اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۱۶

 پرداخت سود اوراق نفت بندرعباس در بانک ملت

پرداخت مرحله پنجم سود قطعی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس منتشره سال ۱۳۸۹ در شعب منتخب بانک ملت آغاز شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در راستای رعایت مواد ۱۳و ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب ۱۸مرداد ماه ۱۳۷۷ هیات وزیران، مرحله پنجم پرداخت سود قطعی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس منتشره در اسفندماه ۱۳۸۹ از طریق شعب منتخب این بانک از روز اول بهمن ماه سال جاری شروع شده است و تا روز دهم همین ماه ادامه خواهد داشت. براساس این گزارش، دارندگان برگه تسویه نهایی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس منتشره سال ۱۳۸۹، می‌توانند با همراه داشتن اصل و تصویر کارت ملی و مراجعه به شعب منتخب بانک ملت، نسبت به دریافت سود قطعی این اوراق اقدام کنند.

 بیمه البرز برترین شرکت بورسی در اطلاع‌رسانی

بنابر اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، ‌شرکت بیمه البرز از لحاظ کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب در بین شرکت‌های بیمه بورسی رتبه اول و در بین تمام شرکت‌های بورسی رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داد. به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، این شرکت در بین تمام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار به تفکیک امتیاز به موقع بودن و قابلیت اتکا، رتبه شانزدهم و در رتبه‌بندی شرکت‌های بازار اول در رتبه سوم قرار گرفت. این گزارش حاکی است، امتیاز اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آنها از نظر قابلیت اتکا و به موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده است. همچنین معیار به موقع بودن براساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت‌ها در مقاطع تعیین شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ کردن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات محاسبه شده است. بنابر این گزارش، پیش از این نیز سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود که شرکت بیمه البرز شفاف‌ترین شرکت بیمه بورسی کشور است.

 برگزاری همایش مدیریت جهادی با حمایت بانک انصار

با حمایت بانک‌انصار و حضور ابراهیمی مدیرعامل این بانک، چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی ‌و تبلیغات، در این همایش که باشعار «مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت» برگزار شد، علاوه بر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و سخنگوی دولت، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسعود پزشکیان نایب‌رییس مجلس، سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و همچنین جمعی از مسوولان کشوری و لشکری حضور داشتند. در این همایش، نوبخت معاون رییس‌جمهوری و سخنگوی دولت طی سخنانی گفت: مدیریت جهادی همزاد اقتصاد مقاومتی و یک مدیریت علمی است و امروز جز با یک مدیریت اقتضایی و جهادی نمی‌توان عمل کرد. محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مدیریت جهادی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مدیریت جهادی مربوط به همه قوا و در همه زمان‌هاست و اگر عزم ملی و مدیریت جهادی باشد اقتصاد و فرهنگ پیشرفت می‌کند و ملتی که اقتصاد و فرهنگ پیشرفته داشته باشد در اوج قرار می‌گیرد و تحقیر نمی‌شود. این گزارش می‌افزاید که در این همایش سردار سپهر دبیر همایش طی سخنانی به شرح راهبرد دینی و جهادی رهبر معظم انقلاب درخصوص نظام مدیریتی در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: براساس منظومه فکری رهبر انقلاب تنها راه برون‌رفت از مشکلات مدیریت جهادی است و تنها با این نوع از مدیریت می‌توان بر مشکلات فائق آمد و از بن‌بست‌ها بیرون رفت. براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، در این همایش از خانواده شهدای شاخص ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مدافعین حرم، دانشگاه، آتش‌نشانی، حفاظت محیط زیست و یک جانباز 70 درصد قدردانی شد و به چند مدیر به عنوان مدیر جهادی نشان مدیریت جهادی اعطا شد.

 «بیت‌کوین» و پول رمزی اشکال شرعی دارد

یک کارشناس بانکداری اسلامی از وجود مشکلات شرعی برای معامله با بیت‌کوین خبر داد. سیدعباس موسویان در گفت‌وگو با ایبنا درباره بررسی پول‌های رمزی به خصوص بیت‌کوین از منظر مباحث شرعی و فقهی با تاکید بر اینکه اصل وجود این پول‌ها دارای ابهام است، اظهار داشت: اگرچه اعلام می‌شود که این پول‌ها رمزی است و کسی امکان نفوذ در آن را ندارد، اما این‌گونه ادعاها مربوط به افراد معمولی است. وی ادامه داد: در حالی که افراد حرفه‌یی و متخصص در مباحث الکترونیکی و نرم‌افزاری چنین ادعایی نداشته و معتقدند در نفوذناپذیری در این پول‌ها محل تردید جدی وجود دارد. این کارشناس بانکداری اسلامی افزود: همچنین ارزش این پول‌ها نیز به‌شدت دارای نوسان است. یک پول حقیقی یا مجازی به صورت طبیعی تغییرات قیمتی دارد اما در مقایسه با دارایی و کالاها باید ثبات داشته باشد تا بتوان کالاها و دارایی‌ها را با آن ارزش‌گذاری کرد. موسویان ادامه داد: از سویی دیگر نکته مهمی که وجود دارد، عدم شفافیت منشا اعتبار همچنین اعتبار‌دهنده پول‌های رمزی است و مشخص نیست که در صورت بروز مشکل کسی مسوولیت اعتبار را برعهده می‌گیرد یا خیر؟ وی افزود: بازارهای رسمی نیز واکنشی نسبت به رد یا قبول این پول‌ها ندارند و هیچ یک از بانک‌های مرکزی دنیا پول‌های رمزی را به رسمیت نشناخته و در هیچ یک از بانک‌های معتبر نیز با این پول‌ها دادوستد و معامله‌یی صورت نمی‌گیرد. این عضو کمیته فقهی بورس در ادامه اظهار داشت: با تمام این تفاسیر، پول‌های رمزی از جهت فقهی و شرعی یک مال مبهم و مجهول است و معامله با چنین دارایی باطل است.

 

ارسال نظر