روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۵۱

 حدیث مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه یک روز برفی؛فارس| رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) فرمودند: همانا دعا قضای الهی را بازمی‌گرداند و همانا مومن وقتی گناه می‌کند؛ گناهش مانع رزق می‌شود. درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب روز یک‌شنبه

8 بهمن ماه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود مهدوی‌زادگان، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به روایتی از این جلسه پرداخت که در ادامه می‌آید: برف سنگین امروز باعث شد افراد کمی در درس شرکت کنند. به همین خاطر در صف سوم چهارم نشستم. آرامش عجیبی در سیمای ایشان به چشم می‌خورد. یکی گفت: آقا! به خاطر برف، کم آمدند. تبسمی کرد و شروع به خواندن روایت از امالی شیخ طوسی(ص 135) کرد. روایت از امام صادق(ع) درباره تاثیر دعا در تغییر امر مقضی بود. فرمودند: قضا، تقدیر را حتمیت می‌دهد و دعا قضا را تغییر می‌دهد.

 نامه سلحشوری به شورای نگهبان درباره مصادیق رجل سیاسی؛خانه‌ملت| پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان برای تفسیر مفهوم رجل سیاسی فراخوانی داده بود ولی بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یک نفر از اعضای شورای نگهبان اعلام کرد که اصلا زنان جزو رجل محسوب نشوند، گفت: سپس یکی دیگر از اعضای شورای نگهبان در مصاحبه‌یی بیان کرد که هنوز به تفسیر قطعی درخصوص مصادیق رجل سیاسی نرسیده‌ایم و این همه تعلل در تفسیر این مفهوم قابل درک نیست. او از ارسال نامه‌یی به شورای نگهبان در این باره خبر داد و گفت که درخواست برگزاری دیداری را با اعضای شورای نگهبان دهد تا درخصوص این موضوعات جلسه‌یی برگزار شود.

 تعویق بازدید نمایندگان از اوین؛ایلنا| عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به لغو بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین و سرکشی به محل نگهداری بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر اعلام کرد: قرار بود هماهنگی‌های لازم برای این بازدید انجام شود که همچنان منتظر اعلام نتیجه هستیم اما به احتمال زیاد این بازدید امروز انجام نخواهد شد. ولی‌الله نانواکناری در پاسخ به علت به‌تعویق افتادن بازدید امروز نمایندگان از زندان اوین افزود: ابتدا قرار بود روز یک‌شنبه این بازدید انجام شود که به‌دلیل بارش برف شدید و انسداد راه‌های منتهی به زندان اوین، قرار شد که هماهنگی‌های لازم برای انجام این بازدید برای امروز انجام شود که تاکنون خبری نشده و احتمالا فردا از زندان اوین بازدید خواهیم کرد.

 واکنش حدادعادل به سخنان نماینده ایلام؛بنیاد‌سعدی| غلامعلی حدادعادل رییس بنیاد سعدی، در پاسخ به سخنان جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگانی که پیش از آن نسبت به بودجه این بنیاد انتقاد داشتند، گفت: بنیاد سعدی در خارج از کشور عهده‌دار آموزش و گسترش زبان فارسی در بیش از ۲۰۰ نقطه جهان است و جای تاسف و تعجب دارد که نماینده‌یی از تریبون رسمی، چنین اظهاراتی را درباره فعالیت بنیاد سعدی عنوان کرده است. از نمایندگان محترم مجلس انتظار می‌رود با شرح وظایف دستگاه‌هایی که ردیف بودجه دارند، آشنا باشند یا حداقل از اعضای کمیسیون فرهنگی درباره بنیاد سعدی سوال کنند.

 ورود کمیسیون امنیت ملی به حادثه ناوشکن دماوند؛میزان| محمدمهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره بررسی وضعیت «ناو دماوند» در این کمیسیون گفت: هر موضوعی که مرتبط با مسائل امنیتی کشور باشد حتما در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار خواهد گرفت و حادثه ناو دماوند هم بررسی می‌شود. گفتنی است ناو دماوند متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در دریای خزر غرق شد.

 ان‌شاءالله محدودیت محصورین تا عید کمتر می‌شود؛ایسنا| یک عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید مجلس با اشاره به گشایش‌ها درمورد وضعیت محصورین، گفت که ان‌شاءالله محدودیت‌های محصورین تا عید کمتر خواهد شد. غلامرضا حیدری افزود: ما امیدوار بوده و هستیم که حصر به مرور برداشته شود. هر چه به عید نزدیک‌تر می‌شویم ان‌شاءالله محدودیت‌ها کمتر خواهد شد به‌طوری‌که اقوام و دوستان نزدیک محصورین به‌راحتی بتوانند با آنها ملاقات‌ کنند. او با بیان اینکه کاهش محدودیت ملاقات فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را شنیده است، گفت: ما گشایشی در این وضعیت می‌بینم. ما از مدت‌ها پیش که به دیدار روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتیم، امیدوار بودیم که به سمت کاهش محدودیت‌های حصر پیش می‌رویم البته باید حوصله داشته باشیم.

 تغییر رفتار امریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز؛سپاه‌نیوز| فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شاهد تغییر رفتار امریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توجه بیشتر آنان به مقررات بین‌المللی در ترددها هستیم. سردار دریادار دوم پاسدار علی عظمایی در واکنش به اظهارنظر برخی از مقامات نظامی امریکا پیرامون تغییر رفتار شناورهای ایرانی در مسیرهای تردد بین‌المللی و در مواجهه با شناورهای امریکایی و بازتاب آن در رسانه‌ها اظهار کرد: در ایام سالگرد ماجرای دستگیری تفنگداران امریکایی در خلیج فارس که به دلیل عدم رعایت قوانین بین‌المللی و ورود به آب‌های سرزمینی ما رقم خورد سپس طی فرآیندی خاص رها شدند شاهد شرارت کمتر امریکایی‌ها در مسیرهای دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز و نیز مواجهه آنها با شناورهای ایرانی هستیم. او افزود: در واقع شاهد تغییر رفتار امریکایی‌ها و توجه بیشتر آنان به مقررات بین‌المللی و پرهیز از نزدیک شدن به آب‌های سرزمینمان در این منطقه هستیم. عظمایی با بیان اینکه «نیروی دریایی سپاه براساس وظایف ذاتی خود با اقتدار از سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس صیانت کرده و می‌کند: تاکید کرد: اجرای تمرینات منظم، برقراری گشت‌های دریایی، کنترل و رهگیری و توسعه اشراف اطلاعاتی از برنامه‌های جاری ما بوده که با اقتدار ادامه خواهد یافت.

 شبیه‌ساز جنگنده اف-۴ در پایگاه هوایی بندرعباس بومی شد؛تسنیم| متخصصان نیروی هوایی ارتش موفق به بومی‌سازی شبیه ساز جنگنده اف-۴ پایگاه بندرعباس شدند. براساس این گزارش، با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان سخاوت عشایری، فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی، سیستم تصویری محلی شده(بومی) سیمیلاتور هواپیمای اف-4 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. پیش از این سیمیلاتور هواپیمای اف4- پایگاه شهید عبدالکریمی، پرواز در مناطق تهران را شبیه‌سازی می‌کرد که با تلاش متخصیصان و کارشناسان جوان پایگاه این سیستم محلی شده و پرواز در بندرعباس را شبیه‌سازی می‌کند.

 

 

ارسال نظر