آغاز فصل جدید همکاری‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵

صنعت|  وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و تجاری به عشق‌آباد سفر کرده است، پنج‌شنبه شب با وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و با او در مورد زمان بهره‌برداری از پل مرزی سرخس گفت‌وگو کرد.

به گزارش شاتا، ‌ آمادگی و تدارکات برای سفر آتی «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران به ترکمنستان در فروردین ماه سال 97 و نیز آغاز بهره‌برداری برخی طرح‌های زیربنایی به خصوص طرح پل «سرخس-سرخس» در منطقه مرزی دو کشور و نیز فعال‌سازی هر چه بیشتر فعالیت خط راه‌آهن «ایران-ترکمنستان-قزاقستان»، همکاری‌ها در زمینه انرژی، توسعه تعاملات فعالان بخش خصوصی دو کشور و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در عشق‌آباد از دیگر موضوعات محوری ملاقات محمد شریعتمداری با وزیر خارجه ترکمنستان بود.

در عین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر خارجه ترکمنستان با تاکید بر پایبندی به اصول روابط حسن همجواری و همکاری‌های متقابل مفید بر وجود ظرفیت‌های عظیم ایران و ترکمنستان جهت ارتقا هر چه بیشتر مناسبات همه‌جانبه و همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور همجوار تاکید کردند. محمد شریعتمداری همچنین در حاشیه این سفر در مراسم افتتاحیه رسمی محل جدید دفتر شعبه «بانک صادرات ایران» در عشق‌آباد و مجتمع شرکت

«ایران‌خودرو» در پایتخت ترکمنستان و نیز سفارت ایران در عشق‌آباد با برخی تجار کشورمان دیدار کردند. وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با رییس‌جمهوری ترکمنستان گفت: فصل جدید مناسبات همه‌جانبه دو کشور با سفر آتی دکتر حسن روحانی در فروردین ماه سال 97 به عشق‌آباد در راه است. محمد شریعتمداری در این دیدار دو جانبه طیف وسیعی از مسائل روند فعلی و دورنمای روابط و همکاری‌های همه‌جانبه بین «تهران» و «عشق‌آباد» را مورد بحث قرار داد.

او افزود: تهران مصمم به گسترش روابط و همکاری همه‌جانبه و بلندمدت با عشق‌آباد است و امیدواریم در آینده فصل جدیدی در مناسبات دوستانه بین دو کشور شاهد اتفاقات نو و چشمگیری باشیم.

 

 

ارسال نظر