آشتی دو ابرقدرت اقتصادی

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۴۵
آشتی دو ابرقدرت اقتصادی

 فایننشال تایمز:

دیروز بسیاری از روزنامه‌ها خبر از توقف جنگ تجاری جهانی میان دو ابرقدرت اقتصادی و گزارشی از تمدید نشدن ویزای مالک چلسی منتشر کردند. طبق گزارش صفحه اول فایننشال تایمز، چین و امریکا به طور متقابل تعرفه‌ کالاهای وارداتی یکدیگر را متوقف کرده و «جنگ تجاری» را به حالت تعلیق درآوردند. آن طور که گفته شده به ‌دنبال سفر هیاتی از مذاکره‌کنندگان چینی به رهبری لیو هی، معاون ‌اول نخست‌وزیر چین به امریکا و در جریان مذاکرات با هیات امریکایی این تصمیم اتخاذ شد. طبق این گزارش، گفته شده که قیمت نفت دیروز در بازارهای جهانی در واکنش به خبر توقف جنگ تجاری چین و ایالات متحده افزایش پیدا کرده است. طبق گزارش فایننشال‌تایمز، استیو منوچین وزیر خزانه‌داری امریکا گفت که جنگ تجاری امریکا با چین به دنبال موافقت بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان برای کاهش تهدیدهای تعرفه‌یی متوقف شده است با این حال روی توافق‌های بزرگ‌تر کار می‌کنند.

 تایمز:

صفحه اول این روزنامه با انتشار عکسی از رومان آبراموویچ به گزارشی از تمدید نشدن ویزای او پرداخت. طبق گزارش تایمز، اداره مهاجرت بریتانیا تاکنون از صدور ویزای مجدد کارآفرینی برای رومان آبراموویچ، سرمایه‌دار بزرگ روس خودداری کرده است. آن طور که گفته شده بیش از 3هفته از انقضای ویزای آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی می‌گذرد اما تاکنون اداره مهاجرت بریتانیا ویزای اقامتی او را تمدید نکرده است. براین اساس، این سرمایه‌دار روس نتوانست در مسابقه فینال جام حذفی این کشور که به پیروزی چلسی در برابر منچستر یونایتد منجر شد، شرکت کند. وکلای آبراموویچ تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند و همچنان به دنبال حل این موضوع از مسیرهای دیپلماتیک هستند. اخیرا برخی خبرها حاکی از آن است که این ثروتمند روس به دنبال کسب اقامت و پاسپورت سوییس است تا تابعیت اروپایی به دست آورد.

 وال ‌استریت ژورنال:

این روزنامه صفحه اول خود را به گزارشی از انتخابات ونزوئلا اختصاص داد. طبق این گزارش نیکلاس مادورو رییس‌جمهوری ونزوئلا در رای‌گیری یک‌شنبه برای یک دوره 6 ساله دیگر انتخاب شد اما هنری فالکون تنها نامزد جدی مخالفان که انتخابات را تحریم نکرده بود، می‌گوید که نتیجه را نمی‌پذیرد. طبق این گزارش هر دو نفر می‌گویند که انتخابات به دلیل نقض مقررات مخدوش است و فالکون خواستار رای‌گیری مجدد در ماه اکتبر شد. مقام‌های انتخاباتی گفته‌اند که میزان مشارکت در انتخابات ۴۶درصد بوده است. اما ناظران غیررسمی وابسته به ائتلاف مخالفان پیش‌تر گفتند حدود ۳۲درصد از رای‌دهندگان پای صندوق‌ها رفته‌اند. دولت امریکا هم که از منتقدان دولت مادورو است پیش‌تر گفته بود، نتیجه را به رسمیت نخواهد شناخت. مقام‌های دولت گفتند که انتخابات «آزادانه و منصفانه» بوده است هر چند بیشتر مخالفان رای‌گیری را تحریم کردند.

 

ارسال نظر