تاکید معاون رییس‌جمهوری به تامین رفاه برای همه مردم

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۲۷
تاکید معاون رییس‌جمهوری به تامین رفاه برای همه مردم

موضوع گسترش چتر رفاه اجتماعی و نقشی که دولت‌ها در این خصوص به عهده دارند، یکی از مباحثی است که همواره در فضای رسانه‌یی کشورمان بازتاب داشته و هر دولتی تلاش می‌کند تا از منظر برنامه‌های اجرایی‌اش در این زمینه فعالیت کند.

اما معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی دولت دوازدهم معتقد است: اگر بنا باشد خود را متکفل زندگی 5/2میلیون نفر کارمند بدانیم باید بیش از 77 میلیون نفر را رها کنیم لذا نگاه ما همه جمعیت ایران است و معتقدیم کارهای رفاهی باید برای همه انجام شود.  جمشید انصاری در ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در مشهد افزود: رابطه دولت با کارکنان برمبنای تامین رفاه اجتماعی است در حالی که دولت در قبال همه مردم وظیفه رفاه اجتماعی و تامین آن را بر عهده دارد. او اظهار کرد: مدیریت یک مقوله مغفول در کشور است و بر این باوریم اگر منابع مالی داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود اما بعد از چهل سال متوجه شده‌ایم که تنها با صرف منابع مالی نمی‌توان مشکلات را حل کرد. معاون رییس‌جمهوری گفت: اگر نتوانیم منابع را به درستی مدیریت کنیم نه تنها بخش عمده منابع هدر می‌رود بلکه بخش اندک باقیمانده نیز معلوم نیست در خدمت رفع نیازهای مردم قرار گیرد. انصاری افزود: زلزله کرمانشاه و برف چند روز اخیر در تهران نشان داد که در نحوه صحیح مدیریت بحران مشکلاتی وجود دارد و اگر اینها به‌طور صحیح مدیریت می‌شد هزینه کمتر و رضایتمندی مردم بیشتر می‌شد. او با بیان اینکه همه قبول داریم، حجم و اندازه دولت سنگین و بزرگ است و چابکی لازم برای انجام وظایف خود را ندارد، اظهار کرد: 5/2میلیون نفر نیروی انسانی دولت هستند که در محاسبات بودجه چیزی برای اعتبارات عمرانی و زیرساختی باقی نمی‌ماند. معاون رییس‌جمهوری گفت: 2سال است عمده هزینه‌های عمرانی را از طریق اوراق مشارکت پوشش می‌دهیم و اگر همین روش ادامه یابد 2 تا 3سال آینده هیچ منابعی برای ایجاد زیرساخت و توسعه نخواهیم داشت. انصاری افزود: از منسوخ‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌ها برای اداره امور استفاده می‌کنیم و هیچ گرایشی به روش‌های نوین مدیریت وجود ندارد و به همین سبب برنامه دولت الکترونیک به دشواری جلو می‌‌رود. وی اظهار کرد: فرآیند انجام کارها قدیمی و منسوخ شده و نتیجه این شده که هزینه ارائه خدمات به مردم بسیار است و به تعبیری دولت را گران اداره می‌کنیم و بارزترین ویژگی نظام اداری ایران کهولت آن است. وی با بیان اینکه طرح اصلاح نظام اداری به همه استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: اصلاح نظام اداری کشور بر مبنای به هم ریختن قواعد و رویکردهای منسوخ و قدیمی در اداره کشور است. انصاری افزود: برخی مدیران در مقابل هر اقدام اصلاحی و هر آنچه به اختیارات آنها لطمه بزند، مقاومت جدی می‌کنند و گرایش به بزرگ کردن دولت در بین مدیران وجود دارد که خلاف اصلاح نظام اداری است. وی اظهار کرد: مدیران باید کوچک‌سازی و دولت الکترونیک را توسعه بدهند، زیرا با توسعه الکترونیک امکان فساد اداری از بین می‌‌رود. وی گفت: مدیران باید برای افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت نیروی انسانی در جهت ارتقای رضایتمندی خدمات گیرندگان، رعایت حقوق شهروندی و افزایش سرمایه اجتماعی دولت بین مردم برنامه داشته باشند.

 تاکید بر در نظرگرفتن شرایط خاص خراسان‌رضوی هنگام تخصیص بودجه

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 152هزار و 235نفر در دستگاه‌های اجرایی این استان مشغول فعالیت هستند و این استان جزو استان‌های دارای ساختار بزرگ اداری و اجرایی کشور است.

علیرضا رشیدیان افزود: 38درصد پست‌های سازمانی و 26درصد پست‌های مدیریتی در این استان بدون تصدی است. او اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به دنبال اجرای قانون هستند که اگر این موضوع ملاک کارها قرار گیرد به اهداف نظام و توسعه مدنظر می‌رسیم. او با بیان اینکه خراسان‌رضوی با دیگر استان‌ها تفاوت دارد، گفت: خدمات دستگاه‌های اجرایی این استان مختص جمعیت آن نیست بلکه سالانه بیش از 28 میلیون زائر و همچنین 320هزار مهاجر مقیم این استان جزو خدمات گیرندگان دستگاه‌های اجرایی آن هستند.

رشیدیان افزود: این استان 28 شهرستان، 73 شهر، بیش از 3هزار آبادی و 2 هزار و 592 روستای بیش از 20 خانوار دارد که در زمان بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبار به این نکات باید توجه شود.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: طلب برخی پیمانکاران طرح‌ها عمرانی سه تا چهار ماه تاخیر دارد که حدود 310 میلیارد ریال است و امیدواریم در این ماه‌های پایانی سال تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

 

 

ارسال نظر