روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۰۸

 نظر جدید مطهری درباره حجاب-ایلنا| عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اعتراض‌ها به حجاب گفت: اولا اجباری در حجاب نداریم، بسیاری از بانوان تقریبا بی‌حجاب هستند، کجای این اجبار است؟ علی مطهری همچنین تاکید کرد: اینکه ۴ نفر روسری‌شان را هوا کنند اتفاق مهمی نیست، اساسا اگر انتقادی باشد این است که چرا دولت در رعایت حجاب نظارت کافی ندارد، از آن طرف انتقادی نیست، الان بانوان هر طور دوست دارند بیرون می‌آیند، مشکل کشور ما حجاب نیست و در مجموع خانم‌ها کم و بیش رعایت می‌کنند و ما هم قائل به سختگیری نیستیم.

 سوالات 7 نماینده از 6 وزیر اعلام وصول شد- برنا| محمدعلی وکیلی در جلسه علنی دیروز چهارشنبه مجلس ضمن قرائت موارد اعلام وصولی گفت: سوال ملی علی مطهری نماینده تهران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه، سوال ملی نادر قاضی‌پور از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت فروش و صادرات سیمان و سوال ملی حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل از وزیر ورزش و جوانان درباره برنامه‌های وزارت ورزش برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی اعلام وصول شد. او ادامه داد: همچنین سوال ملی امیر خجسته نماینده همدان از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت عدم اقدامات لازم برای ثبات در بازار ارز، سوال ملی اسدالله عباسی نماینده املش از وزیر جهاد کشاورزی درباره عدم اقدامات لازم برای ساماندهی محصولات کشاورزی و سوال ملی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد از وزیر جهاد کشاورزی درباره عدم ساماندهی بازار دام اعلام وصول شد.

 درباره بودجه سیاسی‌کاری نشود-ایرنا| نماینده تهران در مجلس گفت: ما باید توجه داشته باشیم که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند عملکرد فراملی است، اقدام ما نباید در موضوع بودجه زیر لوای سیاسی‌کاری قرار گیرد. سیده فاطمه ذوالقدر گفت: شأن نمایندگی فرای آن است که دولت، ملت و کشوری را با رد مجدد کلیات بودجه به چالش و بلاتکلیفی بکشانیم. اگر امروز آیت‌الله هاشمی در قید حیات بودند از این عملکرد خانه ملت مبنی بر رد کلیات بودجه متعجب می‌شدند. او اضافه کرد: دولت را در راه سخت کمک کنیم و با موافقت با کلیات بودجه جامعه را بیشتر در اهدافش کمک کنیم.

 انتقاد از تعدد همراهان در بازدید نمایندگان از اوین-ایسنا| نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید هیاتی از نمایندگان از زندان اوین گفت که تعدد همراهان در این بازدید کج‌سلیقگی بود و بهتر بود نمایندگان امکان این را پیدا می‌کردند که با برخی زندانیان به‌طور خصوصی صحبت کنند. محمد کاظمی افزود: تعداد همراهان ما در این بازدید بیشتر از نمایندگان بود و این مطلوب نبود. او اضافه کرد: در حال حاضر چهار نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر در بند زندان عمومی و دو نفر در ‌بندی هستند که هنوز بازجویی‌شان انجام نشده و مجموعا 6نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر از زندان اوین هستند.

 اصولگرایان برای انتخابات چهره جدید پیدا می‌کنند-خانه‌ملت| وزیر اسبق آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان چهره تازه و جدیدی برای معرفی کردن در انتخابات دارند یا خیر، گفت که آنها چهره جدید پیدا می‌کنند. حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا امکان تکرار شانسی که جریان اصولگرایان در پایان دولت اصلاحات با چهره‌یی مثل احمدی‌نژاد آورد وجود دارد یا خیر، افزود: همان‌طوری که در انتخابات آقای روحانی را رییس‌جمهور کردیم، اصلاح‌طلبان نیز شاید توانستند یک اصولگرا را در سال 1400 رییس‌جمهور کنند.

 بررسی طرح بازآفرینی پایدار شهری در هیات دولت-پاد|  اعضای هیات دولت در جلسه دیروز به ادامه بحث و بررسی پیرامون طرح بازآفرینی پایدار شهری که به ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است، پرداختند. در جلسه دیروز هیات دولت که به ریاست روحانی رییس‌جمهوری تشکیل شد، دستگاه‌های مسوول گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام خود را در این زمینه به هیات وزیران ارائه کردند. این جلسه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ادای احترام به شهدای انقلاب تشکیل شد.

  فرماندار گلپایگان برکنار شد-ایسنا| استاندار اصفهان اعلام کرد: فرماندار گلپایگان برکنار و توسلی سرپرست شد. محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: در نشستی که امروز برای بررسی و تحلیل رفتار فرماندار گلپایگان با خبرنگار برگزار شد، حسین فراست از سمت فرمانداری این شهر برکنار شد. محمدرضا توسلی بخشدار مرکزی سرپرست فرمانداری گلپایگان شد. در پی برخورد نامناسب فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار در جلسه روسای شورای اسلامی چهار شهر شهرستان گلپایگان و تهدید خبرنگار توسط فرماندار، مدیرکل سیاسی وزارت کشور خواستار رسیدگی به موضوع توسط استاندار اصفهان شده بود.

  هیات دولت 2 عضو شورای اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی را تعیین کرد

 سیدضیاء هاشمی و مهدی حجت با تصویب هیات دولت برای عضویت در شورای اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تعیین شدند. سیدضیاء هاشمی پیش از این دهم دی سال جاری با حکم «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب شد. مهدی حجت نیز معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران است.

اعضای شورای اسناد ملی شامل وزیر امور خارجه‌، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دادستان‌ کل‌ کشور، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، دادستان‌ دیوان‌ محاسبات و دو نفر از اشخاص‌ متبحر در فرهنگ‌ و تاریخ‌ ایران‌ به‌ پیشنهاد وزیر علوم تحقیقات و فناوری و تصویب ‌هیات‌ وزیران‌ هستند که وظیفه تشخیص‌ اوراق‌ زاید قابل‌ امحا، تصویب آیین‌نامه‌های مربوط به نحوه بررسی و نقل و انتقال پرونده‌های راکد و اسناد ملی، آیین‌نامه‌های‌ تنظیم‌ و نگهداری‌ اسناد ملی‌ و قرار دادن‌ آنها در دسترس‌ عامه‌ را برعهده دارند.

  فرمانداران جدید شهرستان‌های کنگان و عسلویه منصوب شدند-فارس

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در احکام جداگانه‌یی فتح‌الله نوروزی و عبدالنبی یوسفی را در احکام جداگانه‌یی به سمت فرمانداران شهرستان‌های کنگان و عسلویه منصوب کرد.

نوروزی پیش از این فرماندار شهرستان جم از توابع استان بوشهر بود و عبدالنبی یوسفی پیش از این سرپرستی فرمانداری شهرستان عسلویه از توابع استان بوشهر را بر عهده داشت.

  فرش قرمز هند برای رییس‌جمهوری ایران-ایرنا  روزنامه هندی تایمز او ایندیا از سفر ماه آینده میلادی رییس‌جمهوری ایران به هندوستان خبر داد.

دیدار رییس‌جمهوری کشورمان از هند که زمان دقیق آن مشخص نشد، بسیار مهم و دارای ابعاد و دستاوردهای گوناگونی برای این کشور است. این رسانه هندی از ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای آسیای غربی یاد کرد و افزود: همکاری‌های تهران و دهلی‌نو در سال‌های اخیر پس از لغو تحریم‌های اقتصادی علیه تهران افزایش یافته است. سفر روحانی پس از دیدار نارندرا مودی نخست‌وزیر هند از کشورهای خاورمیانه از جمله فلسطین، عمان و امارات انجام خواهد شد.

 

 

ارسال نظر