اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۲۴

 سرویس‌دهی خط 5 مترو در آخرین جمعه سال 1396: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس‌دهی خط 5 مترو در روز جمعه 25 اسفندماه 96خبرداد.  به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نوبخت با اشاره به افزایش تقاضای سفر در روزهای پایانی سال گفت: خط 5 مترو تهران و حومه طی سال جاری به‌دلیل انجام عملیات بهسازی، روزهای جمعه مسافرگیری نداشته اما با توجه به درخواست مسافران استان البرز روز 25 اسفندماه همزمان با آخرین جمعه سال سرویس‌دهی در این خط طبق زمانبندی روزهای تعطیل در محدوده تهران (صادقیه) تا گلشهر و بالعکس اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: این اقدام در راستای کاهش ترافیک و ارائه خدمات بهینه و بیشتر به شهروندان محترم استان البرز با توجه به افزایش مراجعه مسافران به مراکز خرید شهر تهران در ایام پایانی سال انجام می‌شود.

 3 هزار تیم جنگل‌های کشور را در نوروز حفاظت می‌کنند؛ کرج  فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت که برای ایام تعطیلات نوروز 3هزار تیم به‌طور شبانه‌روزی از جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور حفاظت می‌کنند. سرهنگ قاسم سبزعلی دیروز در حاشیه آیین رونمایی از طرح حامی که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، افزود: نوبت‌بندی این تیم‌ها در سراسر کشور به صورت عملیاتی از هم‌اکنون انجام شده و کارهای گشت‌زنی و پایش از 25 اسفندماه آغاز می‌شود. او اظهار داشت: همچنین هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی و دستگاه‌های قضایی انجام شده تا با افراد متخلف در این حوزه در زمان مناسب برخورد قانونی داشته باشیم. سبزعلی با بیان اینکه در امر حفاظت مردم به خوبی همراه ما هستند، گفت: سامانه 1504 در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی فعال است تا مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا حریق به این سازمان اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

 بهره‌برداری از نخستین نیروگاه برق خورشیدی بوشهر؛ بوشهر  نخستین نیروگاه برق خورشیدی استان بوشهر در شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه ۱۰۰کیلوواتی با سامانه نوین ردیابی مسیرخورشید یا Solar Tracking کار می‌کند و بخش خصوصی برای ساخت این نیروگاه 7 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است. 7 نفر در این نیروگاه مشغول به کار هستند.  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر می‌گوید: افتتاح این نیروگاه می‌تواند آغازی باشد بر توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در تولید برق.  به گفته امرالله پاراد، انرژی خورشیدی به ویژه در استان‌های جنوبی مانند بوشهر می‌تواند به جای منابع آبی به عنوان منبع تولید برق استفاده شود. خورموج در 80 کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

 احداث یک‌هزار هکتار باغ در اراضی شیب‌دار لرستان؛ خرم‌آباد  سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان از احداث یک‌هزار هکتار باغ در اراضی شیب‌دار استان خبر داد. هادی سپهوند اظهار کرد: یکی از طرح‌های جهاد کشاورزی در راستای توسعه باغات، کاشت درختان مثمر در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده است.  او اضافه کرد: احداث باغ در اراضی شیب‌دار مزایای بسیاری برای استان به همراه دارد و باعث تلطیف آب و هوا نیز می‌شود.  سپهوند از مزایای دیگر طرح به مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و پیشگیری از تغییرات کاربری‌ نامناسب اراضی کشاورزی و ملی اشاره کرد و گفت: همچنین توسعه این باغات سبب نفوذ رواناب در زمین شده و باعث ذخیره آب در مخازن زیرزمینی می‌شود.

 تصویب بودجه ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومانی کرج؛ کرج   اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر کرج بودجه ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومانی برای سال۹۷ این کلان‌شهر تصویب کردند.  تمرکز بر مشکلات محلات، محرومیت‌زدایی و تزریق 200میلیارد تومان اعتبار به پروژه مترو کرج از اولویت‌های بودجه سال97 شهرداری این کلان‌شهر است.  اعضای شورای اسلامی شهر کرج برای بررسی بیشتر لایحه بودجه97 شهرداری این کلان‌شهر 28نشست 3ساعته برگزار کردند که 900نفر ساعت کار کارشناسی را شامل می‌شود.  میزان افزایش هزینه‌های عمرانی شهرداری کرج در سال آینده نسبت به سال جاری نیز 60درصد است.

 یک هکتار جنگل در چهارشنبه آخر سال سوخت؛ آران و بیدگل  یک هکتار از جنگل‌های دست کاشت شهرستان آران و بیدگل در آتش چهارشنبه‌سوری نابود شد.  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: در این آتش‌سوزی بیش از 100 اصله درخت سبز تاغ به وزن هزار و 500کیلوگرم در آتش سوخت. رضا شفیعی با بیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف کویری این شهرستان اتفاق افتاده است، افزود: حدود 10میلیون تومان خسارت در شب چهارشنبه‌سوری به عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان وارد آمد.  او گفت: قطع بی‌رویه درختان در منطقه کویری و خشک آران و بیدگل موجب هجوم ریزگرد‌ها و توفان‌های نمک در شهرستان آران و بیدگل می‌شود.

 امضای قرارداد میان سازمان‌ اقتصادی‌ رضوی و عتبات عالیات؛ مشهد  قرارداد چند طرح مهم میان سازمان‌ اقتصادی‌ رضوی و ستاد عتبات عالیات امضا شد. مدیرعامل هلدینگ عمران سازمان اقتصادی رضوی گفت: نخستین قرارداد بین سازمان اقتصادی رضوی و ستاد عتبات عالیات، با شرکت کاش سنتی رضوی برای تولید و نصب کاشی بخشی از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف امضا شد. حسین رنجبران مدت این قرارداد را 6 ماه اعلام کرد. او از امضای تفاهمنامه توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا میان آستان قدس رضوی و ستاد عتبات عالیات خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهمنامه همه عملیات ساخت صحن حضرت عقیله(س) اعم از خاکبرداری، تکمیل طراحی، ساخت و تامین چوب، کاشی و هبلکس بر عهده هلدینگ عمران آستان قدس رضوی است.  مدیرعامل هلدینگ عمران سازمان اقتصادی رضوی گفت: در این طرح شرکت‌های صنایع چوب رضوی، کاشی سنتی، بتن و ماشین قدس رضوی و معادن قدس رضوی حضور خواهند داشت.

 توقیف کامیون با محموله لوازم یدکی در خور و بیابانک: یک محموله لوازم یدکی خودرو‌های سنگین به ارزش بیش از دو میلیارد ریال در خور و بیابانک توقیف شد.  فرمانده انتظامی خور و بیابانک گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید «رشیدی» این شهرستان در کنترل و بازرسی خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون کشنده ولوو را متوقف کردند. سرگرد نعمت خلیلی افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار قطعه انواع لوازم یدکی خارجی وسایل نقلیه سنگین بدون مدارک گمرکی کشف شد.

او با بیان اینکه راننده این خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، گفت: کارشناسان ارزش این محموله را 2میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کردند.

 

 

ارسال نظر