کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۰:۴۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۴۷۲

نگرانی بیل گیتس ازسرنوشت سرمایه‌اش در امارات

شماری از سرمایه‌گذاران صندوق بهداشت و درمان شرکت اماراتی ابراج از جمله بنیاد بیل گیتس می‌گویند بخشی از سرمایه‌های آنها در رسیدن به اهداف تعیین شده برای این صندوق استفاده نشده است. این سرمایه‌گذاران می‌خواهند بدانند که چرا یک‌چهارم از پول آنها، آن‌گونه که ابراج وعده داده بود، در تامین اهداف تعریف شده‌یی چون ساخت بیمارستان و کلینیک استفاده نشده است.

آغاز خروج نظامیان امریکایی از عراق

نیروهای غربی مستقر در پایگاه الاسد امریکا در عراق گفتند که با شکست داعش نیروهای این پایگاه روند ترک عراق را آغاز کرده‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، گفته شده سربازان امریکایی با تسلیحات و تجهیزات از عراق به افغانستان منتقل می‌شوند. هفته پیش ده‌ها سرباز امریکایی عراق را با هواپیما ترک کردند. دو مقام عراقی نیز گفتند که ائتلاف تحت رهبری امریکا توافق کرده که برای نخستین‌بار پس از آغاز جنگ با داعش در سال 2014، نیروهای خود را در عراق کاهش دهد.

برگزاری انتخابات زودهنگام در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برگزار می‌کند. به گزارش ایلنا، الهام علی‌اف رییس‌جمهوری آذربایجان با صدور دستوری زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را از ۱۷ اکتبر آینده به ۱۱ آوریل تغییر داد. بر اساس این دستور، تصمیم به برگزاری زودهنگام این انتخابات بر اساس قانون اساسی این کشور اتخاذ شده است؛ قانون اساسی‌ای که در همه‌پرسی جنجالی سپتامبر ۲۰۱۶ اصلاح شد.

شلیک موشک به پایگاه ملک‌فیصل در عربستان

سامانه موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک موشک بالستیک کوتاه‌برد را به پایگاه نظامی ملک فیصل در خمیس مشیط در عسیر شلیک کرد. به گزارش شبکه خبری المسیره وابسته به جنبش انصارالله، موشک بالستیک کوتاه‌برد یمنی‌ها به شکلی دقیق به هدف خود اصابت کرده و خساراتی را به آن وارد آورده اما عربستان مدعی است که این موشک را منهدم کرده است. این چندین حمله موشکی انصارالله به مواضع عربستانی و مزدوران دولت مستعفی یمن از ابتدای سال جاری میلادی است.

دور جدید اعتراض‌های صنفی در کردستان عراق

در ادامه اعتراض‌های معلمان منطقه کردستان عراق به تشکیلات این منطقه، از سه‌شنبه (امروز) اعتراض‌ها و اعتصاب سراسری معلمان آغاز خواهد شد. به گزارش ایرنا، معلمان بر این باورند که سه سال قربانی بی‌تدبیری مسوولان اقلیم عراق و حالا هم اسیر اختلافات اربیل و بغداد شده‌اند، چرا که تشکیلات منطقه کردستان عراق برای اینکه بغداد را به زیر تعهد پرداخت حقوق معلمان ببرد از پرداخت حقوق به آنها خودداری می‌کند.

 

 

ارسال نظر