ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۲۷

مانع مالیاتی واگذاری مسکن مهر پردیس به متقاضیان

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: یکی از دلایل اصلی به تاخیر افتادن واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس، فشارهای غیرقانونی است که اداره مالیات به این شرکت تحمیل می‌کند.

سعید غفوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مالیات تکلیفی مورد ادعای سال ۱۳۹۱ اداره کل مالیاتی شرق استان تهران از شرکت عمران شهر جدید پردیس در رابطه با آماده‌سازی و ساخت مسکن مهر بیش از ۱۰میلیارد تومان است. غفوری افزود: این درحالی است که طبق مصوبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ هیات وزیران، ساخت و آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف بوده و تنها باید مبلغ ۳۰۰هزار تومان مالیات از هر واحد مسکن مهر وصول و پرداخت شود. او ادامه داد: در این رابطه واحد اجرایی مالیات بارها نسبت به انسداد حساب‌های شرکت عمران پردیس اقدام و مبلغی را خلاف مقررات برداشت کرده است و مجددا بدون توجه به شرایط موجود در تاریخ ۲۰دی ‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به انسداد کلیه حساب‌های بانکی شرکت عمران پردیس اقدام و متاسفانه به تازگی نسبت به برداشت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از حساب درآمد غیرقابل برداشت خزانه اقدام کرده که این امر موجب وقفه در عملیات اجرایی مسکن مهر و به تعویق افتادن حقوق حقه متقاضیان مسکن مهر پردیس شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: موضوع اختلاف بین شرکت عمران پردیس و اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران طبق مصوبه هیات وزیران برای رفع اختلاف پیش آمده به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری منعکس و نظر به معاونت حقوقی با توجه به مصوبه هیات وزیران مبنی بر معافیت مالیاتی آماده‌سازی و ساخت مسکن مهر اعلام شده است.

 

برگزاری مانور طرح اضطراری در 17 فرودگاه کشور

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مانور 2سالانه طرح اضطراری در 17فرودگاه کشور از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده که تا پایان سال در 3 فرودگاه دیگر هم این مانور انجام خواهد شد.

فرشید گلیج در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: مانور 2سالانه طرح اضطراری براساس الزام سازمان هواپیمایی در فرودگاه‌ها برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مانور 2سالانه به 3دسته تقسیم می‌شود، گفت: مانور دورمیزی هر 6 ماه یک ‌بار، مانور یک ساله و مانور کامل(مانور 2سالانه) در فرودگاه‌های بین‌المللی و فرودگاه‌های با مرز هوایی برگزار می‌شود.

گلیج ادامه داد: این مانور در برخی فرودگاه‌های کشور مثل فرودگاه بم و لنگه به صورت دوره‌یی برگزار می‌شود. این مسوول تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی که از سال 95 برای امسال انجام شده بود تمام مانورها طبق برنامه زمان‌بندی در فرودگاه‌ها انجام شده است.

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مانور 2سالانه براساس یک فرآیند 90روزه از شروع جلسات هماهنگی، سناریونویسی، تمرین‌های رومیزی، روز اجرا و آنالیز ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

گلیج بیان کرد: هدف از برگزاری مانور 2سالانه تنها اطفای حریق نیست بلکه بحث فرماندهی واحد، ارتباطات، هماهنگی‌ها و تعاملات در مدیریت بحران و کنترل یک سانحه مطرح است. به گفته او در این مانور از تمام ظرفیت‌های استانی برای مدیریت و کنترل بحران استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر