کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۶۴

برادر ژنرال عبدالرازق رییس پلیس قندهار شد

تادین خان برادر ژنرال عبدالرازق که هفته پیش در حمله طالبان جان خود را از دست داد، سرپرست فرماندهی پلیس قندهار شد. به‌گزارش یورونیوز، ژنرال عبدالرازق که یکی از مخالفان طالبان بود هفته گذشته در حمله طالبان به محل برگزاری نشست مسوولان افغان با اسکات میلر فرمانده امریکایی ناتو کشته شد. او یکی از قدرتمندترین و بانفوذترین چهره‌های دولت افغانستان در جنوب کشور بود. این حمله در چهارچوب فعالیت‌های طالبان برای ناامن ساختن فضای افغانستان پیش از انتخابات و زیر فشار گذاشتن کابل ارزیابی شده است.

سلطان قابوس در انظار عمومی ظاهر شد

پادشاه عمان در کاخ خود در شهر مسقط میزبان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بود. به‌گزارش خبرگزاری وفا، قابوس بن سعید پادشاه عمان پس از مدت‌ها که از انظار عمومی غایب بود، در کاخ برکت در مسقط میزبان محمود عباس بود. عباس در دیدار با سلطان قابوس آخرین تحولات مساله فلسطین، روابط دو جانبه فلسطین-عمان و راه‌های توسعه آن را بررسی کرد. سلطان قابوس مدتی است از حضور در مناسبت‌ها خودداری می‌کند. او در جشن استقلال عمان در نوامبر گذشته حضور داشت و پیش از آن در مراسم استقبال از شاهزاده انگلیس دیده شد.

قیمت‌ها در ترکیه پایین نمی‌آید

افزایش نرخ ارزهای خارجی در بازار ترکیه و افت شدید ارزش لیر، تورم افسار گسیخته‌ای را بر اقتصاد این کشور حاکم کرده تا جایی که قیمت محصولات تا 70درصد افزایش یافته اما با سقوط ارزش دلار در برابر لیر طی یک هفته اخیر، اخباری از کاهش قیمت‌ها مخابره نمی‌شود. به‌گزارش ایرنا، بروز تنش در روابط آنکارا و واشنگتن باعث شد تا دونالد ترامپ، تحریم‌های سنگینی از جمله افزایش دو برابری تعرفه واردات فولاد از ترکیه را اعمال کند که این روند شوکی را به بازار این کشور وارد کرد تا جایی که قیمت دلار و یورو به ترتیب به ارقام بی‌سابقه 7.8 لیر رسید.

عزم پارلمان عراق  برای کاهش معاونان رییس‌جمهور

ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق از وجود تحرکاتی در مجلس و جمع‌آوری امضا برای کاهش تعداد معاونان ریاست‌جمهوری از طریق بازنگری در قانون ریاست‌جمهوری خبر داد. به‌گزارش ایسنا، نماینده ائتلاف اصلاح و بازسازی گفته هدف از کاهش معاونان رییس‌جمهور به‌دلیل سبک بودن وظایف رییس‌جمهور است و اینکه نیازی به چند معاون رییس‌جمهور نیست.

 

ارسال نظر