اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۴۵

نباید از  «بیت‌کوین» غفلت کنیم

فارس| معاون وزارت ارتباطات گفت: غفلت ما از تکنولوژی جدید ارزهای رمزنگاری ‌شده می‌تواند چیزی شبیه بیت‌کوین ایجاد کند و طی چند ماه، چند میلیار دلار از ثروت یک کشور را ببرد بدون اینکه نظام پولی‌اش روی آن کنترل داشته باشد.

نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در ایران نزدیک به 50 میلیون گوشی هوشمند در دست مردم است و به زودی سرویس دولت الکترونیکی از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی‌های تلفن همراه قابل ارائه می‌شود که پلتفرم آن آماده شده است. امیدوارم هرچه زودتر با یک برنامه تحول در نظام برنامه‌ریزی کشور، نظام صنعت و نظام خدماتی کشور روبه‌رو باشیم.

فعال‌ سازی و انتقال مالکیت گوشی‌های نو و کارکرده ۴ برند

فارس| از روز شنبه مورخ 14بهمن، فرآیندهای فعال‌سازی و انتقال مالکیت برای تمامی تلفن‌های همراه با نشان تجاری اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکس اعم از نو و کارکرده الزامی خواهد بود.

درحالی که کمیته اجرای رجیستری پیش از این فرآیندهای فعال‌سازی و انتقال مالکیت را برای اپل الزامی کرده بود در آخرین اعلام خود، تصریح کرده: علاوه بر تلفن‌های همراه اپل، فرآیندهای فعال‌سازی و انتقال مالکیت برای تمامی تلفن‌های همراه(نو و کارکرده) با نشان تجاری بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل نیز از روز شنبه مورخ 14بهمن الزامی خواهد بود. لذا افرادی که قصد خرید و فروش تلفن همراه با نشان تجاری اپل را دارند باید حتما نسبت به انجام این فرآیندها اقدام کنند. مسوولیت هر گونه عواقب ناشی از انجام ندادن این فرآیندها، برعهده فرد خریدار تلفن همراه است. به عنوان مثال درصورت رویت یک شناسه جعلی مشابه با شناسه تلفن همراه خریداری شده، چنانچه فرآیند انتقال مالکیت و فعال‌سازی پس از خرید انجام نشده باشد، ممکن است منجر به تضییع حقوق خریدار گردد. لذا توصیه می‌شود حتما این فرآیندها هنگام خرید و فروش تلفن همراه انجام شود.

فرآیندهای فعال‌سازی و انتقال مالکیت برای سایر برندهای مشمول طرح نیز به زودی الزامی خواهد شد.

گوشی‌هایی با قدرت سخت‌افزاری بالا

زومیت| در جدیدترین مدل‌های سری A برای نخستین بار دوربین سلفی دوگانه را طراحی و عرضه کرده‌ است. هر دو گوشی در دوربین سلفی خود دارای دو سنسور ۱۶و ۸ مگاپیکسلی هستند. این دوربین و نمایشگر بدون مرز به همراه سخت‌افزار قدرتمند در کنار دو ستاره شماره هشت کهکشان قدرتمندی رابرای کاربران رقم زده است.

ظرفیت باتری در مدل ۵.۶ اینچی A8 ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و در گوشی ۶ اینچی A8+ ۳۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است. جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در دو مدل طراحی شده‌اند. کیت شین در بخشی از صحبت‌های خود در مورد نسل جدید گوشی‌های سری A گفت: تلاش ما بر این است که با فاصله زمانی بسیار کمی از معرفی پرچمداران سری S و نوت ویژگی‌های برجسته این محصولات را در کنار ویژگی‌های جدید در گوشی‌های سری A معرفی کنیم. این سیاست پاسخی است به نیازها و علایق بخش قابل توجهی از مخاطبان ما. یکی از تغییرات عمده گلکسی‌های سری A ۲۰۱۸ با نسل قبلی خود در ظاهر گوشی رخ داده است. جایی که با حذف دکمه فیزیکی هوم و کاهش حاشیه گوشی، درصد بیشتری از بدنه به صفحه نمایش اختصاص یافته است. ترکیب شیشه و فلز در طراحی دستگاه با لبه‌های گرد و انحنای بخش پشتی آن موجب شده تا گوشی حتی در مدل ۶ اینچی A8+ راحت‌ در دست قرار بگیرد. طراحی منسجم و یکپارچه گلکسی‌های A8 بدنه‌یی مستحکم و مقاوم را رقم زده است. این گوشی‌ها با استاندارد جهانی IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم شده‌اند. اضافه شدن فناوری تشخیص چهره، پشتیبانی از بلوتوث 5.0 و هدست واقعیت مجازی بخش دیگری از جدیدترین ویژگی‌های گوشی‌های سری A را تشکیل می‌دهد.

«فیس ‌بوک» تبلیغات ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

رویترز| فیس‌بوک به طور رسمی اعلام کرد، مانع نمایش تبلیغات آنلاینی خواهد شد که در آنها محصولات و خدمات مالی مرتبط با خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمایش داده شوند.

راب لیترن، مدیر امور مدیریت محصولات فیس‌بوک در این مورد گفته است: ما سیاست‌گذاری جدیدی را اعمال کرده‌ایم و نمایش تبلیغ خدمات و محصولات مالی گمراه‌کننده در ارتباط با ارزهای دیجیتال را متوقف کرده‌ایم. این سیاست‌گذاری جدید علاوه بر فیس‌بوک در مورد اینستاگرام و Audience Network نیز اعمال می‌شود. فیس‌بوک می‌گوید از هم‌اکنون سیاست یاد شده را اعمال می‌کند. این شرکت هیچ توضیحی در مورد علت این تصمیم خود نداده است اما به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به پولشویی و برخی فشارها و نگرانی‌های بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف در اتخاذ چنین تصمیمی تاثیرگذار بوده است.

ترفند جدید برای فریب کاربران «واتس‌آپ»

اسین ایج| هکرها با اجرای برنامه کلاهبردارانه جدیدی در تلاش برای فریب کاربرانه برنامه گپ اینترنتی واتس‌آپ هستند، آنها این ‌بار از روش جذب مشترکان سالانه استفاده کرده‌اند. مدتی است پیام‌هایی برای کاربران واتس‌آپ ارسال می‌شود که در آنها از کاربران خواسته شده برای استفاده از این برنامه پیام‌رسان هزینه اشتراک سالانه بپردازند.

درحالی که استفاده از واتس‌آپ رایگان است در این پیام به کاربران هشدار داده شده که مدت زمان اشتراک آنها برای استفاده از خدمات واتس‌آپ منقضی شده و آنها باید با کلیک روی یک لینک دسترسی مادام‌العمر به خدمات واتس‌آپ را با پرداخت 99سنت تضمین کنند. با کلیک روی لینک ارسالی صفحه‌یی جعلی باز شده و از این طریق کاربران با وارد کردن اطلاعات بانکی خود عملا کنترل حساب شخصیشان را به دست هکرها می‌سپارند. پیش از این هم بارها تلاش‌هایی برای سرقت اطلاعات بانکی و خصوصی کاربران واتس‌اپ از طریق ارسال بدافزار، طراحی صفحات جعلی و... صورت گرفته بود.

 

ارسال نظر