کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۷۶

نگرانی از تشدید مشکلات اقتصادی در اردن

پادشاه اردن با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در کشورش نگران‌کننده است، بر کنترل بر مسوولان و برخورد با آنهایی که مانع توسعه اقتصادی کشور می‌شوند، تاکید کرد. به گزارش رای‌الیوم، عبدالله دوم در دیدار با جمعی از بازنشستگان و مقام‌های محلی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی به شخصه او را بسیار نگران کرده است. در هفته‌های گذشته اردن شاهد اعتراض‌های گسترده به برنامه‌های اقتصادی دولت و برداشته شدن یارانه کالاهای اساسی بوده که گرانی برخی کالاها ازجمله نان را به‌دنبال داشته است

 هشدار امریکا به ترکیه درباره خرید اس- 400 روسی

یک مقام امریکایی از ترکیه خواسته خرید سامانه ضدموشکی اس-400 روسیه را کنار بگذارد. به گزارش اسپوتنیک، این مقام امریکا گفته خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه ممکن است قابلیت همکاری با ناتو را کاهش و حتی ترکیه را تحت قانون جدید تحریم‌های امریکا قرار دهد، تحریم‌هایی که اخیرا علیه روسیه وضع شده است. پیش‌تر وزارت خارجه امریکا نیز گفته بود تدابیر مناسبی را علیه کشورهایی که خواهان خرید سامانه اس- 400 روسی هستند، اعمال خواهد کرد.

 طالبان خواهان مذاکره مستقیم با امریکا شد

طالبان افغانستان از امریکا خواسته مذاکرات مستقیم برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز را آغاز کنند. به گزارش رویترز، طالبان در بیانیه‌یی مکتوب از امریکا خواسته درهای گفت‌وگو را باز نگه دارد. طالبان همچنین از امریکا خواسته درخواست‌های مشروع مردم افغانستان، نگرانی‌ها و مطالبات آنها را از طریق یک کانال صلح‌آمیز قبول کند. طالبان در این بیانیه اعلام کرده جنگ در افغانستان انتخاب آنها نبوده بلکه یک تحمیل بوده است.

پرونده خیانت بزرگ «مشرف» باز می‌شود

یک دادگاه ویژه در اسلام‌آباد از هشتم مارس رسیدگی به پرونده «خیانت بزرگ» پرویز مشرف رییس‌جمهوری سابق پاکستان را ازسر می‌گیرد. به گزارش نیشن، دادگاه عالی پاکستان حکم داده مشرف به‌دلیل تعلیق قانون اساسی در ۲۰۰۷ باید به اتهام خیانت محاکمه شود. اتهام خیانت به کشور در پاکستان می‌تواند حکم اعدام را در پی داشته باشد؛ هر چند که مشرف خود را بی‌گناه دانسته است. مشرف ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ استعفای خود را از مقام ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر