کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۵۶

 احتمال تحریم ترکیه توسط امریکا

احتمال دارد ترکیه به‌ دلیل خرید اس۴۰۰ هدف تحریم‌های امریکا قرار گیرد. به گزارش اسپوتنیک، توافق خرید سامانه ضد موشکی اس۴۰۰ روسی احتمالا آنکارا را با تحریم‌های امریکا در ۲۰۱۸ تحت عنوان «قانون مقابله با دشمنان امریکا از طریق تحریم» روبه‌رو کند. روسیه و ترکیه دسامبر درباره خرید سیستم ضد موشکی اس۴۰۰ توافق کردند که این توافق با مخالفت غرب به ‌ویژه امریکا مواجه شد.

 آزادی بازداشت‌شدگان در هتل ریتز کارلتون ریاض

رویترز سه‌شنبه از آزادی تمامی بازداشت‌شدگان هتل «ریتز کارلتون» ریاض خبر داد. یک مقام سعودی گفته دیگر هیچ بازداشتی که درخصوص کمپین مبارزه با فساد بازداشت شده بود در هتل ریتز کارلتون باقی نمانده‌ است. بیش از ۳۰۰شاهزاده، مقامات کنونی و سابق سعودی، تجار در قالب کمپین ضد فساد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اوایل فوریه به راه انداخت، بازداشت شده بودند. تعدادی از آنها طی مراحلی در پی تسویه‌حساب‌های مالی با مقامات سعودی آزاد شدند که آخرین آنها ولید بن‌طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی بود اما به نوع تسویه‌حساب او با مقامات سعودی اشاره نشده است.

 

 ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را رد کرد

رییس‌جمهوری امریکا پس از یک‌سری حملات مرگبار در افغانستان ایده مذاکرات با طالبان را رد کرد. به گزارش رویترز، دونالد ترامپ حمله طالبان در کابل را محکوم کرده و وعده داده تا به این روند در افغانستان پایان دهد. زمانی که رییس‌جمهوری امریکا در آگوست گذشته میلادی افزایش تعداد نیروهای این کشور در افغانستان را اعلام کرد، مقام‌های امریکایی گفتند که هدف از آن مجبور کردن طالبان برای مذاکره و دستیابی به یک سازش سیاسی است.

 

 عراق به‌دنبال برگزاری نشست داووس کوچک

نخست‌وزیر عراق اعلام کرده به‌ دنبال مذاکره با مجمع جهانی اقتصاد برای برگزاری نشست «داووس کوچک» در این کشور است. به گزارش سومریه‌نیوز، حیدر العبادی همچنین با سفیران 7 کشور بزرگ صنعتی، اتحادیه اروپا، نماینده بانک جهانی و نماینده برنامه‌های توسعه سازمان ملل نیز نشستی برگزار کرده که در آن بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری‌ و رونق‌ اقتصاد منطقه تاکید شده است.

 

 تلاش پاکستان برای خرید تسلیحات روسی

اسلام‌آباد درحال بررسی شرایط خرید تسلیحات جدید روسی است. به گزارش نووستی، سفیر پاکستان در روسیه گفته اسلام‌آباد قصد دارد، همکاری فنی و نظامی خود را با مسکو گسترش دهد. در چند سال اخیر روابط دوجانبه پاکستان و روسیه تقویت شده است. روسیه اخیرا بالگردهای می-۳۵ را به پاکستان تحویل داده و سال گذشته هم پاکستانی‌ها از علاقه خود برای خرید تانک‌های روسی و سیستم پدافند هوایی خبر دادند.

 

ارسال نظر