اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۱۲

تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۷ افزایش پیدا می‌کند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد که این میزان افزایش باید کمتر از نرخ تورم باشد و موجب افزایش پرداخت از جیب مردم نشود.

محمد نعیم امینی‌فرد در مورد نتیجه تصمیم‌گیری پزشکان فعال در مجلس برای تعیین تعرفه‌های پزشکی سال 97 به خانه ملت گفت: تعیین تعرفه‌ها در سال 97 در کمیسیون بهداشت با حضور رییس سازمان نظام پزشکی، شورای عالی بیمه و معاونان وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت، اما این مهم باید مجدد توسط شورای عالی بیمه صورت بگیرد، همچنین یک قسمت عمده‌یی از تعرفه‌هایی که اعلام می‌شود نیز به کتاب ارزش نسبی بستگی کامل دارد. نماینده ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون کمیسیون به دنبال این است که جوانب مختلف تغییر کتاب نسبی و تاثیر آن بر حوزه سلامت مورد بررسی قرار بگیرد، ضمن اینکه در شرایط کنونی بررسی این موضوع تنها در حد گزارش‌دهی است که نتیجه آن در جلسات آتی کمیسیون به‌طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او در تشریح مواردی که تاکنون در کمیسیون متبوعش در مورد تعرفه‌ها بررسی شده است، اظهار کرد: در کتاب ارزش‌های نسبی که احتمالا مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد چند جز داریم که یکی از آنها حرفه‌یی است و ارائه‌کنندگان خدمت گیرد اعم از پزشکان و نیروهایی که در تیم پزشکی خدمت می‌کنند را در برمی‌گیرد و یک جزو هم مربوط به تجهیزاتی می‌شود که توسط آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. امینی‌فرد یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون بهداشت فرصتی نبود که جزئی که مربوط به سهم پزشک و بقیه تیم پزشکی است، پرداخته شود، ولی قطعا به عنوان جزو حرفه‌یی تعرفه‌های آنها که در کتاب سال 97 که ترجمه‌یی از یک کتاب معتبر سال 2018 است قابل بحث خواهد بود که چه جزیی به پزشک و چه جزیی به سایر افرادی که در تیم پزشکی فعالیت دارند، تعلق بگیرد.

آغاز چاپ کتب درسی پایه دوازدهم از فروردین ۹۷

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از چاپ سپاری و تکمیل کتب درسی تا پایه یازدهم خبر داد و گفت: چاپ بخشی از کتب پایه یازدهم و کتب پایه دوازدهم بعد از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود.

حسین طلایی‌زواره با بیان اینکه چاپ و نشر کتب درسی تا پایه یازدهم انجام شده است، اظهار کرد: مراحل نهایی چاپ سپاری تا کتب پایه یازدهم انجام و روند آماده‌سازی آنها تکمیل شده است.

او افزود: بعد از عید تمام هم و غم ما این است که تولید و چاپ کتب یازدهم و دوازدهم را انجام دهیم. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه البته بخشی از کتب یازدهم تولید شده است، به ایسنا گفت: مولفین روی برخی موارد کتب پایه یازدهم اصلاحاتی انجام داده‌اند که چاپ این بخش از کتب را از ابتدای سال جدید و بعد از تعطیلات عید نوروز شروع می‌کنیم. طلایی زواره افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و به روال سال‌های اخیر تمام کتب درسی را تا اول مهرماه ۱۳۹۷ در مدارس کل کشور توزیع می‌کنیم. او با بیان اینکه کتب پایه دوازدهم جدیدالتالیف هستند و سال آینده پایه دوازدهم در ساختار جدید نظام آموزشی مستقر می‌شود، گفت: تدوین کتب جدید مراحل نهایی را طی می‌کند و چاپ آنها نیز بعد از نوروز ۹۷ آغاز خواهد شد. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تیراژ کتب درسی سال آینده نیز اظهار کرد: منتظریم سامانه سناد را باز کنند تا آمار را پیش بینی و به تناسب عناوین کتب درسی، شمارگان را مشخص و بعد از عید اعلام کنیم.

 

ارسال نظر