اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۲۲

 عمان شرایط سرمایه‌گذاری به‌صرفه‌ای برای تجار ایرانی فراهم کرده است

 قم| مدیرکل دفتر سلطنت عمان در توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران گفت: کشور عمان با فراهم کردن امکان مبادلات اقتصادی و ارز و کاهش مالیات، شرایط ویژه و باصرفه‌یی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم کرده است. عماد الشکیلی دیروز در همایش معرفی فرصت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و عمان به مزیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در کشور عمان اشاره کرد و افزود: بر اساس بند 11 قانون اساسی، اقتصاد ملی بر پایه عدالت و اصول اقتصاد آزاد بنا شده است و هر فردی که می‌خواهد در عمان تجارت کند، دولت حقوق وی را تضمین و نسبت به گسترش کسب و کارش حمایت می‌کند. وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر مقرراتشان به گونه‌یی تضمین شده که امکان کار در آن کشورها وجود ندارد، ولی در عمان علاوه بر اینکه شرایط کار کردن فراهم است، سرمایه‌گذاران خارجی از همان حقوقی برخوردارند که تجار عمانی دارا هستند. الشکیلی راحت بودن کسب و کار را از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در عمان بیان و اضافه کرد: اصولا کشور ما تسهیلات خوبی برای کسب و کار خارجی به ویژه برای ایرانیان قائل است و ویزاهای درخواستی حداکثر در 2روز صادر می‌شود.

 اعتبار طرح احداث جاده الیگودرز به مسجد سلیمان در بودجه 97 گنجانده شد

الیگودرز| فرماندار الیگودرز گفت: با پیگیری و تلاش‌های نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، طرح احداث جاده الیگودرز به مسجد سلیمان ردیف اعتبار ملی گرفته و در بودجه سال 1397 گنجانده شده است. احسان جهانیان دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خود با اشاره به اهمیت احداث جاده دسترسی از الیگودرز به مسجد سلیمان افزود: جاده الیگودرز - مسجد سلیمان بیشترین برکات را برای روستاهای موجود در منطقه دارد و همه راه‌های روستایی آنها احداث می‌شود. وی اظهار کرد: در حال حاضر 3هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای این جاده مهم اختصاص یافته است. فرماندار الیگودرز با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این شهرستان گفت: 12طرح با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال در شهرستان الیگودرز در حال اجراست. وی افزود: راه‌آهن ازنا به اصفهان در دستور کار وزارت راه قرار دارد و نخستین قطعه آن از ازنا به الیگودرز پس از تکمیل بهره‌برداری می‌شود.

 خانواده کمیته امداد قزوین صاحب خانه می‌شوند

قزوین| مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین از واگذاری 105واحد مسکن به مددجویان در ایام‌الله دهه فجر خبر داد. علی رفیعی افزود: از این تعداد مسکن، 72 خانه در مناطق شهری و 33 خانه در مناطق روستایی است. به گفته وی، برای ساخت و خریداری این واحدها، 3میلیارد و 250میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد و کمک خیران هزینه شده است. رفیعی گفت: کمیته امداد استان قزوین بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با استانداری قزوین در تلاش است تا مشکل مسکن مددجویان را رفع کند.

 اختصاص 400میلیون تومان برای مرمت بناهای تاریخی بروجرد

خرم‌آباد| برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بروجرد 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت. سید موسی خادمی اواخر دی‌ماه امسال از بناهای تاریخی بروجرد بازید کرد و همان موقع قول داد که برای مرمت آثار تاریخی شهر بروجرد 4میلیارد ریال اختصاص دهد. استاندار با بیان اینکه به دنبال تخصیص اعتبار بیشتر برای مرمت و حفاظت از بناها و آثار تاریخی در بودجه سال آینده هستیم، افزود: همچنین برای مرمت مسجد امام 130میلیون تومان و برای مرمت مسجد جامع، خانه افتخارالسلام و خانه حاتمی نیز هر یک 90 میلیون تومان اختصاص می‌یابد. سید موسی خادمی تاکید کرد: با هدف بهره‎برداری مطلوب از بناهای فاخر تاریخی و نیز تقویت توان اقتصادی مردم و کمک به توسعه صنعت گردشگری تعدادی از بناهای تاریخی شهرستان بروجرد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

 بهره‌گیری از مهندسی معکوس در واحد تولیدی

بیرجند| واحد تولیدی قطعات بتنی با بهره‌گیری از مهندسی معکوس مبتکر بیرجندی راه‌اندازی شد. افتخاری توانسته دستگاه ویبره فنگ رون بتن (پرس بتن) را از روی بهره‌گیری از مهندسی معکوس در واحد تولیدی نمونه خارجی آن بسازد و این دستگاه دیروز با حضور رییس بسیج علمی و پژوهشی کشور برای نخستین بار در واحد تولیدی قطعات بتنی در شهرک صنعتی بیرجند به‌کار گرفته شد. عقیلی‌پور مسوول بسیج علمی خراسان‌جنوبی گفت: ساخت این دستگاه در مرکز رشد بسیج علمی استان دو سال طول کشید و نخستین نمونه آن در کارخانه تولیدی قطعات بتنی استفاده شده و قرار است نمونه‌های دیگری از آن برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته شود. واحد تولیدی قطعات بتنی با سرمایه‌گذاری 700 میلیون تومان، روزانه هزار و 600 جدول با ارتفاع 50 سانتی‌متر و 400 متر و کف‌پوش بتنی تولید می‌کند و با بهره‌برداری از آن برای 4 نفر شغل ایجاد شد.

 افتتاح 71طرح فرهنگی و گردشگری در اصفهان

اصفهان| به مناسبت دهه مبارک فجر، با اجرای 71 طرح فرهنگی و گردشگری، 750تخت به ظرفیت اقامت استان اصفهان افزوده شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان اصفهان سرمایه‌گذاری این تعداد طرح را 820 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در شهرهای مختلف استان زمینه اشتغال 281 نفر فراهم شده است. فریدون‌الله یاری ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری را در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این استان موثر دانست و گفت: راه‌اندازی دو هتل سه ستاره در شهرستان‌های اصفهان و نطنز مجهز به 149 اتاق با ظرفیت 350تخت و زمینه اشتغال 75نفر از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود. وی استان اصفهان با 230 اقامتگاه بوم‌گردی فعال را دارای رتبه نخست در کشور دانست و گفت: 14 اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت اقامت 364نفر و اشتغال‌زایی 70نفر در محور شرق شهرستان اصفهان، شهر اصفهان و فریدون‌شهر همچنین صدور مجوز تاسیس نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل، نایین و شاهین‌شهر و میمه از جمله طرح‌هایی است که همزمان با دهه مبارک فجر راه‌اندازی شده است.

 

 

ارسال نظر