اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۸۶

توضیح جهرمی درباره اختلاف آماری لیست تخصیص ارز

مهر|  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اختلاف آماری در لیست منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات با بانک مرکزی مربوط به تخصیص ارز به واردات گوشی، توضیح داد.

درپی انتشار لیستی از سوی بانک مرکزی مربوط به دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل و اختلافی که این لیست با فهرست منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات دارد، محمدجواد آذری‌جهرمی در شبکه اجتماعی توییتر در مورد دلیل این اختلاف توضیح داد.

وی گفت: اختلاف آماری بین لیست منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و لیست بانک مرکزی گزارش شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: گزارش وزارت ارتباطات مربوط به اول فروردین تا ۲۹ خرداد است و این درحالی است که بازه گزارش بانک مرکزی مربوط به ۲۱ فروردین تا ۹ تیر است. جهرمی تاکید کرد: گزارش بانک مرکزی دقیق‌تر است.

چراغ سبز فیس‌بوک به ارزهای دیجیتال

فیوچریزم| فیس‌بوک بار دیگر به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد که در این پلتفرم اجتماعی تبلیغ کنند. این موضوعی است که می‌تواند بار دیگر فیس‌بوک را در کانون توجه سیستم‌های نظارتی قرار دهد.   

فیس‌بوک بار دیگر به مخاطبان خود اجازه می‌دهد که از تبلیغات ارزهای رمز نگاری شده استفاده کنند.   در ماه ژانویه، شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که یک سیاست جدید برای ممنوعیت فعالیت شرکت‌های تبلیغاتی در حوزه ارزهای دیجیتال را اجرایی می‌کند. اما این پلتفرم آنلاین تغییر عقیده داده و اعلام کرده مجددا اجازه می‌دهد که تبلیغات ارزهای دیجیتال در این پلتفرم اجرایی شود. البته درست همان‌طور که دقیقا مشخص نبود فیس‌بوک چکونه از این تبلیغات جلوگیری می‌کند، اکنون نیز مشخص نیست مکانیسم فیس‌بوک برای تبلیغات ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود. اما آنچه مشخص است سودی است که به‌زودی فیس‌بوک از این قرارداد جدید می‌برد.  جالب است بدانید گوگل از سال 2017 تاکنون سود سالانه 25درصدی از این تبلیغات برده است. در حال حاضر فیس‌بوک ر رقابت کمی در این حوزه دارد و در نتیجه قصد دارد مشکل را حل کند.

ارسال پیامک تحت وب ممکن شد

سی‌ان‌بی‌سی| گوگل از این هفته به کاربران گوشی‌های اندرویدی امکان داد تا با استفاده از مرورگر اینترنتی خود برای دیگران پیامک ارسال کنند. این خدمات از مدت‌ها قبل برای کاربران رایانه‌های مک اپل و از طریق برنامه‌یی مسیج در دسترس بوده است، اما گوگل به تازگی آن را به کاربران خود ارائه کرده است. برای استفاده از این خدمات ابتدا باید برنامه Android Messages را روی گوشی اندرویدی خود بارگذاری کنید. البته این برنامه به‌طور پیش‌فرض روی برخی گوشی‌ها وجود دارد. پس از این کار باید برنامه یاد شده را نصب کرده و سپس از طریق رایانه شخصی به آدرس messages. android.com مراجعه کنید.

در صورت انجام درست مراحل قبلی یک کد کیو آر را روی نمایشگر مشاهده می‌کنید. حال برنامه Android Messages را روی گوشی خود باز کنید و روی منوی آن در گوشه سمت راست ضربه بزنید. گزینه Messages for Web را انتخاب کرده و روی Scan QR Code ضربه بزنید. سپس دوربین گوشی را در برابر کد کیو آر نمایشگر رایانه قرار دهید و منتظر شناسایی آن باشید. حالا می‌توانید از طریق مرورگر وب پیامک و حتی تصاویر، شکلک و غیره ارسال کنید.

گوگل درصدد ورود به صنعت بازی

فون‌آرنا| گزارش‌ها حاکی است شرکت گوگل قصد دارد به عرصه صنعت بازی‌های رایانه‌یی پا گذاشته و کنسول بازی اختصاصی خود را توسعه دهد.  از آنجا که رقابت غول‌های تکنولوژی در حوزه‌های مختلف فناوری و تکنولوژی بسیار تنگاتنگ شده است، حالا شرکت گوگل نیز در رقابت با مایکروسافت، سونی و نینتندو تصمیم گرفته است به‌طور جدی به صنعت بازی‌های رایانه‌یی وارد شود و به توسعه و تولید کنسول‌های بازی اختصاصی برای خود بپردازد.

کنسول‌های بازی‌های رایانه‌یی که در چند سال اخیر با پیشرفت‌های نوین تکنولوژی از رشد و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و علاقه‌مندان مواجه شدند، حالا به یکی از اقلام ضروری در خانه کاربران تبدیل شده‌اند و بسیاری از نوجوانان و جوانان را به‌شدت به خود معتاد کرده‌اند.

از جمله بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده کنسول‌های بازی می‌توان به مایکروسافت، سونی و نینتندو اشاره کرد که به ترتیب کنسول‌های بازی ایکس باکس (X-Box)، پلی استیشن (Play Station) و نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) را توسعه و ارائه داده‌اند.  تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از منابع آگاه نشان می‌دهد که گوگل نیز می‌خواهد سرویس و پلتفرم شگفت‌انگیزی را مخصوص کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌یی ایجاد کند تا بتواند نظر و توجه خیل عظیمی از آنها را به خود جلب کند. برخی دیگر از تحلیلگران نیز بر این باورند که گوگل می‌خواهد علاوه بر توسعه یک سرویس مخصوص بازی، کنسول بازی نیز تولید و منتشر کند.

 

ارسال نظر