اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۷۸۹

صید بیش از ۵۰۰ تن میگو

بندرعباس| مدیرکل شیلات هرمزگان: صیادان هرمزگانی از دهم مهر، زمان آغاز صید میگو تاکنون، ۵۲۷ تن میگو صید کرده‌اند.

محسن یکتاپور افزود: این میزان صید، ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. امسال محدوده صید میگو در آب‌های استان به دو محدوده صیدگاه اول از سیریک تا شمال جزیره هرمز و صیدگاه دوم از جزیره هرمز تا طولا در جزیره قشم تقسیم شده است.

او افزود: صید در محدوده صیدگاه اول پس از ده روز کاری به پایان رسید و از روز گذشته صید در محدوده صیدگاه دوم آغاز شده است که تا حدود ۳۰ روز کاری ادامه خواهد داشت. امسال بیش از ۱۶۰ شناور صیادی در هزار و ۴۲۰ کیلومتر مربع از آب‌های هرمزگان میگو صید می‌کنند.

ورود بیست و ششمین قطار گردشگری به اصفهان

اصفهان| بیست و ششمین قطار گردشگری با عنوان قلب ایران صبح دیروز وارد اصفهان شد.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: گردشگران بیست و ششمین قطار گردشگری از کشورهای امریکا، استرالیا، آلمان، روسیه، سنگاپور و مالزی هستند.

سیدرضا سادات حسینی افزود: این قطار 32مسافر و 34خدمه روسی دارد که برای بازدید از مکان‌های تاریخی و مراکز گردشگری شهرهای مشهد، راین، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، اراک، شوش، تهران سفر کرده‌اند.

این مسافران از بناهای تاریخی اصفهان بازدید می‌کنند و با نوع معماری و هنر اصیل ایرانی آشنا می‌شوند.

خرید توافقی بیش از هزار تن خرما

بندرعباس| سازمان تعاون روستایی هرمزگان از ابتدای فصل برداشت خرما در هرمزگان بیش از هزار و ۱۰۰ تن خرما را به صورت توافقی از کشاورزان خریداری کرده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان برای خرید توافقی به کشاورزان ۴ شهرستان بندرعباس، رودان، میناب و حاجی آباد پرداخت شده است.

سیروس اسد پور افزود: قیمت محصول به صورت توافقی و شناور تعیین می‌شود. بیش از ۱۴۰ شرکت تعاونی امکان خرید توافقی خرما را دارند. این طرح هر ساله با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش بی‌دلیل قیمت‌ها اجرا می‌شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: امسال امکان خرید بیش از ۴ هزار تن خرما به صورت توافقی از کشاورزان هرمزگان وجود دارد. در صورت کاهش شدید قیمت‌ها سازمان تعاون روستایی هرمزگان آماده خرید تضمینی خرما از کشاورزان است.

نقش زنان در توسعه کشاورزی و امنیت غذایی کشور

خرم آباد| استاندار لرستان بانوان روستایی استان را حافظان هویت بومی عنوان کرد. موسی خادمی با اشاره به روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: این روز فرصتی برای شناسایی و تقویت نقش و جایگاه زنان روستایی در عرصه‌های مختلف است.

او بانوان روستایی استان لرستان را حافظان هویت‌های بومی، دانش سنتی و هنری محیط خود عنوان کرد و افزود: وجود آنان برای توسعه کشاورزی، امنیت غذایی و تغذیه و مدیریت منابع طبیعی حیاتی و انکار نشدنی است.

خادمی با تبریک روز جهانی زن روستایی به جامعه زنان توانمند و کوشای روستاهای استان، اضافه کرد: همچنین از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این عزیزان در توسعه صنعت دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی روستایی صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 

 

ارسال نظر