان شد. شب یکشنبه در بخش زرنه شهرستان ایوان در استان ایلام بعد از بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، درگیری طرفداران استقلال و پرسپولیس منجر به قتل یک هوادار فوتبال شد. براساس این گزارش در در‌گیری مسلحانه مرد جوانی به نام ج. م کشته شد. علت این قتل توسط عوامل عوامل قضایی در دست بررسی است.

شهردار جدید یزد انتخاب شد

یزد| بالاخره پس از هفته‌ها رایزنی و گفت‌وگو دومین شهردار شهر میراث جهانی یزد در دوره شورای پنجم انتخاب و معرفی شد.

بعد از استعفای شهردار قبلی یزد حدود یک ماه قبل، اعضای شورای شهر یزد به دنبال انتخاب شهردار جدید بودند. آنچه در جلسات مختلف گفته شد، لیستی از 23 گزینه به پیشنهاد اعضای شورا تشکیل و سپس در مراحل مختلف، نفرات این لیست حذف تا اینکه به دو نفر محدود شد.

علی مقدس‌زاده، شهردار پیشین یکی از مناطق تهران و معاون فعلی استانداری اصفهان و همچنین مجبی فرهمند، معاون فعلی شهرسازی شهرداری یزد از گزینه نهایی بودند.

با انصراف دیرهنگام مقدس زاده، اعضای شورای شهر خیلی راحت بر سر فرهمند توافق کردند و هر یازده عضو شورای شهر به او رای اعتماد دادند.

واگذاری ۱۲هزار واحد  درسرپل ذهاب

کرمانشاه| ۱۲هزار واحد مسکونی و تجاری تعمیری همزمان با سالروز زلزله کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب به مالکان واگذار شد.

رییس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: پس از زلزله، این ستاد در کوتاه‌ترین زمان در شهرستان سرپل ذهاب مستقر شد و تعمیر و بازسازی 12هزار واحد مسکونی و تجاری را آغاز کرد.

حمید دیمویی افزود: واحدهای تعمیری، واحدهایی هستند که آسیب جدی ندیده‌اند و در کوتاه‌مدت تعمیر و قابل استفاده می‌شوند.

او گفت: پس از تکمیل پرونده مالکان، هزار و ده میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 110میلیارد ریال بلا عوض پرداخت و با به کارگیری روش‌های استحکام مقررات و آیین نامه ملی ساختمان واحدهای مسکونی-تجاری تعمیر و بازسازی شد.

کلاهبردار میلیاردی در چنگال قانون

گرگان|رییس کل دادگستری استان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در گرگان خبر داد و گفت: این فرد با فریب مردم بیش از 12 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد. هادی هاشمیان افزود: متهم در یکی از خیابان‌های گرگان اقدام به راه‌اندازی فروشگاه خرید و فروش لوازم الکتریکی کرده بود و با وعده سرمایه‌گذاری و سود زیاد، افراد را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کرد. وی افزود: متاسفانه حدود 70 نفر فریب وعده واهی سود فراوان را خوردند و بیش از 12 میلیارد تومان از پول خود را در  اختیار این فرد قرار دادند. هاشمیان با اشاره به اینکه این فرد بعد از این کلاهبرداری متواری شده بود گفت: افرادی که به این شکل از آنها کلاهبرداری شده است به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مراجعه کنند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

 

 

ارسال نظر