روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۳۵

  اجازه تکرار نمایش‌هایی شبیه حوادث خیابان پاسداران را نمی‌دهیم-ایسنا| رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدافعان مقتدر حریم امنیت ملی اجازه تکرار نمایش‌هایی مانند آنچه در خیابان پاسداران رخ داد را نداده و با هر تهدیدی علیه امنیت شهروندان با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

در پیام تسلیت سرلشکر محمد باقری، در پی شهادت سه نفر از نیروهای انتظامی آمده است:

تامین امنیت پایدار و آرامش فراگیر ملی امروز کشورمان که دشمنان خبیث و غدّاره بند ملت ایران را به‌شدت عصبانی کرده و در صحنه جنایت‌آفرینی اخیر جان و مال و نوامیس مردم را نیز مورد تهدید قرار داد، در شرایط پرآشوب منطقه، نعمت عظیم و مزیت راهبردی منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی بوده و به آسانی به دست نیامده است که جماعتی پلید و مزدور بخواهند با هدف قرار دادن آن موجب هراس و نگرانی شهروندان عزیز در پایتخت‌ یا نقاط دیگر میهن اسلامی شوند.

  امریکا، صهیونیسم و عربستان در فکر تشکیل اجماع علیه ایران هستند-ایلنا| خطیب نماز جمعه تهران گفت: امریکا، صهیونیست و عربستان‌سعودی در فکر تشکیل اجماع علیه ایران هستند غافل از اینکه نور الهی ایران خاموش شدنی نیست، انقلاب ایران از مصادیق کلمه طیبه است. امریکا خودت و یارانت عصبانی شوید و از عصبانیت بمیرید.

موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به اتفاقات خیابان گلستان هفتم محله پاسداران تهران اشاره کرد و با محکوم کردن آن گفت: از اقدامات سنجیده نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم. از دستگاه قضایی نیز می‌خواهیم با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به خانه‌ها و ماشین‌ها شدند با قاطعیت برخورد کنند. ان‌شاءالله مردم ما شاهد مجازات حریم‌شکنان خواهند بود.

 درخواست ترکیه از ایران و روسیه برای ممانعت از اقدامات دولت سوریه -ایسنا|  وزیر خارجه ترکیه در ادعایی با غیرقابل قبول دانستن حملات هوایی سوریه به غوطه شرقی، از ایران و روسیه خواست تا مانع از انجام این حملات دولت سوریه شوند. به گزارش رویترز، چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: ایران و روسیه باید مانع از انجام اقدامات دولت سوریه شوند. وی ادامه داد: حمله نیروهای وابسته به دولت سوریه به استان شمالی سوریه (ادلب) در واقع نقض توافق‌های صادر شده میان ترکیه، روسیه و ایران است.

 معاون اول رییس‌جمهور به زهرا رهنورد تسلیت گفت-پاد| معاون اول رییس‌جمهور در پیامى درگذشت مادر زهرا رهنورد را تسلیت گفت و براى بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. متن کامل پیام اسحاق جهانگیری به شرح ذیل است:

خبر درگذشت مادر ارجمندتان موجب تاثر و تاسف شد. این مصیبت غم‌انگیز را به سرکار عالی و سایر بستگان عزادار تسلیت می‌گویم و برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت می‌کنم.

 توضیح وزارت خارجه درباره مصاحبه ظریف با

«پی‌بی‌اس»-ایرنا| مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت خارجه اعلام کرد که مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با شبکه پی‌بی‌اس امریکا مربوط به سال گذشته در حاشیه اجلاس مونیخ است.

در متن منتشر شده در ایرنا آمده است: به آگاهی می‌رساند مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با شبکه پی‌بی‌اس امریکا که در روزهای اخیر پخش شده است، دقیقا مربوط به سال گذشته است که ایشان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ سال 95 با تولید‌کننده مستند پی‌بی‌اس مصاحبه کردند و آنها اکنون این برنامه را در دو اپیزود (هفته گذشته و هفته آینده) با عنوان خصومت ایران و سعودی پخش می‌کنند.

 کمیته تعیین مصادیق مجرمانه قمارخانه‌ها را فیلتر می‌کند-خانه ملت| عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفت: بانک مرکزی باید از توسعه قمارخانه‌های اینترنتی جلوگیری کند و از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بخواهد این قمارخانه‌ها را فیلتر کند. رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: باتوجه به اینکه این قمارخانه‌ها ضابطه درستی از لحاظ مالی ندارند و به لحاظ ارزش‌های دینی صحیح نیست که چنین وجوهی دریافت و پرداخت شود، بانک مرکزی باید از این‌گونه پرداخت‌ها و دریافتی‌ها که نقش قمار بازی و قمارخانه‌های سنتی دارد جلوگیری کند.

 ایران در جنگ با تروریست‌ها در کنار عراق ایستاد- ایسنا| سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: ایران در جنگ با تروریست‌ها در کنار عراق ایستاد. احمد محجوب افزود: ما از تلاش و حمایت ایران تشکر می‌کنیم. تمام کشورها برای دور کردن خطر از خود در کنار عراق و علیه تروریست‌ها ایستادند. او اضافه کرد: هرگونه اظهاراتی و از هر طرفی که به دخالت در امور عراق یا سیطره بر آن اشاره دارد را رد می‌کنیم و هیچ کشوری بر عراق سیطره ندارد.

 ارسال نیرو به عربستان با هدف تمرین نظامی بوده است-پاکستان تودی| وزیر دفاع پاکستان با تاکید بر اینکه این کشور یک تعادل را در رابطه با عربستان و ایران حفظ کرده است، تاکید کرد که ایران باید درک کند که ارسال نیرو به عربستان تنها با هدف انجام تمرینات نظامی بوده است. خرم دستگیر افزود: پاکستان به حفظ یک تعادل در رابطه با ایران و عربستان‌سعودی ادامه می‌دهد و خود را میان درگیری‌های این دو کشور قرار نمی‌دهد.

 طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان» تدوین شد-فارس| طرح دوفوریتی «اعاده اموال نامشروع مسوولان» به بیت‌المال در مجلس تهیه شده است که در صورت تصویب آن هیات امنیتی-قضایی برای بازگرداندن اموال نامشروع مقامات به بیت‌المال تشکیل خواهد شد.

به موجب این طرح، هیاتی متشکل از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی وظیفه بررسی اموال مسوولان را دارد که پس از بررسی‌ها درصورت حصول اطمینان از نامشروع بودن این اموال، آنها را به بیت‌المال باز می‌گرداند. این طرح را 78 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا کرده‌اند و احتمالا این هفته در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

 

ارسال نظر