تدوین شیوه نامه بهره‌برداری معادن متناسب با اقلیم

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۰:۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۷۰۶
تدوین شیوه نامه بهره‌برداری معادن متناسب با اقلیم

گیلان|رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: شیوه نامه بهره‌برداری معادن متناسب با اقلیم و آمایش گیلان تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا ، فرهاد

دلق‌پوش در نشست مشترک با هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی معدن گیلان، اظهار داشت: باید طرحی مطابق با استانداردهای نوین جهانی و همگام با ضوابط زیست محیطی استان برای بهره‌برداری معادن ارایه گردد. در گذشته بسیاری از برداشت‌های معدنی خارج از چارچوب و رویه قانونی صورت می‌گرفت که هم‌اکنون تا حدی نظام مند شده و ضوابطی بر آن حاکم شده است.رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: معادن، به عنوان پشتوانه آبادانی و عمران گیلان هستند. لذا درک شرایط تخصصی و ضوابط قانونی نیز باید ملاک عمل قرار گیرد که در برخی مواقع نگاه و رویکرد یک طرفه و صرفاً

منفعت‌گرایانه است. این در حالی است که معادن انفال هستند و متعلق به بیت‌المال و با پرداخت حقوق دولتی بسیار اندک همواره به عنوان پشتیبان طرح‌های عمرانی حائز اهمیت هستند.او.تأکید کرد: با استفاده از توانایی‌های اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان محدوده‌های جدید معدنی به سازمان جهت واگذاری و بهره‌برداری معرفی گردد تا پاسخگوی نیاز گسترده پروژه‌های عمرانی باشیم.

 

ارسال نظر