مانور تعطیلی در دولت امریکا

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۲۷
مانور تعطیلی در دولت امریکا

 یو‌اس‌ای‌تودی:

 در روزهای اخیر، تعطیلی دولت امریکا، در صدر خبرهای جهان قرار گرفت. این روزنامه نیز دیروز در صفحه اول خود گزارشی از خروج موقت دولت امریکا از تعطیلی منتشر کرد. به گزارش یو‌اس‌ای‌تودی، کنگره امریکا با رای خود موجب پایان دادن به تعطیلی 3 روزه دولت امریکا شد. بر این اساس، از دیروز فعالیت دولت ترامپ به حالت عادی خود بازگشته است. آن‌طور که گفته شده، این تعطیلی

 3 روزه برای دموکرات‌ها 2 نتیجه مثبت به‌همراه داشت. اول آنکه در روند مذاکرات‌شان با جمهوری‌خواهان بر سر سرنوشت طرح حمایتی از مهاجران جوان «داکا» پیشرفت‌های بسیاری به دست آوردند. همچنین، لایحه‌یی که بودجه دولت امریکا را تا 8 فوریه تامین می‌کند، به آسانی در سنا نیز تصویب شد. در چند روز گذشته نسخه‌های مختلف این لایحه بودجه در سنا به بن‌بست خورده بود. این در حالی است که بعد از این اتفاق مدعی پیروزی در مناقشه با دموکرات‌ها در واشنگتن شده است.

 چاینا دیلی:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از دومین نشست وزیران مجمع چین و امریکای‌لاتین منتشر کرد. طبق گزارش این روزنامه چینی، وانگ یی وزیر خارجه چین 22 ژانویه، در دومین نشست وزیران مجمع چین و امریکای‌لاتین در سن‎دیگو شرکت کرد. وانگ یی در این نشست پیام تبریک شی جین‎پینگ رییس‌جمهوری چین را خواند و اعلام کرد که رییس‌جمهوری چین، در پیام خود ضمن عالی ارزیابی کردن توسعه مجمع چین و امریکای‌لاتین در 3 سال گذشته، پیشنهاداتی را برای توسعه‎ چین و امریکای‌لاتین در راستای ساخت مشترک «یک کمربند-یک جاده» مطرح کرده است. این امر نشانگر تمایل صادقانه چین برای تعمیق همکاری با امریکای‌لاتین و تحقق توسعه مشترک است. شرکت‎کنندگان در مجمع امریکای‌لاتین و کشورهای کاراییب نیز پیام تبریک شی جین‌پینگ به این نشست را مثبت ارزیابی کردند و به‌طور کامل دستاوردهای مجمع چین و امریکای‌لاتین در 3 سال گذشته و نقش مثبت این مجمع را در کمک به همکاری دو طرف تایید کردند.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از تعرفه‌های سنگین واردات در امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، امریکا تعرفه‌های جنجالی برای واردات ماشین لباسشویی و پنل‌های خورشیدی را تصویب کرد. گفته می‌شود این تصمیم دونالد ترامپ برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر رقابت خارجی است. این در حالی است که انجمن صنایع انرژی خورشیدی با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ در اعمال تعرفه 30درصدی بر واردات فناوری پنل خورشیدی به این کشور پیش‌بینی کرد که این اقدام باعث از دست رفتن 23 هزار فرصت شغلی شود. گفته می‌شود تعرفه‌هایی که اعمال شد، عمدتا واردات از چین را هدف قرار می‌دهد، شامل همه واردات این محصولات به امریکا می‌شود، زیرا تولید‌کنندگان چینی فعالیت خود را به دیگر کشورها انتقال داده‌اند.

 

ارسال نظر