تعرفه‌های پستی افزایش نمی‌یابد

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۸۱

گروه دانش و فن |  مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اعلام اینکه تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نمی‌کند، ‌گفت: در درصدی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته اا درصد رشد را تجربه کردیم و این در حالی است که با وجود اجازه تکلیفی دولت برای افزایش تعرفه‌های پستی، ‌تصمیمی برای افزایش تعرفه نداریم.

 وی به ۵۲ میلیون رکورد اماکن در طرح استانداردسازی آدرس‌ها «جی‌نف» اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۶ شهرکه ۶۰ درصد اماکن شهری را دربرمی‌گیرد، در آدرس‌های آنها در پروژه جی‌نف به‌صورت یکپارچه استانداردسازی شده است.

نعمتی، نبود نقشه، مشکل نام‌گذاری و پلاک را از مشکلات اجرای این طرح بیان کرد و گفت: شرکت پست برای استاندارد کردن آدرس‌ها نیاز به این موارد دارد که اگر همکاری دستگاه‌های متولی در این حوزه‌ها مناسب باشد، طرح جی‌نف با سرعت بهتری انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی و توسعه درگاه «گیت وی» از طریق یک نرم‌افزار در حوزه تجارت الکترونیکی خبر داد و افزود: از طریق این درگاه در هر نقطه‌ای می‌تواند به خدمات پستی دسترسی داشت و از نقطه قبول مرسوله تا تجزیه و ارسال از طریق این درگاه انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، به همکاری با برخی استارت‌آپ‌ها در حوزه پست نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه با استارتاپ‌هایی در شیراز و کرمانشاه برای پیک شهری همکاری داریم و برای کلان شهری مانند تهران نیز در برنامه داریم که بتوانیم با استارت‌آپ‌هایی که ظرفیت کاملی در این حوزه دارند، همکاری کنیم.

نعمتی، درباره برنامه پست برای حذف وزن‌کشی برای دریافت هزینه پستی نیز گفت: عوامل وزن و مسافت در تمام دنیا برای بسته‌های بستی اعمال می‌شود اما در بسته‌های کوچک با فراهم کردن جعبه‌های یک، دو، سه و پنج کیلویی هزینه را برمبنای میزان مسافت بسته محاسبه می‌کنند و شرکت پست نیز در آینده نزدیک ارسال مرسولات پستی را به همین شیوه طراحی و اجرا می‌کند.

 

 

ارسال نظر