ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۱۳۲

توقیف خودروهای بدهکارعوارض طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای به دارندگان خودروهایی که بدهی آن‌ها بابت عوارض طرح ترافیک به بیش از یک میلیون تومان رسیده است، هشدار داد که برای پرداخت بدهی خود ١٠ روز مهلت دارند و تاکید کرد که در غیر این صورت، مشخصات آن‌ها برای توقیف خودرو به پلیس راهور ارسال خواهد شد. به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه بدین شرح است:به اطلاع شهروندان محترم و دارندگان خودروهای شخصی می‌رساند؛ در سال جاری تردد غیرمجاز در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد (روزهای مخالف پلاک) صرفا موجب جریمه راهنمایی و رانندگی نمی‌شود و علاوه بر آن، بدهی عوارض خودرو به شهرداری را نیز به همراه خواهد داشت. این موضوع باعث شده که شرایط برای رعایت‌کنندگان قانون آسان‌تر و برای متخلفان سخت‌تر شود. با وجود آنکه در شش ماه اخیر اکثر شهروندان با ضوابط جدید طرح ترافیک آشنا شده و توانسته‌اند رفت و آمد خود به محدوده‌ها را با آن تطبیق دهند، متأسفانه برخی هنوز تصور می‌کنند ورود غیرقانونی به نفع ایشان است و صرفا موجب جریمه ۲۰ هزار تومانی خواهد شد؛ حال آنکه در ضوابط جدید، جریمه جدا از عوارض تعریف شده است و متخلفان باید بدهی عوارض خود را نیز پرداخت کنند. دارندگان خودروهایی که تاکنون به‌طور غیرمجاز در محدوده‌های طرح تردد داشته‌اند و بدهی آنها در حال اضافه شدن است، می‌توانند با مراجعه به سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir یا استعلام از کد دستوری *137*3*3# از میزان بدهی خودرو بابت طرح ترافیک مطلع شوند و در همان سایت نسبت به پرداخت یکباره یا تدریجی آن اقدام کنند.دارندگان خودروهایی که بدهی آنها از یک میلیون تومان فراتر رفته است نیز ١٠ روز مهلت دارند که برای پرداخت بدهی خود اقدام کنند. در غیر این صورت، مشخصات خودروی آنها برای اعمال قانون و توقیف به پلیس راهور ارسال خواهد شد.

صدور پروانه ساختمانی پلاسکو بعد از ارائه نقشه

شهردار منطقه ۱۲ شهر تهران گفت: بعد از اینکه نقشه و مدارک فنی پلاسکو از طریق بنیاد مستضعفان ارائه شود، پروانه ساخت صادر می‌شود.

به گزارش فارس محمدعلی سعادتی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای ساختمان پلاسکو، گفت: مرمت و مقاوم‌سازی ساختمان شمالی پلاسکو در حال انجام است و این کار توسط کسبه انجام می‌شود.وی با اشاره به قسمت جنوبی پلاسکو که سال گذشته تخریب شده است،‌گفت: بعد از ابلاغ کمیسیون ماده 5 اجازه فعالیت داده شده است البته قبل‌تر از آن اجازه داده بودیم کارگاه را احداث کنند. سعادتی با بیان اینکه مصوبه کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شده است‌،گفت: دستور نقشه ساختمان را داده‌ایم منتظر نقشه و مدارک فنی از طریق بنیاد و مشاوران به شهرداری هستیم و امیدواریم نقشه‌ها مطابقت داشته باشد و اگر مشکلی نباشد، بعد از بررسی نقشه‌ها پروانه ساختمانی صادر می‌شود

همکاری پلیس و شهرداری در کنترل معاینه فنی کامیون‌ها

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تشکیل تیم‌های مشترک پلیس و شهرداری برای کنترل معاینه فنی کامیون‌ها خبر داد. به گزارش ایسنا محسن پورسید آقایی با بیان اینکه از اول آبان ماه سال جاری، فاز دوم طرح کاهش در کل سطح شهر تهران به صورت 24 ساعته اجرایی می‌شود، گفت: برای نظارت بر حسن اجرای مرحله دوم طرح کاهش،  خودروهایی را مجهز به دوربین کرده‌ایم که معاینه فنی خودروهای تردد کننده در شهر و پارک شده در حاشیه خیابان‌ها کنترل می‌کند. وی ادامه داد: از اول آبان قطعا هر خودرویی که بدون معاینه فنی در شهر تهران تردد کند روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شود و به نفع رانندگان است که نسبت به تعمیر و اخذ معاینه فنی خودروهایشان اقدام کنند تا جریمه نشوند.

 

ارسال نظر