گردش مالی 11 هزار میلیارد تومانی گل و گیاه در ایران

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۳۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۸۹۸
گردش مالی 11 هزار میلیارد تومانی
گل و گیاه در ایران

مازندران|

 مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه به وجود حدود 3هزار هکتار سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون گردش مالی تولید گل و گیاهان زینتی بیش از 11هزارمیلیارد تومان است.

مهدی شریفی دیروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه زینتی درمحل دایمی نمایشگاه‌های آمل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون ایران دهمین کشور تولیدکننده گل و گیاه جهان است اما رتبه صد و هفتم بازارهای صادراتی را به خود اختصاص داده و سهم کشور از صادرات این محصول کمتر از 3/0درصد است. وی فاصله زیاد تولیدات ایران به لحاظ پایین بودن با استانداردهای جهانی، بالا بودن هزینه‌های تولید و مکانیزه نبودن را از مهم‌ترین دلایل مهم در مشتری نداشتن و صادرات کم محصولات تولیدی فعالان گل و گیاه در بازارهای جهانی اعلام کرد.

شریفی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه گل و گیاهان زینتی کشور از مبادی رسمی و گمرک انجام می‌شود و حجم واقعی آن هم مشخص نیست، افزود: درباره مبارزه با قاچاق گل تنها مصاحبه و حرف می‌شنویم و امری انجام نمی‌شود. وی ادامه داد: دایما جلساتی را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا داریم و معاون باغبانی و وزیر جهاد کشاورزی پیگیر موضوع هستند و امیدواریم این معضل بزرگ برای کشور حل شود.

 

ارسال نظر