اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۸۸

ساماندهی خدمات پیامکی

رگولاتوری  دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از ساماندهی خدمات پیامکی با رویکرد تامین رضایت مشترکین و حمایت از کسب و کارها خبر داد. حسین فلاح جوشقانی با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ حقوق کامل مشترکان، گسترش و رونق کسب و کارهای جدید مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی از طریق شبکه‌های ارتباطی گفت: در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خدمات محتوایی پیامکی به دو دسته انبوه و ارزش افزوده تقسیم شده و براساس آن ارسال خدمات پیامکی انبوه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای مشترکان رایگان است. اما ارسال این دسته از پیامک‌ها بدون دریافت رضایت مشترک ممنوع شده و ارائه‌کننده خدمات پیامکی حق ندارد بدون کسب اجازه قبلی از مشترک، این پیامک‌ها را ارسال کند.

وی افزود: براساس این مصوبه، اپراتورها برای کسب رضایت و اجازه مشترک موظف هستند با هماهنگی رگولاتوری سامانه‌یی با قالب واحد و قابل استفاده برای تمامی مشترکان ارائه کنند. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره خدمات پیامکی ارزش افزوده نیز که مبتنی بر درخواست مشترک برای وی ارسال می‌شود، تصریح کرد: این خدمات در سه دسته تراکنشی، استعلامی و سایر دسته‌بندی شده است و برای رعایت حقوق مصرف‌کننده، شروع ارائه این خدمات نیز باید پس از اطلاع‌رسانی تعرفه و شرایط ارائه خدمت به مشترک و دریافت تایید از مشترک انجام شود.

فلاح اظهار کرد: ارائه‌کنندگان خدمات پیامکی ارزش افزوده از نوع سایر نیز الزام دارند مجوزهای لازم برای ارائه خدمات پیامکی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند و در ارسال این نوع از خدمات، اپراتورها باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

وی افزود: همچنین براساس این مصوبه اپراتورها موظف شدند با ایجاد یک سامانه در دسترس و قابل استفاده برای همه مشترکان، امکان انتخاب دریافت نوع خدمات پیامکی را برای مشترکان فراهم کنند.

ارائه نسخه جدید مرورگر اینترنتی گوگل کروم

ایندیپندنت  جدیدترین نسخه مرورگر اینترنتی گوگل کروم با قابلیت مسدودسازی تبلیغات مزاحم، برای سیستم عامل‌های اندروید، مک، ویندوز و لینوکس ارائه شده است.

نسخه به‌روزرسانی مرورگر اینترنتی گوگل کروم (نسخه ۶۴)، برای تمامی کاربرانی که از گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و رایانه‌های با سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس استفاده می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است. این به‌روزرسانی جدید قابلیت‌های جدید و جذابی دارد که می‌توان از مهم‌ترین آنها به قابلیت مسدود و بلوکه کردن تبلیغات مزاحم و آگهی‌های نامربوط اشاره کرد. کاربران همچنین می‌توانند به‌طور همیشگی ویدیوهایی را که به‌طور خودکار روی صفحه نمایش پخش می‌شوند، را از بین برده و آنها را حذف کنند. کاربران با گوشی‌های هوشمند اندرویدی برای دریافت به‌روزرسانی و آپدیت نسخه ۶۴ از مرورگر اینترنتی گوگل کروم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی پلی‌استور گوگل، این نسخه جدید را دریافت، دانلود و نصب کنند و از ویژگی‌های آن بهره ببرند.

این نسخه جدید همچنین دو باگ و ضعف امنیتی معروف اسپکتر و ملت داون را که به تازگی غول تکنولوژی اینتل آن را کشف کرده بود را اصلاح کرده تا کاربران در معرض آسیب‌پذیری‌های پردازنده قرار نگیرند.

پیگیری وضعیت بیماران پس از درمان با هوش مصنوعی

اندروید هدلاین  پژوهشگران گوگل به دنبال تلاش برای توسعه هوش مصنوعی برای پیگیری وضعیت مداوای بیماران پس از بیماری هستند.

نتیجه تحقیقات جدید بیش از ۳۴ پژوهشگر در شرکت گوگل حاکی از آن است که هوش مصنوعی توسعه یافته شده‌یی قادر است وضعیت سلامت و بهبود بیماران پس از درمان و مداوا را نشان داده و پیگیری کند

این پژوهشگران براین باورند که بیماران پس از مرخص شدن از بیمارستان، کلینیک‌های پزشکی و درمانگاه‌ها نیاز به مراقبت ویژه‌یی دارند چراکه ممکن است بسیاری از آنها پس از مداوای لازم در بیمارستان، بدن‌شان پاسخ مورد نظر پزشکان را ندهد و همین امر باعث می‌شود که در موارد نادری، وضعیت نامناسب آنها منجر به مرگ و رو به وخامت رفتن اوضاع سلامتی‌شان شود.  برخی از پژوهشگران گوگل در حوزه هوش مصنوعی در تلاش برای پیش‌بینی نتیجه مداوای بیماران، بلافاصله پس از بستری‌ شدن در بیمارستان هستند.

راه‌اندازی نخستین موشک خصوصی چین در سال 2018

چاینادیلی   شرکت خصوصی چینی نخستین راکت تجاری خود را در نیمه اول سال 2018 راه‌اندازی می‌کند.  

این شرکت به نام «وان‌اسپیس» (OneSpace) در سال 2015 تاسیس شد و مقر اصلی آن نیز در پکن است. مهندسان این شرکت روی راه‌اندازی موشک در یک منطقه که کمتر از 1000مترمربع است فعالیت دارند. در حال حاضر این شرکت آزمایش‌های موشکی خود را تکمیل کرده است.  چین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری خصوصی در بازار اکتشافات فضایی تشویق کرده است و بسیاری معتقدند مشارکت شرکت‌های خصوصی چشم‌انداز صنعت را تغییر خواهد داد.  شوچانگ بنیانگذار «وان اسپیس» گفت: ما مانند مقامات هوا و فضا که برنامه‌ریزی‌های دولتی در اختیار دارند نیستیم ولی در آینده پروژه‌هایی با الزامات بالا برای تحقیقات علمی، مانند اکتشافات فضایی توسط مقامات هوافضای ملی انجام خواهیم داد. هزینه برنامه‌های بین‌المللی هوا و فضا تا سال 2020 حدود 485 میلیارد دلار برآورد شده و چین سهم یک چهارمی در این رقم دارد.

 

ارسال نظر