اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۷۰

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان استعفا کرد

حسین علایی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایسنا، علایی که در طول سال‌های گذشته ریاست یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دولتی ایران را در اختیار داشت، رسما از سمت خود کنار رفت. او علت استعفای خود را پایان یافتن ماموریت‌هایش برای بهبود شرایط مالی آسمان و اوضاع مالی این شرکت در شرایط فعلی عنوان کرده است.

سقوط یک فروند هواپیمای ATR آسمان در زمستان سال گذشته در منطقه یاسوج، حاشیه‌سازترین اتفاقی بود که در دوران ریاست علایی از شرکت آسمان اتفاق افتاد.

بر اساس تصمیم هیات‌مدیره هواپیمایی آسمان و حکم جمشید تقی‌زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، «محمد گرجی» به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.

۱۷ شرکت حمل‌و‌نقل متخلف در استان تهران تعطیل شد

پس از برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ در قالب ستاد و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی استان تهران و بررسی ۷۳ پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی استان، رای بر تعطیلی ۱۳ شرکت از سوی ستاد و ۴ شرکت از سوی اداره کل استان صادر شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی برای کاهش تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل جا‌ده‌یی و همچنین با هدف رسیدگی به شکایات رانندگان شاغل در این بخش در استان تهران، کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در قالب کمیسیون‌های ویژه ستادی و همچنین کمیسیون‌ ماده ۱۲ اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌یی این استان تشکیل جلسه داد.

 مجیدرضا نصرا...‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: طی ماه‌های گذشته کمیسیون ماده ۱۲ با هدف رسیدگی و بررسی تخلفات تضییع‌کننده حقوق رانندگان در قالب کمیسیون‌های ویژه ستادی طی چهار بار برگزاری و بررسی تخلفات در محل پایانه بار استان تهران، تشکیل جلسه داد که طی آنها ۳۵ پرونده تخلف بررسی شده و آرای‌ صادره مبنی بر تعطیلی ۱۳ شرکت حمل‌و‌نقل، جریمه ۲۲ شرکت بوده است که درخصوص اجرایی شدن آرای صادره این کمیسیون‌ها، الزامات قانونی لازم‌الاجرا شده و نظارت لازم در ارتباط با اجرای احکام صادره این کمیسیون‌ها از سوی کارشناسان حقوقی و بازرسان سازمان انجام می‌شود.

 نصرا...‌نژاد با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل استان تهران درخصوص بررسی تخلفات تضییع‌کننده حقوق رانندگان افزود: طی برگزاری این جلسات، ۳۸ پرونده تخلف مورد بررسی قرار گرفت که آراء کمیسیون مبنی بر تعطیلی ۴ شرکت، جریمه ۲۰ شرکت متخلف و ۱۲ تذکر کتبی صادر شد و ۲ شرکت نیز مورد تبرئه قرار گرفتند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان تهران خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات مورد بررسی در ارتباط با تخلفات تضییع‌کننده حقوق رانندگان شامل اخذ کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه و سوءاستفاده از کارت هوشمند رانندگان بوده است.

کوچ کارگران افغانستانی در نگهداشت شهر اثری ندارد

برخی فعالان حوزه شهری معتقدند کوچ اتباع افغانی می‌تواند در بحث نگهداشت شهر تهران مشکلاتی ایجاد کند اما رییس کمیسیون سلامت شورای شهر می‌گوید در صورت کوچ کارگران افغانی، نیروی انسانی ایرانی جایگزین می‌شود.

به گزارش مهر، براساس برخی آمارهای غیررسمی در حال حاضر بیش از ۸۰درصد کارگران جمع‌آوری زباله و نگهداشت شهر و فضای سبز فعال در شهر تهران کارگران افغانی هستند که دیگر تمایلی برای ادامه کار با وضع پیش آمده در حوزه نرخ ارز ندارند زیرا درآمدشان به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است.

در سال‌های گذشته برای جایگزینی نیروهای ایرانی با افغانی تلاش‌هایی انجام شد و به تمامی پیمانکاران اعلام شده بود که اجازه استفاده از نیروهای اتباع بیگانه را ندارند اما در عمل کمتر به این بخشنامه‌ها عمل می‌شد به‌ویژه در حوزه‌هایی که کارگرانی ایرانی تمایلی به انجام آن نداشتنند.

 محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران معتقد است، کوچ کارگران افغانی جای نگرانی ندارد و نیروهای ایرانی جایگزین آنها می‌شوند و شهرداری مشکلی از لحاظ نیروی کار در این حوزه‌ها نخواهد داشت. زهرا صدر اعظم‌نوری هم معتقد است با رفتن نیروهای افغانی از حوزه خدمات شهری شهرداری دچار مشکل نخواهد شد. او می‌گوید: براساس قوانین گذشته استفاده از اتباع افغانی ممنوع بود اما فکر نمی‌کنم با وجود تعداد زیادی جویای کار در داخل کشور با رفتن کارگران افغانی ما دچار مشکلی در حوزه‌های مختلف خدمات شهری شویم.

صدر اعظم‌نوری می‌گوید: این‌طور نیست که کارگران ایرانی حاضر به کار در بخش تفکیک زباله یا فعالیت‌های دشوار نباشند، پیش از این هم استفاده از اتباع کشورهای خارجی دستورالعمل خاصی داشت و با وجود نیروی انسانی بیکار مشکلی بعد از مهاجرت نیروهای افغان نخواهیم داشت.

 

ارسال نظر