80 روز تا بی‌آبی

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۸۰
80 روز تا بی‌آبی

 نیویورک‌تایمز (چاپ امریکا):

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از بحران بی‌آبی در آفریقای‌جنوبی منتشر شد. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، منابع آبی کیپ‌تاون به ته رسیده است و اگر مردم در الگوی مصرف خود تغییر بنیادین ایجاد نکنند، آب لوله‌کشی این شهر، روز دوازدهم آوریل (80 روز دیگر) تمام و قطع خواهد شد. معضل آب در کیپ‌تاون به‌خاطر 3 سال خشکسالی شدید متوالی مدت‌هاست که مقامات شهری و مردم را درگیر کرده و بازتاب زیادی هم در سراسر دنیا داشته است چون این شهر، به‌زودی به نخستین شهر بزرگ جهان تبدیل می‌شود که کاملا بدون آب خواهد شد. مقامات در کیپ‌تاون، شهری که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به‌خود جلب می‌کند، قوانین سختگیرانه‌یی برای مصرف آب درنظر گرفته‌ و ابتدا اعلام کرده‌اند، سقف مصرف آب برای هر شهروند 87 لیتر است.

با این حال در اصلاحیه‌یی، سقف مصرف روزانه آب را کاهش دادند و از روز اول آوریل، میزان مجاز مصرف آب برای هر شهروند، 50 لیتر در روز اعلام شده است.

 

 یواس‌ای‌تودی:

دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا برای نخستین‌بار در گزارش‌دهی درباره وضعیت عمومی این کشور در حضور نمایندگان هر دو مجلس کنگره (سنا و نمایندگان) سخنرانی کرد. این موضوع دیروز در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. طبق گزارش صفحه اول یواس‌ای‌تودی، براساس قانون اساسی امریکا، رییس‌جمهور این کشور باید سالی یک‌بار طی یک سخنرانی رسمی در کنگره، شرایط کلی کشور را تشریح و چشم‌انداز آن در سال آینده را ترسیم کند. طبق این گزارش، همان‌طور که انتظار می‌رفت،

چهل و پنجمین رییس‌جمهور امریکا در آغاز سخنرانی خود به تعریف و تمجید از عملکرد یک‌ساله خود در کاخ سفید پرداخت. ترامپ در این سخنرانی اعلام کرد که در یک سال گذشته جهان شاهد وضعیت فوق‌العاده امریکا بود و هم‌اکنون ما یک کشور قوی هستیم، چون ملت ما نیز قوی هستند. ما طی یک سال گذشته تاکنون 2.4میلیون شغل جدید ازجمله در کارخانه‌ها ایجاد کرده‌ایم و پس از سال‌ها رکود دستمزدها، شاهد افزایش آنها هستیم و درنهایت با افزایش شغل، درخواست بیمه‌ بیکاری کاهش یافته است. همچنین شاهد افزایش اشتغال میان امریکایی‌های آفریقایی‌تبار و ساکنان امریکای لاتین در امریکا بوده‌ایم.

 نیویورک‌تایمز (چاپ اروپا):

افزایش ذخایر نفتی امریکا، برای سومین روز متوالی منجر به کاهش قیمت نفت در جهان شد. به گزارش نیویورک‌تایمز، دیروز قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت؛ این کاهش به دنبال افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام امریکا صورت گرفت. طبق این گزارش، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است با حدود یک‌درصد کاهش (0.69سنت) به

68.33 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت در حدود 2 هفته گذشته بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۶۷ سنت یا یک‌درصد کاهش، به 63.83 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که اوایل معاملات به پایین‌ترین سطح در بیش از یک هفته گذشته کاهش یافته بود.

 

ارسال نظر