اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۷۲

بانک شهر، متعلق به تمام شهروندان است

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته هیچ‌گاه از نقش خود در توسعه و آبادانی شهرها و به خصوص شهرهای کوچک کشورمان غافل نبوده‌ایم، گفت: بانک شهر متعلق به تمام شهروندان است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر،  حسین محمد پورزرندی شب گذشته با حضور در بخش گفت‌وگوی ویژه برنامه «تهران 20» ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان شهرهای کوچک و کلان‌شهرها را ماموریت اصلی بانک شهر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برای تحقق این امر از همه توان خود استفاده کرده و خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه طی چند سال اخیر 30هزار میلیارد تومان در خصوص توسعه شهری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: نیمی از این رقم در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و نیمی دیگر در پروژه‌های زیرساختی شهرها سرمایه‌گذاری شده است.

پورزرندی ادامه داد: امروز بیش از 70درصد مردم کشور در شهرها زندگی می‌کنند که این موضوع مسوولیت شهرداری‌ها و بانک شهر را برای آبادانی شهرها و ایجاد رفاه شهروندان سنگین‌تر می‌کند.

مدیرعامل بانک شهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوال مجری برنامه نسبت به عملکرد بانک شهر در خصوص اشتغال‌زایی گفت: با توجه به نقش بانک شهر در کمک به اجرا و تکمیل خطوط 6، 7 و 8 مترو تهران، سایر کلان‌شهرها و ادامه بزرگراه شهید همت باید گفت با کمک این بانک در حال حاضر بالغ بر 50هزار نفر مشغول به کار شده‌اند؛ شاید اگر تامین منابع از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت، چنین شرایطی نیز محقق نمی‌شد.

پورزرندی در ادامه به توجه بانک شهر به موضوع بانکداری الکترونیکی به عنوان یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این بانک با دیگر بانک‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بانک شهر تلاش کرده است، اقدامات گسترده‌یی در زمینه هوشمندسازی شهرها انجام دهد که نمود این اتفاق را در شهرهای تبریز، همدان و شیراز در حوزه حمل و نقل عمومی شاهد هستیم.

وی در پایان این گفت‌وگو از اهمیت اقتصاد شهری و وجود ظرفیت‌های متعدد در شهرهای ایران با توجه به وجود 70درصد جمعیت مردم ایران در شهرهای کشور یاد کرد و اظهار داشت: بر اساس سیاست‌گذاری‌های هیات‌مدیره این بانک، 100درصد منابع سپرده‌گذاران بانک شهر در هر شهر، در همان شهر و در راستای توسعه شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کاهش یک واحدی اعضای فعال بازار بین بانکی

 گروه بانک‌و‌بیمه   تعداد و متوسط ارزش روزانه کل معاملات انجام شده بازار بین بانکی ریالی در 11ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶، به ترتیب با 19.8و 88.2درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳۴۸۵۹ فقره با متوسط ارزش روزانه ۲۰۷هزارمیلیارد ریال رسید.

 به گزارش تعادل، خلاصه عملکرد بازار بین‌بانکی کشور در یازده ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حاکی از آن است که در این دوره، تعداد اعضای فعال بازار با یک واحد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳۰ بانک و موسسه اعتباری رسید است.

نرخ سود موزون بازار در یازده ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ با 0.1 واحد درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 18.7 درصد رسید که با تداوم سیاست‌های تسهیل اعتباری، این نرخ به 18.1 درصد در بهمن‌ماه سال جاری کاهش یافته است. بررسی معاملات بازار به تفکیک سررسید نیز بیانگر آن است که در 11ماهه اول سال ۱۳۹۶، 98.4درصد از ارزش معاملات مربوط به معاملات یک‌ شبه است که با فلسفه تامین مالی کوتاه‌مدت بازار بین بانکی سازگار است.(سهم ارزشی معاملات دو روزه و بیشتر 1.6درصد).

 تحلیل نرخ سود موزون ماهانه بازار بین‌بانکی در مقاطع ماهانه بیانگر آن است که روند افزایشی نرخ سود موزون- که (به‌خصوص) از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شده بود؛ از مرداد ماه معکوس شده و با روند نزولی این نرخ به ۱۸.۱درصد در بهمن‌ ماه سال جاری رسیده است. مضاف ‌بر اینکه از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به میزان قابل توجهی از پراکندگی نرخ‌های سود بازار کاسته شده است.

 

ارسال نظر