قاره سیاه در انتظار دستاوردهای جدید

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۱۹
قاره سیاه در انتظار دستاوردهای جدید

 نیویورک‌تایمز:

صفحه اول این روزنامه به گزارشی از دستاوردهای آفریقا اختصاص داشت. طبق این گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سی‌امین نشست سران اتحادیه آفریقا گفت: برای حمایت از کشورهای قاره آفریقا جهت دستیابی به صلح و توسعه تلاش می‌کنیم. او همچنین اعلام کرد که نیروهای سازمان ملل متحد به فعالیت خود در آفریقا جهت حمایت از کشورهایی که برای صلح تلاش می‌کنند، ادامه می‌دهند. به موسسات و سازوکارهای بیشتری برای حل مشکلات قاره آفریقا نیاز داریم. به گفته رییس اتحادیه آفریقا، این قاره از سال 2014 تاکنون تنها 5درصد رشد اقتصادی داشته است. به گفته او خشونت و تروریسم نیز از دیگر چالش‌های قاره آفریقا به شمار می‌رود. موسی فکی محمد در این نشست اعلام کرد ‌میلیون‌ها نفر از مردم آفریقا که از امکانات آموزش و پرورش و بهداشت و بیمه برخوردار نیستند، این قاره را ترک کرده‌اند.

 تایمز:

فدرر برای بیستمین بار قهرمان مسابقه‌های گرانداسلم و برای ششمین بار قهرمان اپن استرالیا شد. تایمز در صفحه اول خود با انتشار عکسی از این تنیسور گزارشی درباره قهرمانی او منتشر کرد. طبق گزارش تایمز، فینال رقابت‌های مردان تنیس اپن استرالیا بین راجر فدرر و مارین چیلیچ انجام شد و فدرر مرد شماره ۲ تنیس جهان و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

نتایج ۵ ست این بازی ۶-۲، ۶-۷، ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۱ بود. بدین‌ترتیب فدرر برای بیستمین بار قهرمان مسابقه‌های گرانداسلم و برای ششمین بار قهرمان اپن استرالیا شد. به گزارش تایمز، تنیسور ۳۶ ساله سوییسی پس از این قهرمانی با چشمانی گریان گفت: «روز سختی بود. از مدت‌ها پیش به این بازی فکر می‌کردم. کمی عصبی بودم و ترجیح می‌دهم هرچه زودتر مسابقه‌ها را انجام بدهم و بیشتر از این انتظار نکشم.»

 ال پایس:

در صفحه اول این روزنامه عکسی از تظاهرات گسترده مردم در روسیه منتشر شد. طبق این گزارش هزاران نفر از مردم روسیه با وجود سرمای شدید هوا در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه مارس آینده راهی میادین شهرهای مختلف شدند. با وجود سرمای شدید هوا به دعوت آلکسی ناوالنی فعال سیاسی و بنیانگذار «صندوق مبارزه با فساد» در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور در ماه مارس 2018 سرازیر میادین شهرهای مختلف به ویژه مسکو و سنت‌پترزبورگ شدند. پلیس روسیه ده‌ها نفر از آنها را دستگیر کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرده که ناوالنی به دلیل وجود اتهامات فساد مالی و صدور حکم حبس درباره وی در سال 2014 فاقد صلاحیت برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مارس آینده است.

 

 

ارسال نظر