اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۸۸

۵ گور سالم طرح احیای گورخر فرار کردند

پنج گورخری که در جابه‌جایی مرگبار سالم مانده بودند روز گذشته فرار کردند. یک منبع مطلع در حوزه حیات وحش به مهر، اعلام کرد: پنج گورخری که از حمل‌ونقل مرگبار جان سالم به در برده و به منظور رهاسازی در کویر، در قرنطینه‌ای واقع در کویر مستقر شده بودند، روز گذشته فرار کردند تا کمدی تلخ طرح احیای گورخر در پارک ملی کویر توسط سازمان حفاظت محیط زیست را به پایان برسانند.

از جزییات فرار گورخرها اطلاعی در دست نیست اما شنیده‌ها حاکی از آن است که طی روزهای گذشته، تیمی از کارشناسان و دامپزشکان معتمد سازمان حفاظت محیط زیست از تهران به منظور بررسی وضعیت سلامت گورخرها عازم کویر شده بودند. اوایل مهرماه، در راستای اجرای طرحی موسوم به احیای گورخر در کویر ملی، ۱۰ گورخر از سایت تکثیر و پرورش توران به قرنطینه کویر منتقل شدند. اما جعبه‌های حمل غیراستاندراد و شیوه حمل نامناسب، به تلفات ۵۰ درصدی منجر شد و ۵ گور بر اثر جراحات وارده تلف شدند. فرار ۵ گور باقی‌مانده، حالا این پروژه را با شکست صد در صدی همراه کرد.

44 هزار تبعه خارجی بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بر اساس آمار استخراج شده از سال 94 تاکنون حدود 44 هزار نفر اتباع خارجی از سوی سازمان تامین اجتماعی بیمه شده‌اند.

احمدرضا خزایی افزود: تامین اجتماعی هیچ محدودیتی در بیمه مشاغل اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج ندارد و افراد در قالب مشاغل مختلف می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند. او با بیان اینکه اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند، گفت: هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اتباع خارجی با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند. خزاعی همچنین در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه جمعیتی افزون بر سه میلیون و 500 هزار ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، در جهت بیمه کردن این هموطنان درصدد راه‌اندازی کارگزاری در 21کشور هستیم.

او اظهار کرد: شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، اخذ درخواست، انجام تعهدات کوتاه‌مدت مانند هزینه‌های کفن و دفن و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از جمله وظایف کارگزارهای تامین اجتماعی در خارج از کشور است. خزاعی با اشاره به اینکه همه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران می‌توانند از خدمات غیر حضوری بهره مند شوند، گفت: متقاضیان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به شعب داخل کشور، کارگزاران رسمی برون مرزی در خارج کشور از طریق مراجعه به سایت رسمی این اداره کل به نشانی www.mss.tamin.ir یا نصب اپلیکیشن  my tamin از خدمات سازمان بهره مند شود.

جمعیت اتباع خارجی در کشورمان بر اساس آمار سرشماری سال 1395 یک میلیون و 750 هزار نفر و بر اساس آمار غیررسمی 3 تا 5 میلیون نفر است.

مشارکت۱۰میلیونی در انتخابات شوراهای  دانش‌آموزی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از مشارکت ۱۰ میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی خبر داد و گفت: نتایج این انتخابات تا امروز اعلام می‌شود.

علی رمضانی در حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که در دبیرستان دخترانه وحدت منطقه ۷ تهران برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی امروز در سراسر کشور در حال برگزاری است و نتایج انتخابات در پایان امروز اعلام می‌شود گفت: این انتخابات با همکاری آموزش و پرورش و وزارت کشور برگزار می‌شود. او افزود: امسال انتخابات شوراهای دانش‌آموزی به صورت آزمایشی در برخی مدارس الکترونیکی برگزار می‌شود. تعرفه انتخابات به اندازه ۸۰درصد دانش‌آموزان توزیع شده و ۱۰‌میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مشارکت می‌کنند. عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که صبح امروز در مدرسه وحدت در منطقه ۷ تهران برگزار شد، با بیان اینکه در شهر تهران بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند گفت: به منظور برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۴۱۰۰ واحد آموزشی صندوق‌های انتخابات تعبیه شده است. وی افزود: یک میلیون برگه رای تعرفه صادر و بیش از ۴۰ هزار کارت شناسایی برای انتخابات شوراهای دانش‌آموزی توزیع کردیم. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه از جمله اهداف شوراها تحکیم و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی، آموزه‌های سیاسی - اجتماعی و تقویت خودباوری و مسوولیت‌پذیری است گفت: غنی‌سازی اوقات غیر رسمی مدارس از دیگر اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی است.

او با اشاره به مدرسه محوری در شوراهای دانش‌آموزی گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود و بازرسان و ناظرانی بر روند انتخابات نظارت می‌کنند. بعد از پایان انتخابات، صندوق‌ها گشوده شده و نتایج انتخابات هر مدرسه، امروز اعلام می‌شود.

 

ارسال نظر