در شهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۹۹

 حضور و غیاب تاکسی‌ها در روزهای برفی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از رصد پایانه‌های تاکسیرانی توسط دوربین‌های کنترلی خبر داد. به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان با توجه به بارش برف طی دو روز گذشته در چند پایانه تاکسیرانی حاضر شد و از نزدیک خدمات‌رسانی تاکسیرانان به شهروندان را رصد کرد و گفت: پیشاپیش از شهروندان تهرانی عذرخواهی می‌کنم حتی اگر یک نفر بیش از زمان همیشگی در انتظار تاکسی ایستاده است.  وی افزود: باید در نظر بگیریم که اکثریت تاکسیرانان زحمتکش تهرانی در شرایط جوی سرما و یخبندان به شهروندان خدمت‌رسانی کرده‌اند. در این میان محل سکونت برخی تاکسیرانان در شهرهای اقماری اطراف تهران بوده که به دلیل مسدود بودن محورهای مواصلاتی امکان رسیدن به محل کار خود را نداشته‌اند. اما این نکته نیز نباید فراموش شود که ممکن است، تعدادی از تاکسیرانان در شیفت کاری خود حاضر نشده و در امر سرویس‌رسانی کوتاهی کرده‌اند که این سازمان با رصد پایانه‌های تاکسیرانی توسط دوربین‌های کنترل و نظارت هوشمند، حضور و غیاب تاکسی‌ها را کنترل کرده و با تاکسیرانانی که تخلف کرده‌اند، برخورد جدی خواهد کرد.

 شهرداری در حال خرید اتوبوس و واگن جدید است

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برای خرید واگن ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در حال پیگیری است و برای خرید اتوبوس نیز قرارداد بسته شده که آن هم در حال انجام است. به گزارش ایسنا، محمد علیخانی با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در تهران در زمان بارندگی گفت: اینکه اعلام می‌شود وسایل حمل و نقل عمومی ظرفیت ندارد، درست است. ما بارها در این خصوص هشدار داده بودیم که دولت باید واگن جدید به شهرداری تحویل دهد. وی اظهار کرد: برای رفع این وضعیت و خدمات‌دهی به شهروندان در زمان‌های بارش برف و باران، ۲۰۰۰ اتوبوس و

۲۰۰۰ واگن نیاز است که باید هر چه سریع‌تر خریداری شود.

 چالش تعداد زیاد پیمانکاران طلبکار از شهرداری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران گفت: بخش عمده 2000میلیارد تومان هزینه‌های فاقد سند به پروژه‌هایی بازمی‌گردد که بدون قرارداد و به صورت شفاهی امضا شده‌اند. حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران در واکنش به مساله هزینه‌های فاقد سند در شهرداری تهران گفت: عدد هزینه‌های فاقد 2هزار میلیارد تومان بوده است. بعضا در برخی پروژه‌ها بدون اینکه ردیف بودجه مصوبی داشته باشند و قراردادی امضا شده باشد، شهردار منطقه و مرکز به پیمانکاران دستور انجامش را داده است. او ادامه داد: آنچه الان با آن روبه‌رو هستیم، حجم عظیم پیمانکارانی است که اسنادی را ارائه دادند و مدعی هستند به دستور شهرداران یا معاونان شهرداران فعالیت‌ها و خدماتی را اعم از پیمانکاری و عمرانی انجام داده‌اند و الان از شهرداری طلب خود را مطالبه می‌کنند، بدون آنکه هیچ قراردادی بسته باشند و همه‌چیز شفاهی بوده، یعنی به پیمانکار اعلام کردند فلان کار انجام شود. میرزایی در خصوص علت انجام این پروژه‌ها و گفت‌وگوهای شفاهی با پیمانکاران افزود: خودشان گفته‌اند در مواردی این اتفاق افتاده که امور فوریت‌دار بوده است، برای مثال در منطقه 22 ایجاد رمپ و لوپ‌های بزرگراه خرازی جزئی از این موارد بوده است، البته از این مثال‌ها فراوان است.  معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران با بیان اینکه بعید می‌دانم، نفع شخصی به دنبال این تصمیمات و گفت‌وگوهای شفاهی بوده باشد، تصریح کرد: شکل کار قابل قبول نیست، چراکه هیچ گونه ردیف و بودجه‌یی نداشته و هیچ قرارداد و صورت جلسه‌یی تنظیم نشده است. از سوی دیگر مبلغ و ارزش دقیق کار انجام شده نیز قابل محاسبه و برآورد نیست. او در پاسخ به این سوال که آیا این هزینه‌ها خرج انتخابات شده است، گفت: من نمی‌دانم.

 

 

ارسال نظر