روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۷۸

  افزایش سرمایه 60 درصدی در «خزر»: فنرسازی زر مجوز افزایش سرمایه 60 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرد. سازمان بورس و اوراق بهادار در شبکه کدال از اعطای مجوز افزایش سرمایه به شرکت فنرسازی زر خبر داد. به گزارش سنا، شرکت فنر‌سازی زر مجوز افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد. بر این اساس این شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 49.9 میلیارد به 79.9 میلیارد ارتقا دهد. همچنین، افزایش سرمایه 60 درصدی این شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی و از منبع مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است. فنرسازی زر در دوره یک ماهه منتهی به پایان شهریور ماه، از محل فروش محصولات خود مبلغ 21 میلیارد و 676 میلیون ریال درآمد داشته است. این شرکت براساس عملکرد 6 ماهه برای سال مالی منتهی به پایان سال جاری، مبلغ 176 میلیارد و 616 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35درصد رشد داشته است.

  پایان نیمه نخست سال برای «شاراک»: نیمه نخست سال برای پتروشیمی شازند، با سودآوری قابل توجهی همراه بود. «شاراک» در 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 97، به ازای هر سهم 792ریال سود محقق کرده است. همچنین، مجتمع پتروشیمی شازند امروز گزارش عملکرد 6 ماه نخست سال 97 را منتشر کرد. افزون بر این، این شرکت از جمله شرکت‌های پتروشیمی خوراک مایع در بورس است که ماده اولیه آن نفتا است و عمده آن از پالایشگاه‌های داخلی تامین می‌شود. سرمایه شرکت در حال حاضر بالغ بر 800 میلیارد تومان است. همچنین، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی شرکت پتروشیمی شازند، این مجتمع طی ۶ ماهه منتهی به شهریور ٩٧ به ازای هر سهم ٧٩٢ ریال سود محقق کرد. به این ترتیب “شاراک “ در مدت مشابه سال قبل ٢٧٧ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. افزون بر این، علت اصلی افزایش ١٨۶ درصدی سود در ۶ ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه قبل را می‌توان ناشی از رشد ٧٢ درصدی درآمدهای عملیاتی و ١۴٧۴ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی دانست. همچنین رشد ۵٠ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و ٨۶ درصدی درآمدهای متفرقه نیز از نکات مثبت دیگر در گزارش عملکرد این شرکت است. بر این اساس، “شاراک “ در شهریور ماه مبلغ 396 میلیارد تومان فروش داشته است. فروش شرکت در شهریور 451 میلیارد تومان بوده و مجموع فروش شرکت در 6 ماهه ابتدایی، به حدود 2200 میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که مجموع فروش شرکت در دوره مشابه سال گذشته 1280 میلیارد تومان بوده است. برهمین اساس مقدار فروش شرکت در شهریور ماه 70هزار و 450 تن و در مرداد ماه 78هزار و 824تن بوده است . به این ترتیب مجموع مقدار فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون 460هزار و 15 تن انواع محصولات پلیمری بوده است.

  نگاهی به عملکرد «فخوز»: شرکت فولاد خوزستان علاوه بر اینکه طی 6 ماه ابتدای سال عملکرد قابل قبولی داشته است، در مهرماه نیز با افزایش فروش همراه شده است. همچنین، شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده محصولات نیمه نهایی فولادی و دومین قطب تولید فولاد خام کشـور به شمار می‌رود. بر اساس گزارش عملکرد مالی، “فخوز “ در 6 ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش فروش، 63 درصد افزایش سود ناخالص عملیاتی و 75 درصد افزایش در سود خالص داشته است. این در حالی است که، فولاد خوزستان در شهریور ماه موفق به فروش 876 میلیارد تومان از انواع محصولات شده است. این رقم در مرداد ماه برابر با 763 میلیارد تومان بوده است. همچنین، مجموع فروش شرکت در 6 ماهه نخست سال به چهار هزار و 561 میلیارد تومان رسیده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته برابر با سه هزار و 45 میلیارد تومان بوده و رشد 50 درصد فروش شرکت را نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه کدال، نرخ فروش گندله شرکت در شهریور ماه با رشد 30 درصدی نسبت به ماه پیش همراه بوده است. نرخ فروش اسلب و بلوم صادراتی که در ماه‌های گذشته در حدود 22 و 23 هزار ریال بوده در شهریور ماه با یک رشد چشمگیر به عدد 45 و 43 هزار ریال به ازای هر کیلو رسیده است. همچنین این شرکت در ماه مهر موفق به فروش 880 میلیارد تومان از انواع محصولات شده است.

همچنین مجموع فروش شرکت در هفت ماهه نخست سال برابر با پنج هزار و 441 میلیارد تومان است، که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که سه هزار و 532 میلیارد تومان بوده با رشد 54 درصدی همراه شده است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی فولاد خوزستان، نرخ فروش شرکت در ماه جاری نسبت به شهریور ماه با رشد همراه بوده است.

علاوه بر این، نرخ فروش اسلب داخلی در شهریور ماه برابر با 2هزار و 300 تومان بوده که در ماه جاری به 3هزار و 300 تومان رسیده است. همچنین بلوم و بیلت داخلی نیز در شهریور ماه برابر با 2هزار و 400 تومان بوده که در ماه جاری در نرخ 3هزار و 100 معامله شده است.

 

ارسال نظر