اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۳۵

 28درصد پست‌های سازمانی استان بدون تصدی است

مشهد| رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی گفت: 62درصد کل پست‌های سازمانی استان دارای تصدی و 28درصد آن بدون تصدی است. همچنین حدود 74درصد از پست‌های مدیریتی استان دارای تصدی و 26درصد هم بدون تصدی است. جمشیدی در ششمین جلسه از شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی در استانداری با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات استان اظهار کرد: مجموعه اعتبارات جاری و عمرانی استان تا امروز حدود 1911میلیارد تومان است که 973 میلیارد تومان آن تخصیص شده است. همچنین 561 میلیون تومان میزان اعتبارات هزینه‌یی دستگاه‌های استانی ماست که 420میلیارد تومان، یعنی 77درصد آن، طی 10 ماه امسال دارای تخصیص بوده است. وی ادامه داد: اعتبارات حقوق و مزایای مستمر دستگاه‌های اجرایی استان 320 میلیارد تومان که 85درصد آن تخصیص پیدا کرده است. سایر هزینه‌های دستگاه‌ها نیز با 241 میلیارد تومان حدود 67درصد تخصیص داشته است.

 شهرستان نمین و فرصت‌های فراوان برای اشتغال

نمین| شهرستان نمین با قرار گرفتن شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و داشتن ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری از فرصت و ظرفیت‌های ارزشمندی برای ایجاد اشتغال پایدار و نیز حرکت در ریل توسعه برخوردار است. فرماندار نمین گفت: هم‌اکنون 20 طرح اقتصادی اشتغال‌زا با 10 هزار و 250 میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست که پیشرفتی بین 30 تا 90درصد دارد. فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 3 هزار و 150 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. وی بیان کرد: همچنین 8 طرح با مجموع اعتبار

 10 هزار و 810 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال به 2هزار و 413 نفر در این شهرستان در حال مطالعه و دریافت مجوز است. فرماندار نمین با بیان اینکه طی 2 سال گذشته 2هزار نفر در واحدهای گوناگون تولیدی در این شهرستان اشتغال یافته‌اند ایجاد اشتغال در این حجم را در این شهرستان بی‌سابقه ذکر کرد.

 اختصاص بیش از 800 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به گیلان

رشت| بیش از 800 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به گیلان اختصاص یافته است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال صومعه‌سرا گفت: از 896میلیارد تومان اعتباری که برای اشتغال‌زایی استان درنظر گرفته شده 588 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح تکاپو و با سود 18درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. ایزددوست افزود: 308 میلیارد تومان دیگر از سهم تسهیلات اشتغال‌زایی گیلان هم در قالب طرح اشتغال روستایی پرداخت می‌شود. به گفته وی، تسهیلات طرح اشتغال روستایی با نرخ سود 6درصد و با تنفس یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 اهدای 250 کانکس به مناطق زلزله‌زده

اصفهان| ۲۵۰ کانکس اهدایی مردم و بسیج سازندگی استان اصفهان به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحویل شد. رییس بسیج سازندگی استان، هزینه تامین هر واحد کانکس با کمک خیران را حدود ۵۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: کانکس‌های اهدایی در منطقه زلزله‌زده هجدک سرپل‌ذهاب برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان مستقر شده است. سرهنگ احسان‌الله رضاپور افزود: همچنین به همت جهادگران بسیجی ۵۰ دستگاه سرویس بهداشتی ترکیبی حمام و دستشویی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته و بین زلزله‌زدگان فرش، موکت، وسایل بهداشتی، تغذیه و وسایل گرمایشی توزیع شده است. وی روستا‌های بُزمیرآباد، مرشاعر و فرج امام شهر سرپل‌ذهاب کرمانشاه را زیر پوشش استان اصفهان دانست و گفت: اکنون اهالی این روستا‌ها از وضع مطلوبی برخوردار هستند.  

 زیرساخت‌های گردشگری را بدون هیچ محدودیتی تامین می‌کنیم

اردبیل| استاندار اردبیل گفت: زیرساخت‌های حوزه گردشگری را در مسیر جذب گردشگران داخلی و خارجی بدون هیچ‌گونه محدودیتی تامین می‌کنیم. اکبر بهنامجو در مراسم کلنگ‌زنی پل معلق شیشه‌یی هیر اظهار کرد: منطقه هیر از طبیعت بی‌نظیر برای حضور و بهره‌مندی گردشگران از امکانات موجود برخوردار است که ما باید به نحوی هدف‌گذاری‌های‌مان را انجام دهیم تا ماندگاری و جابه‌جایی گردشگران را در محدوده استان و افزایش اقامت‌شان فراهم کنیم. وی با بیان اینکه زنجیره گردشگری را باید در این استان از سرعین و مشگین‌شهر تا هیر، نیر و خلخال توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: با ایجاد فضاهای متنوع گردشگری در استان باید به سمتی حرکت کنیم تا گردشگران از حضور در این استان و بازدید از مناطق طبیعی، تاریخی و فرهنگی استفاده کرده و از آن لذت ببرند.

 انجام سالانه ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کوهدشت

کوهدشت| مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: سالانه ۲میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور شهرستان کوهدشت انجام می‌شود. توکلی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دامپزشکی شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: ۳۸۰ هزار راس گوسفند و بز و ۱۰ هزار راس گاو و گوساله در کوهدشت وجود دارد. وی با بیان اینکه ۹۸ واحد پرورش طیور در این شهرستان وجود دارد که ۸۱ واحد آنها فعال است، افزود: سالانه ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور انجام می‌شود. مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: ۵ داروخانه دامپزشکی و 3 درمانگاه در کوهدشت وجود دارد و در حوزه واکسیناسیون نیز در سال ۹۵ پوشش ۱۰۰درصدی دام و طیور را داشته‌ایم.

 تجهیز تمام بیمارستان‌های گیلان به تصفیه‌خانه فاضلاب

رشت| مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام بیمارستان‌های گیلان به تصفیه‌خانه فاضلاب تا قبل از پایان سال 97 تجهیز می‌شوند. همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر و سفر عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به گیلان، تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت افتتاح شد. در این مراسم افشین دلیری با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال تصفیه‌خانه فاضلاب 3 بیمارستان گیلان افتتاح می‌شود، گفت: امروز تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت افتتاح شد و در این دهه مبارک تصفیه‌خانه بیمارستان شهید انصاری رودسر و تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان 31 خرداد منجیل به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

ارسال نظر