کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۷۷

وزیر دفاع صدام در بیمارستان

دفتر رسانه‌یی وزارت دادگستری عراق آزادی وزیر دفاع دوره صدام را تکذیب کرد. به گزارش العربیه، دفتر اطلاع‌رسانی وزارت دادگستری اخبار آزادی سلطان هاشم حمد وزیر دفاع دوره صدام را تکذیب و گفته او دوره محکومیتش را در زندان نظامی ذی‌قار می‌گذراند. یک منبع نیز گفته وی به بیمارستان منتقل شده است. سلطان هاشم ۲۴ ژوئن ۲۰۰۷ به اعدام محکوم شد و برای معاینه به بیمارستان ناصریه منتقل شده است. بدیع عارف وکیل امور زندانیان، گفته بود شرایط بازداشت سلطان هاشم بسیار بد است و وضعیت جسمانی‌اش نیز رو به وخامت است. ۳۰ درخواست برای آزادی وی به مقامات عراقی ارائه شده است.

نگرانی کانادا از وضعیت وبلاگ‌نویس سعودی

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، در گفت‌وگوی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان از وضعیت رائف بداوی وبلاگ‌نویس سعودی عمیقا ابراز نگرانی کرد. ترودو در این گفت‌وگو بر لزوم رعایت حقوق بشر در عربستان تاکید کرده است. رائف بداوی ۲۰۱۲ به اتهام توهین به مقدسات به ۱۰ سال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم شد. اتحادیه اروپا ۲۰۱۵ جایزه حقوق بشری ساخاروف را به وی اعطا کرد. همسر این وبلاگ‌نویس سعودی به همراه ۳ فرزندش در ایالت کبک کانادا زندگی می‌کنند. در این گفت‌وگوی تلفنی ترودو همچنین از وضعیت انسانی در یمن ابراز نگرانی کرده است.

احتمال کاهش کرسی کردها در پارلمان عراق

نتایج نظرسنجی از سوی یک مرکز متعلق به کردها نشان می‌دهد تعداد کرسی‌های کردها کاهش یافته است. به گزارش الحیات، میزان رای‌دهندگان به ۵۸درصد خواهد رسید و حزب دموکرات کردستان با ۴۱درصد در جایگاه اول و جنبش «تغییر» با بیش از ۱۳درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. اتحاد میهنی نیز با 8درصد در جایگاه سوم قرار گرفت. این نظرسنجی نشان می‌دهد کرسی‌ کردها از ۶۵ به ۵۵ کرسی کاهش می‌یابد.

تقویت روابط دوجانبه پاکستان و سوریه

با انتصاب راشد کمال به‌عنوان سفیر جدید پاکستان در سوریه برخی ناظران از عزم اسلام‌آباد برای توسعه روابط با دولت قانونی سوریه به رهبری بشار اسد خبر داده‌اند. به گزارش ایرنا، راشد کمال سفیر جدید پاکستان در سوریه استوارنامه خود را به بشار اسد تقدیم کرده است. پس از این مراسم دو طرف درباره راه‌های گسترش روابط دو کشور صحبت کردند.

خبرنگار افغانستانی کشته شد

عبدالمنان ارغند خبرنگار محلی تلویزیون کابل‌نیوز، از رسانه‌های خصوصی افغانستان، چهارشنبه کشته شد. به گزارش بی‌بی‌سی، عبدالمنان ارغند به سمت محل کارش، در ولایت قندهار در حرکت بود که هدف شلیک گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته است. سالانه موارد زیادی از خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان ثبت می‌شود. ۲۰۱۷ خونین‌ترین سال برای خبرنگاران افغانستان بوده که ۲۰ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

ارسال نظر