اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۲۶

تدوین برنامه توسعه‌ای برای بیمارستان بازرگانان

پایگاه خبری اتاق تهران  دبیرکل اتاق تهران از برنامه‌ریزی برای توسعه بیمارستان بازرگانان اتاق تهران و تبدیل آن به یک مرکز درمانی مدرن و مجهز برای ارائه خدمات به مردم خبر داد. مراسم بزرگداشت شصت و هشتمین سالگرد تاسیس بیمارستان بازرگانان با حضور اعضای هیات متولیان بیمارستان، دبیرکل و جمعی از معاونان و مدیران اتاق بازرگانی تهران، پزشکان و پرسنل بیمارستان برگزار شد. بیمارستان بازرگانان، در تاریخ دهم بهمن ماه سال 1328 به همت تجار و اتاق بازرگانی تهران با پیشرفته‌ترین امکانات زمان خود افتتاح شد و طی سالیان متمادی توانست خدمات بسیاری در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مردم ارائه دهد. بیمارستان بازرگانان سندی با سابقه و مستدل از اهمیت دادن بخش خصوصی به مسوولیت اجتماعی است. با توجه به فرارسیدن شصت‌وهشتمین سال تاسیس این بیمارستان و روز پرستار، جمعه گذشته مراسمی جهت تقدیر از پرستاران و پرسنل زحمتکش این بیمارستان برگزار شد. در این مراسم دبیرکل اتاق تهران با اشاره به موفقیت‌های بیمارستان بازرگانان ازجمله کسب رتبه یک اعتباربخشی ملی بیمارستان‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کلیه کارکنان بیمارستان تقدیر کرد. بهمن عشقی با تاکید بر تلاش اتاق تهران برای بازسازی و نوسازی بیمارستان و برنامه‌های توسعه‌یی که در هیات امنا درحال تدوین و بررسی است، عنوان کرد که در آینده نزدیک این بیمارستان به نگین مراکز بهداشتی و درمانی منطقه تبدیل خواهد شد. او گفت: بیمارستان بازرگانان در یک ارزیابی که از منظر نسل سوم استانداردها و سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستانی انجام گرفت، آمادگی و به روز بودن وضعیت بیمارستان حتی بالاتر از حد انتظار ارزیابان اعلام شد و موفق شد گواهینامه درجه یک اعتباربخشی ملی را کسب کند. عشقی افزود: بیمارستان بازرگانان توانست در برخی محورهـای ارزیابی شامـل مـدیریت اجرایی، بهبـود کیفیت، مـدیریت خطـا، مدیریت تامین و تسهیلات اقامت، مدیریت غذایی، مدیریت اطلاعات سلامت و مدیریت بهداشت محیط درجـه عـالی را کسب کند. پیش از آن هم، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی بازرگانان از میان 23مرکز درمانی تحت پوشش مرکز بهداشت شرق تهران، رتبه اول در ارزیابی ترویج تغذیه با شیر مادر را به دست آورده بود. در این مراسم که محمدمهدی فنایی به نمایندگی از طرف اعضای هیات متولیان و دکتر ناصر ایروانی‌منش، رییس بیمارستان بازرگانان از برنامه‌های اتاق تهران برای بهبود وضعیت و توسعه خدمات بیمارستان گفتند و از تلاش‌های کلیه کارکنان اعم از پزشکان، پرستاران، بهیاران، کادر اداری و... قدردانی کردند.

واکنش‌ها به توقف پرداخت‌های USSD

مهر  در حالی از یک‌شنبه ۱۵ بهمن ماه، تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد متوقف خواهد شد که تعدادی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌یی به رییس کل بانک مرکزی خواستار توقف اجرای این بخشنامه شده‌اند. در این نامه که به امضای

۱۳ نفر از نمایندگان مردم در مجلس رسیده، آمده است: «نظر به وسعت و کثرت خیریه‌های محروم مرتبط با سامانه‌های جذب کمک‌های مردمی تقاضا می‌شود با پشتیبانی سامانه‌های USSD، ادامه فعالیت‌های این سامانه‌ها مورد مساعدت قرار گیرد.» بر اساس بخشنامه‌یی از طرف بانک مرکزی مقرر شده است از نیمه بهمن ماه امکان استفاده از کدهای USSD (هف هشتاد، تاپ و...) منتفی شود؛ ضمن اینکه لغو این امکان به معنای از دست رفتن منابع مالی موسسات خیریه و بیکاری هزاران کسب و کار موبایلی است. یو. اس. اس. دی (USSD) ارسال پیام از طریق کد دستوری است که سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای ارسال پیام و جابه‌جایی پول به شمار می‌رود. پیام‌های USSD همواره بین یک * و # محصور می‌گردد و بدین‌ترتیب از شماره‌های تلفن تمیز داده می‌شوند. بنابراین گزارش، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی هفتم بهمن ماه با صدور بخشنامه‌یی برای ارتقای امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت در شبکه شتاب اعلام کرد که برای صیانت از اطلاعات دارندگان کارت، ارتقا امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت در شبکه شتاب اقداماتی را انجام می‌دهد که بر اساس آن، از روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۶ تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد در مسیرهای بدون حضور کارت صرفاً برای پرداخت قبوض عمومی نظیر قبوض آب، برق، گاز و تلفن شهری مجاز است و تراکنش‌های مربوط به خرید شارژ یا قبوض ویژه در شبکه‌های شتاب و شاپرک پذیرش و پردازش نخواهد شد.

مطالبه اصناف برای حسابرسی مالیاتی

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران   رییس اتاق اصناف مشهد در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در محل اتاق خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس اتاق بازرگانی ایران، معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی و سایر مسوولان ذی‌ربط برگزار شد. در حاشیه این نشست رییس اتاق اصناف مشهد امکان استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری با تخصص حسابرسی مالیاتی به عنوان مجری قرار رسیدگی با درخواست مودی و پرداخت هزینه توسط او را یکی از مصوبات مهم این جلسه برشمرد. محمود بنانژاد افزود: پیشنهاد ایجاد شعبه رسیدگی به تخلفات قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علایم تجاری توسط دادگستری استان به ریاست قوه قضاییه در این جلسه مورد تایید و تصویب قرار گرفت. او تصریح‌کرد: اجرای تبصره ۳ ماده ۱۴۷ لزوم گردش وجوه نقد بالای ۵۰ میلیون ریال از طریق حساب بانکی مودی مورد تاکید سازمان امور مالیاتی بوده که مورد تصویب شورای گفت‌وگو قرار گرفت. رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به موضوع برگشت ارزش افزوده فعالیت‌های صادراتی مودیان مالیاتی ظرف مدت یک ماه افزود: تامین افزایش ۱۱درصدی دربودجه مالیاتی کشور در سال ۹۷ از واحدهای غیرقانونی و دارای فرار مالیاتی یکی از درخواست‌های بخش خصوصی بود که مقرر شد مورد پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

 

ارسال نظر