کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۷۶

حمله داعش به دانشگاه نظامی کابل

 دانشگاه نظامی کابل (مارشال فهیم) بامداد دوشنبه مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت. به گزارش یورونیوز، مهاجمان نتوانستند به داخل این آکادمی که در شمال کابل واقع شده است، نفوذ کنند. در این درگیری‌ها یک مهاجم دستگیر و چهار مهاجم دیگر کشته شده‌اند. همچنین آخرین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن 11 نیروی امنیتی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر است. مسوولیت این حمله را داعش بر عهده گرفته است. حمله تازه به دانشگاه نظامی کابل دو روز پس از حمله طالبان با آمبولانس بمب‌گذاری شده صورت می‌گیرد. در حمله شنبه بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند. زنجیره حملات داعش و طالبان به کابل در حالی افزایش یافته که نارضایتی مردم نیز از دولت به خاطر عدم توانایی در برقراری امنیت در حال افزایش است.

حکم حبس و سلب‌تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم

دادگاه استیناف بحرین حکم حبس تعلیقی یک‌ساله و سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم را تایید کرد. به گزارش ایسنا، دادگاه استیناف بحرین حکم حبس تعلیقی یک‌ساله آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین و سلب تابعیت وی را تایید کرد. این روحانی برجسته شیعه چندین ماه است که در حصر خانگی به سر می‌برد و تاکنون به دلیل شرایط بد جسمانی یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است. اتهام علیه این روحانی شیعه تحریک به خشونت علیه نظام آل خلیفه اعلام شده است

رییس امارات در مراسم خاکسپاری مادرش شرکت نکرد!

در پی فوت مادر رییس امارات، نایب‌رییس این کشور و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در راس نمازگزاران بر جنازه مادر رییس امارات نماز میت خواندند در حالی که رییس امارات در این مراسم غایب بود. به گزارش خبرگزاری امارات، رییس امارات (۷۰ ساله) از زمانی که دچار سکته شد از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیست و جز شرکت در مراسم عید فطر در ۲۵ ژوئن گذشته حضور علنی در هیچ مراسم و فعالیت رسمی نداشته است. خلیفه بن زاید از سوم نوامبر سال ۲۰۰۴ ریاست دولت امارات را برعهده دارد.

تظاهرات در سلیمانیه علیه عملیات «شاخه زیتون»

ساکنان سلیمانیه عراق در اعتراض به حمله ترکیه به عفرین در شمال سوریه تظاهرات کردند. به گزارش ایسنا سومریه‌نیوز، چهره‌های سیاسی کردستان در این تظاهرات شرکت نکرده‌اند. معترضان با سر دادن شعارهایی از دولت اقلیم خواستند در قبال حمله آنکارا به عفرین موضعی را اتخاذ کند. آنان همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند برای متوقف کردن حملات ترکیه وارد عمل شود. ترکیه اخیرا عملیات نظامی خود موسوم به «شاخه زیتون» را در منطقه عفرین سوریه به بهانه مبارزه با یگان‌های مدافع خلق کرد که آنکارا آنها را تروریستی می‌داند، آغاز کرد.

 

 

ارسال نظر