میزان سرمایه در گردش برای به‌روزرسانی صنایع

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۸۸
میزان سرمایه در گردش برای به‌روزرسانی صنایع

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به 572هزار میلیارد ریال اعتبار و سرمایه در گردش برای تکمیل ظرفیت، نوسازی یا بازسازی خبر داد. به گزارش ایرنا، صادق نجفی در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها با اشاره به طرح رونق کسب‌وکارهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور خبر داد. او گفت: مطابق توافق انجام شده با بانک‌ها، مقرر شد تسهیلات مناسبی برای نوسازی، بازسازی و افزایش ظرفیت و سرمایه در گردش صنایع درنظر گرفته شود.

نجفی با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی برخی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی، افزود: بانک‌ها با اختصاص تسهیلات می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌یی در ایجاد رونق در صنعت کشور و رفع مشکل بیکاری داشته باشند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و افزایش ظرفیت واحدهای زیر ظرفیت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از برنامه‌های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: به بهره‌برداری رساندن طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50درصدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از دیگر اولویت‌هاست که با همکاری بانک‌ها محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: برپایه برنامه‌ریزی انجام شده، در صورت ایجاد بسترهای لازم نوسازی و بازسازی 8 هزار واحد صنعتی، افزایش ظرفیت پایدار 12 هزار واحد صنعتی و تسریع در

به بهره‌برداری رساندن 9 هزار و 500 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 50درصد در دستور کار همه شرکت‌های استانی ‌قرار می‌گیرد. نجفی همچنین ایجاد 2 هزار استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان اعلام کرد.

وی بیان کرد: کل اعتبار مالی مورد نیاز طرح‌ها  572 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که تسهیلات سرمایه در گردش برای اجرای این طرح‌ها 284.5 هزار میلیارد ریال و تسهیلات سرمایه ثابت 287.5 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسوول گفت: باتوجه به اینکه الگوی موردنظر در این طرح برای تامین نقدینگی واحدها، تامین مالی مبتنی بر زنجیره (SCF) است، بر این اساس 30درصد از تسهیلات سرمایه در گردش به‌صورت نقدی دراختیار واحد و 70درصد از آن در قالب برات از طریق زنجیره تامین، به کل زنجیره تزریق خواهد شد که مزیت اصلی آن کاهش هزینه‌های تامین مالی و پایداری آن است.

 

ارسال نظر