# با_کتاب_تا_کپر

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۳۷
# با_کتاب_تا_کپر

بنیتای کوچک در گرمای خودرو جان می‌دهد اما دزد خودرو حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کند، ممکن است گرما او را هلاک کند؛ کودک معلول با قمه تحت شکنجه پدرش قرار می‌گیرد؛ هنوز صدای قربانیان بیجه از کوره‌پزخانه‌ها شنیده می‌شود؛ هنوز هم کودکان بسیاری براثر تجویز سرخود دارو از سوی والدین یا تمسک به دعانویسان و... جان می‌دهند.  اینها و مثال‌های بسیار زیادی از این دست در اطراف ما وجود دارند و روزانه آنها را می‌شنویم که شاید به دلیل تعدد آنها، زود هم فراموش‌شان می‌کنیم.  امیر لعلی مدیر مسوول ماهنامه قلک می‌گوید: همه این اتفاقات می‌تواند ریشه در موضوعات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و... داشته باشد اما اگر کمی عمیق‌تر شویم، فقدان آگاهی ریشه بسیاری از این مسائل است. آگاهی‌بخشی در قالب‌های مختلف می‌تواند نمود داشته باشد و ما سعی داریم برای کودکان این آگاهی‌بخشی‌ها و بزرگ‌شدن اندیشه و بارورساختن افکار خوب را به ‌وسیله ترویج کتابخوانی محقق کنیم.

همه از عدالت اقتصادی حرف می‌زنند اما عدالت فرهنگی به‌خودی‌خود می‌تواند پایه و اساسی برای تحقق عدالت اقتصادی باشد.

او ادامه می‌دهد: ما معتقدیم همه کودکان باید از حق برابری در برخورداری از امکانات فرهنگی از جمله کتاب خوب برخوردار باشند. برای همین هم تصمیم گرفته‌ایم حتی تا درون کپرها کتاب‌های خوب را به دست بچه‌های عزیز کشورمان برسانیم.

دیگر زمان آن رسیده است که کمی خودمان هم نگاهمان را عوض کنیم و از اهدای کتاب‌های دست دوم و در انبارمانده دست ‌برداریم. همه کودکان مستحق خواندن کتاب‌های جدید با محتوا و چاپ خوب هستند. برای همین هم در ماهنامه قلک پیشقدم شدیم.

ماهنامه قلک تصمیم به راه‌اندازی کمپینی گرفته است تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و جلب همکاری بیش از ۲۰ناشر مطرح کودک و نوجوان کشور، 2500جلد کتاب (به ارزش ۱۸۰میلیون ریال) برای کودکان کپرنشین سیستان‌وبلوچستان ارسال و کتابخانه‌هایی خیلی کوچک برای آنها تجهیز کند.

لعلی توضیح داد: امیدواریم در این کمپین که همزمان با ماه مبارک رمضان اجرایی شده است، با کمک هم و با حمایت‌هایی کوچک، اقداماتی بزرگ انجام دهیم.

با هشتگ # با_کتاب_تا_کپر این کمپین را دنبال کرده و در این طرح مشارکت کنید.

 

 

ارسال نظر