اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۷۹

آزادی نیروهای مرزی ایران و دستگیری تروریست‌ها

زاهدان|سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت پاکستان بی‌درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد‌سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به کار گیرد.

در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی ۱۰۳ از سوی یک گروهک تکفیری و تروریستی و انتقال آنها به داخل خاک پاکستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز و با توجه به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دو جانبه و مقررات حقوق بین‌الملل، بی‌درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد‌سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به کار گیرد.

معضل «حمل و نقل » عامل گرانی مرغ

مشهد|مدیر تنظیم بازار خراسان رضوی ابراز عقیده کرد: علت افزایش قیمت مرغ مشکلات حمل و نقل خصوصا حمل ونقل نهاده‌ها است.

حمیدرضا جوادی درباره علت گرانی مرغ با بیان این مطلب اظهار کرد: این مسائل موجب کاهش جوجه‌ریزی شد ولی این مشکل مقطعی بود و در حال حاضر مرتفع شده و قیمت مرغ کاهش یافته است.مدیر تنظیم بازار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کار، تامین‌کنندگان نهاده‌ها هستند، اظهار کرد: هیچ کدام از تامین‌کنندگان نهاده‌ها در طول سال با یک شرکت حمل و نقلی قرارداد نمی‌بندند و به صورت موردی نهاده‌ها را حمل می‌کنند.او ادامه داد: بنابراین هنگامی که کسی تعهدی ندارد چنین مشکلاتی پیش می‌آید اما اگر با یک شرکت قرار داد ببندند و در طول سال بطور مرتب نسبت به انتقال و حمل نهاده‌ها اقدام کنند شرکت‌ها هم نسبت به حمل و نقل متعهد خواهند بود.

دلار فروش متقلب در دست قانون

کرج|‌سرپرست پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فروشنده دلار‌های تقلبی در شهرستان کرج خبر داد. سرهنگ محمد نادربیگی در تکمیل این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی به کلانتری 11مرکزی و اعلام شکایت مبنی بر اینکه پس از خرید یک هزار و 300دلار از یک فروشنده ارز، متوجه می‌شود که دلارها جعلی‌اند، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.خانم شاکی در گفت‌وگو با ماموران اعلام کرد که قرار است هزار و 200دلار دیگر نیز از وی تحویل بگیرد و این امکان مناسبی برای پیگیری این پرونده از سوی پلیس بود.‌سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه در بازرسی از منزل نامبرده 25قطعه اسکناس 100دلاری تقلبی کشف ‌و متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد، افزود: فرد دستگیر شده اذعان کرد‌ دلارهای تقلبی را ‌زمانی که در خارج از کشور ساکن بوده از یک فرد ایرانی در مقابل کاری که برای وی انجام داده تحویل گرفته و پس از متوجه شدن تقلبی بودن آنها اقدام به فروش دلارها می‌کند‌.

اهدا 100 هزار هدیه متبرک رضوی به مردم عراق

مشهد|زائران ایرانی 100 هزار بسته هدیه متبرک رضوی را به میزبانان اربعین حسینی اهدا می‌کنند. مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) گفت: این بسته هدیه‌های متبرک رضوی توسط زائران ایرانی به مردم عراق که میزبانان اصلی اربعین هستند، تقدیم می‌شود. محسن منصوری با اشاره به برگزاری آیین آماده‌سازی این هدیه‌های متبرک رضوی به صورت همزمان در ۱۲ شهر کشورافزود: این مراسم با حضور خانواده معزز شهدای مدافع حرم پنج‌شنبه 26 مهر ماه، ساعت 13 در شهرهای قم، تهران، ورامین، کرج، اهواز، دزفول، کرمان، یزد، زنجان، زاهدان، رشت و گرگان برگزار می‌شود. مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) گفت: میزبانی از زائران اربعین حسینی فرهنگ و اعتقاد مردم عراق است و اهالی شهرهای مختلف عراق از جمله کربلا و نجف با برپایی موکب‌ یا در منازل خود از زائران اربعین حسینی پذیرایی و استقبال می‌کنند و معتقد هستند که این میزبانی عنایتی از سوی امام حسین (ع) است.

ارزآوری ۵۵ میلیون یورویی فولاد دزفول

اهواز|مدیر طرح فولاد روهینا جنوب: طبق آمار گمرک در ۵ ماه نخست امسال، فولاد دزفول ۵۵ میلیون یورو ارزآوری داشته است.

نصرت‌الله خرمپور افزود: طبق آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی مجتمع فولاد روهینا جنوب بالاترین صادرات را در ایران به خود اختصاص داده که این امر به علت ویژگی فناوری برتری است که توسط یک شرکت ایتالیایی در دزفول اجرا شده است.وی با اشاره به آغاز کار اجرایی کارخانه فولاد دزفول در سال 93 اظهار داشت: بهمن ماه 95 خط تولید این کارخانه راه‌اندازی و تولید میلگرد مجتمع روهینا آغاز شد.

 

ارسال نظر