روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۰۶۹

  حضور ظریف و عراقچی در جلسه

غیر علنی مجلس؛ ایرنا|

 سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه در جلسه غیر علنی امروز یکشنبه مجلس در مورد لایحه «سی اف تی» و مذاکرات با گروه اروپایی گزارشی به نمایندگان ارایه می‌کنند. بهروز نعمتی اظهار داشت: در این جلسه غیر علنی قرار است ظریف و عراقچی توضیحاتی درباره مذاکرات خود با گروه «سی اف تی» اروپایی به نمایندگان مجلس ارایه کنند، همچنین قرار است مسوولان وزارت خارجه در این نشست غیرعلنی به سوالات نمایندگان مجلس در این مورد پاسخ دهند. همچنین سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره معرفی وزیران پیشنهادی دولت به مجلس، گفت: هنوز نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت به خانه ملت داده نشده است ولی امیدواریم که تا فردا وزیران پیشنهادی به مجلس معرفی شوند.

 یکجانبه‌‌‌گرایی امریکا، کشورهای مستقل جهان را به هم نزدیک‌تر می‌کند؛ تعادل|

سفیر ایران در مسکو تاکید کرد: موج یکجانبه‌‌‌گرایی و تحریم امریکا، کشورهای مستقل جهان را به هم نزدیک‌تر خواهد کرد. مهدی سنایی با اشاره به گفت‌وگوی سه جانبه ایران، روسیه و هند در توییتر خود نوشت: گفت‌وگوی سه‌‌جانبه ایران، روسیه و هند با حضور مراکز مطالعات سه کشور دو روز است در مسکو در جریان است. مقابله با تهدیدات مشترک و تاکید بر طرح‌های بزرگی چون کریدور شمال – جنوب از جمله موضوعات مورد بحث است. موج یکجانبه‌‌‌گرایی و تحریم امریکا، کشورهای مستقل جهان را به هم نزدیک‌تر خواهد کرد.

  استقبال سفارت انگلیس در تهران

از تصمیم FATF؛ ایسنا|

سفارت انگلیس در ایران از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی برای تمدید تعلیق نام ایران در فهرست سیاه این گروه استقبال کرد. صفحه رسمی سفارت انگلیس در تهران در توییتر اعلام کرد: «ما از تصمیمFATF استقبال می‌کنیم تا ایران زمان بیشتری برای تکمیل برنامه عملیاتی‌اش داشته باشد. اروپایی‌ها از تلاش‌های ایران در جلسات FATF قویاً حمایت کردند. انطباق کامل با FATF ضروری است تا بانک‌ها بتوانند با ایران کار کنند.» گروه ویژه اقدام مالی عصر روز جمعه بعد از یک هفته بحث و بررسی اعلام کرد با توجه به تلاش‌های تهران برای اجرای توصیه‌های این نهاد تا فوریه 2019 فرصت می‌دهد تا در موارد مورد نظر (9 مورد) ایران اقدامات لازم را تکمیل و نهایی کند.

  پیشنهادات اصلاح نظام بانکی به جلسه سران قوا ارایه می‌شود؛پاد|

 اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی پس از ارایه گزارش رییس کل بانک مرکزی در مورد چالش‌های نظام بانکی، این بانک را موظف کردند که پیشنهادات اجرایی برای اصلاح نظام بانکی را به جلسه سران قوا ارایه کند. در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تشکیل شد؛ اعضا بر حمایت از اقدامات بانک مرکزی در زمینه اصلاح نظام بانکی تاکید کردند. همچنین در این جلسه، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر تسریع در روند واگذاری سهام موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی به بخش خصوصی در اجرای اصل 44 قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

  روش ۱۰۰هزار دینار به زائران اربعین با نرخ ۹۶ ریال؛تسنیم|

بنابر تهمیدات اندیشیده‌شده، زائران اربعین حسینی می‌توانند مبلغ یکصدهزار دینار عراق را از طریق سازوکار طراحی‌شده در بانک ملی ایران خریداری کنند و اسکناس دینار را در سه شهر عراق و سه نقطه مرزی (مجموعاً پنجاه نقطه) تحویل گیرند. در راستای تسهیل زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی، زائران می‌توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ یکصد هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری کنند و اسکناس دینار را در نقاط مشخص‌شده شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزی مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه (داخل کشور عراق) تحویل گیرند.

  حاجی‌میرزایی انتصاب خود به عنوان سخنگویی دولت را تکذیب کرد؛ باشگاه خبرنگاران|

دبیر هیات دولت اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصابش به عنوان سخنگویی دولت را تکذیب کرد.محسن حاجی میرزایی با اشاره به اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصابش به عنوان سخنگوی دولت را تکذیب کرد و گفت: در این باره صحبتی با من نشده است.محسن حاجی‌میرزایی از شهریور سال 92 طی حکمی از سوی معاون اول رییس‌جمهوری دبیری هیات دولت را عهده‌دار است.

   هیچ کشوری نمی‌تواند مدعی جزایر سه گانه باشد؛خبرآنلاین|

معاون حقوقی سابق رییس‌جمهور گفت: جزایر سه‌گانه به لحاظ تاریخی متعلق به ایران است و هیچ کشوری نمی‌تواند مدعی آن باشد. الهام امین‌زاده در مورد ادعای اخیرمقامات اماراتی نسبت به جزایر سه‌گانه ایران گفت: جزایر سه گانه به لحاظ تاریخی و اسناد بین المللی متعلق به ایران است. او افزود: به هیچ عنوان هیچ کشوری نمی‌تواند مدعی آن باشد و ما همیشه اعلام کردیم که این جزایر متعلق به ایران است. گفتنی است اخیرا نماینده پارلمان امارات متحده عربی ادعاهای واهی و پوچی را در خصوص جزایر سه‌گانه ایران در خلیج فارس مطرح کرده بود.

 

ارسال نظر