بورس در آستانه 124000 واحد

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۷۷

گروه بورس|

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات آخرین روز کاری بازار با افزایش 2 هزارو 777 واحدی همراه شد و توانست رقم 123 هزارو 951 واحدی را به خود اختصاص دهد و در آستانه فتح قله 124000 واحدی قرار گیرد.

از سویی دیگر، شاخص کل فرابورس با افزایش 34 واحدی همراه شد و در نهایت رقم یک هزارو 428 واحدی را تجربه کرد. از همین رو، شاخص کل هم وزن نیز در روز گذشته 105 واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول یک هزار و 686 واحد و شاخص بازار دوم 7 هزار و 248 واحد صعودی شدند. افزون بر این، دیروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، تاپیکو، گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و پتروشیمی جم با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 2.2 درصدی نماگر بورس را رقم زدند. این در حالی است که، پتروشیمی پارس، تاپیکو، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه روز گذشته در فهرست پربیننده‌ترین نمادهای بورسی قرار گرفتند و با رشد قیمت به کار خود پایان دادند. به گزارش سنا، سرمایه‌گذاران بورسی در پایان معاملات دیروز بیش از دو میلیارد و 136 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 742 میلیارد تومان بود و در 135 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین، حجم معاملات نسبت به روز سه شنبه 65 درصد و ارزش معاملات 106 درصد نسبت به روز ماقبل افزایش یافت. بر اساس این گزارش، فولاد مبارکه با معامله 192 میلیون سهمی به ارزش 85 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات روز چهارشنبه را از آن خود کرد. همچنین، پتروشیمی پارس، سیمان بهبهان، فولاد خوزستان، معدنی دماوند، فرآوری مواد معدنی ایران، پالایش نفت تهران و فولاد کاوه جنوب دیروز بیشترین رشد قیمت را داشتند. در مقابل نمادهای تولید مواد اولیه داروپخش، پارس مینو، تولیدی شهید قندی، تولید محور خودرو، پاکسان، کالسیمین و داروسازی زهراوی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند. سرمایه‌گذاران بورسی روز گذشته برای خرید سهام پتروشیمی پارس، تاپیکو، فولاد کاوه جنوب کیش، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد خراسان و پالایش نفت تهران بیشرین تقاضا‌ها را ثبت کردند. در مقابل گروهی از سرمایه‌گذاران تلاش کردند با عرضه‌های سنگین از اوراق صکوک سایپا، سهام نهادهای مالی بورس، سهام ملی مس، اوراق صکوک گل گهر و سهام پتروشیمی پردیس خارج شوند. افزون بر این، بررسی عملکرد صنایع بورسی نیز در معاملات دیروز نشان می‌دهد که گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین شاخص صنایع فنی مهندسی، تامین آب، برق، گاز، محصولات چوبی، چند رشته‌ای، سایر معادن، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی با بیشترین رشد مواجه شدند. سهام شرکت‌های این گروه‌ها با رشد قیمت و اقبال بازار همراه بودند. بر اساس این گزارش، گروه‌های بزرگ مثل فلزات اساسی، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در این مدت بیشترین تاثیر را بر صعود نماگر بورس داشتند.

 

ارسال نظر