44 درصد فاضلاب شهرهای کرمانشاه تصفیه می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۷۷
44 درصد فاضلاب شهرهای کرمانشاه
تصفیه می‌شود

کرمانشاه|

مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه از تولید سالانه 75میلیون مترمکعب فاضلاب خانگی شهری در استان خبر داد که 44درصد آن تصفیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، فریدون یاوری در نشست با جمعی از مسوولان و سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی کرمانشاه که 30 دی برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت محیط‌زیست استان کرمانشاه ارائه داد و گفت: هم‌اکنون 161 هکتار از وسعت استان شامل پناهگاه حیات‌وحش بیستون، منطقه حفاظت شده بیستون، مناطق حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» و «قلاجه» و همچنین 2 اثر طبیعی ملی شامل غار پرآو و غار قوری قلعه تحت مدیریت محیط‌زیست است.

وی با اشاره به وجود 5 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع شامل امروله و دالاخانی، هشیلان، نواکوه، قراویز و زله‌زرد، افزود: پیشنهاد دادیم که این مناطق به مناطق حفاظت شده ارتقا یابند که کار 2 منطقه امروله و دالاخانی و زله‌زرد در دستور کار جدی قرار دارد. مدیرکل مدیر محیط‌زیست استان کرمانشاه وسعت منطقه امروله و دالاخانی را 43 هزار هکتار و منطقه زله‌زرد را 39 هزار هکتار اعلام کرد. به گفته این مسوول، این برنامه هم وجود دارد که مرزهای برخی مناطق که ارزش حفاظتی خود را ازدست داده‌اند تعدیل و مناطق دیگری جایگزین آنها شود. یاوری سپس به معضل آلودگی هوا در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: اصلی‌ترین عامل آلودگی هوای استان ریزگردها هستند که ما در ایجاد آن دخالتی نداریم.

 

ارسال نظر