«برلیناله» با انیمیشن شروع کرد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۸۸
«برلیناله» با انیمیشن شروع کرد

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین پنج‌شنبه شب با نمایش انیمیشن «جزیره سگ‌ها» کار خود را شروع کرد.

به گزارش ورایتی، در شب افتتاحیه جشنواره فیلم برلین که با نمایش انیمیشنی ساخته وسن اندرسون شروع شد این کارگردان همراه با تیلدا سوینتون و گرتا گرویگ روی فرش قرمز برلیناله رفتند.

بیل موری، برایان کرانستون، جف گولدباوم، گرتا گرویگ، تیلدا سوینتون، باب بالابان و لیو شرایبر از جمله صداپیشگان انیمیشن «جزیره سگ‌ها» بودند که با نخستین اکران جهانی این انیمیشن روی فرش قرمز برلیناله رفتند.

رومن کاپولا و جیسون شوارتزمان نویسندگان فیلمنامه این انیمیشن و شماری از اعضای فنی آن نیز در این مراسم حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه پنج‌شنبه شب شماری از زنان حاضر با لباس مشکی حاضر شده بودند تا حمایت خود را از جنبش «هشتگ من هم همین‌طور» نشان دهند. این مساله از چشم مجری تلویزیون آلمان آنکه انگلکه که هنرپیشه و کمدین نیز هست و اجرای برنامه افتتاحیه را برعهده داشت، دور نماند و به طعنه سخنانی درباره جمع شدن چهره‌ها بیان کرد. روی صحنه مراسم افتتاحیه گروترز از مارلین دیتریش ستاره سینمای آلمان یاد کرد که مرزهای تفاوت جنسیتی را با پوشیدن لباسی مردانه در فیلم «مراکش» ساخته جوزف فون اشترن‌برگ در سال ۱۹۳۰ به چالش کشیده بود. در این مراسم که با حضور ۱۶۰۰مهمان خارجی و داخلی برگزار شد، تام تیکور به عنوان رییس هیات داوران رقابت بین‌المللی برلیناله همراه اعضای گروه داوری معرفی شدند و روی صحنه رفتند. این درحالی است که امسال ۱۹فیلم برای دریافت خرس طلای جشنواره با هم رقابت می‌کنند. در مجموع ۲۴فیلم در بخش رقابتی نمایش داده می‌شوند اما ۵ عنوان از این فیلم‌ها در این رقابت شرکت ندارند. اندرسون در سال ۲۰۱۴ با فیلم «هتل بزرگ بوداپست» آغازگر برلیناله بود و یک خرس نقره‌یی را از آن خود کرد. «جزیره سگ‌ها» دومین فیلم انیمیشن وسن اندرسون است و فیلم «آقای فاکس شگفت‌انگیز» نخستین تجربه او در این ژانر سینمایی بود. فیلم «خوک» ساخته مانی حقیقی نیز از ایران در بخش اصلی رقابت‌ها حضور دارد.

 

ارسال نظر