اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۷۲

اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیاردی به کسب و کارهای نوپا

مهر   وزیر ارتباطات گفت: بخشی از اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی که به کسب و کارهای نوپا اختصاص می‌یابد در قالب وام‌های کم‌بهره و کم‌حجم خواهد بود.  محمدجواد آذری‌جهرمی در نشست هم‌اندیشی با فعالان استارت‌آپی کشور که در راستای حل معضلات و مشکلات این کسب و کارها تشکیل شد، گفت: رقم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباری که قرار است به کسب و کارهای نوپا اختصاص پیدا کند، در قالب مدل‌های مختلف منابع در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.  وی گفت: قرار نیست تمام این مبلغ را وام دهیم بلکه بخشی از آن به‌‌صورت وام‌های کم‌حجم و کم‌بهره به‌خصوص در شهرستان‌ها و متناسب با مدل کسب و کارها و توانمندی هر یک از طریق مراکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا اختصاص می‌یابد.  وزیر ارتباطات اضافه کرد: بخشی از این اعتبار نیز در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیرکه در این حوزه فعال هستند، قرار می‌گیرد که این منابع را برای سرمایه‌گذاری در عرصه استارت‌آپ‌ها و با سود کم هزینه کنند.

 

گپی که در زمان کم بودن شارژ گوشی فعال می‌شود

انگجت   این روزها برنامه‌های زیادی برای گفت‌وگو با استفاده از تلفن همراه و ارسال عکس و ویدئو طراحی شده، اما به تازگی شاهد عرضه برنامه منحصربه فردی در این زمینه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند هستیم.  یک برنامه‌نویس خوش ذوق برنامه گپ تلفن همراهی طراحی کرده که در صورت رسیدن شارژ باتری به کمتر از 5 درصد فعال می‌شود و قابلیت گفت‌وگو را برای کاربر فعال می‌کند.  این برنامه توسط دریس دیپورتر و دیوید سوپرننت نوشته شده که هر دو در بلژیک زندگی می‌کنند و معتقدند برنامه یادشده به افرادی که شارژ باتری گوشیشان رو به اتمام است امکان می‌دهد تا بی‌دردسر به مکالمات خود ادامه دهند.  به گفته آنها تلاش برای طراحی برنامه یاد شده از سال 2016 آغاز شده و حالا کاربران با مراجعه به فروشگاه‌های پلی استور گوگل و همین طور اپ استور شرکت اپل می‌توانند آن را بارگذاری کنند.  این برنامه که با من بمیر یا die with me نام دارد، هیچ قابلیت خاصی فراتر از برنامه‌های گپ موبایلی عادی ندارد و صرفا برای تفریح و سرگرمی کاربران طراحی شده است. در واقع برنامه یاد شده حس لذت و استرس را برای کاربرانی که شارژ گوشیشان رو به اتمام است به ارمغان می‌آورد.

 

کوچک‌ترین موبایل دنیا به اندازه یک انگشت

مهر  کوچک‌ترین موبایل جهان به اندازه یک انگشت است. کاربر می‌تواند با این موبایل تماس صوتی برقرار کند و پیامک بفرستد. به‌تازگی کوچک‌ترین موبایل جهان به نام Zanco tiny1 ساخته شده است. این موبایل تمام قابلیت‌های نسخه‌های بزرگ‌تر را دارد و کاربر می‌تواند به وسیله آن تماس صوتی برقرار کند و پیامک بفرستد. وزن این دستگاه کوچک حتی از یک سکه هم کمتر و به اندازه یک انگشت انسان است.

اخراج کارمندان «گوگل» سیاسی نیست

سی‌نت   ساندار پیچای مدیرعامل گوگل تصریح کرده که از اخراج جیمز دامور متاسف نیست و این اقدام را کاری مناسب می‌داند. وی تصمیم یادشده را یک تصمیم درست توصیف کرده است. جیمز دامور از جمله مهندسان گوگل بود که با ارسال نامه‌یی سرگشاده در این شرکت جنجال گسترده‌یی به راه انداخت. در نامه ارسالی وی که در ده صفحه تهیه شده بود، تصریح شده بود که زنان و مردان با هم تفاوت‌هایی دارند و این تفاوت‌ها مورد تایید دنیای علم است. لذا اصرار به استفاده برابر از هر دو جنس زن و مرد در مشاغل مختلف طرز فکری اشتباه است و گوگل نباید بر اجرای ابتکارعمل موسوم به برابری جنسیتی در این موتور جست‌وجو اصرار کند.  انتشار نامه یادشده در گوگل جنجال گسترده‌یی به راه انداخت و در حالی که برخی آن را تحسین کردند، عده دیگری نیز به محکومیت محتوای نامه یادشده پرداخته و آن را در راستای ضدیت با زنان دانستند. در نهایت گوگل این فرد را به علت دیدگاه‌هایش اخراج کرد و وی نیز با شکایت از گوگل در دادگاه این شرکت را به اعمال تبعیض بر علیه خود از طریق مخالفت با نشر دیدگاه‌های محافظه‌کارانه متهم کرده است. پیچای مدیرعامل گوگل هرگونه سیاسی بودن این اخراج را رد کرده و افزوده علت این مساله کمک به ایجاد فرهنگی در شرکت گوگل است که بیشتر حامی زنان باشد و آنها را بیشتر در بربگیرد.  

جنجال مسمومیت کارگران «اپل» در چین

ورج   یکی از شرکت‌های همکار اپل در چین باز هم به علت شرایط کاری نامناسب و مسمومیت تعدادی از کارگران این شرکت خبرساز شده است.  کارگران کارخانه Catcher Technology در چین که برخی تولیدات اپل را مونتاژ می‌کند به علت استنشاق گازهای سمی مسموم شده‌اند. این کارخانه در استان Jiangsu قرار دارد که شش ساعت با شانگهای فاصله دارد.  این کارخانه قاب‌های گوشی آیفون و برخی سخت افزارهای مورد استفاده در رایانه‌های مک بوک را تولید می‌کند. کارگران این کارخانه می‌گویند برای تامین نیازهای شرکت اپل تا ده ساعت در روز در شرایطی دشوار کار می‌کنند و روزانه با موارد شیمیایی بسیار مضری سر وکار دارند.  این کارگران از اینکه دستکش یا دیگر اقلام حفاظتی برای تامین سلامت در اختیارشان قرار نمی‌گیرد بسیار ناراحت هستند و می‌گویند همین مساله به بدن و به خصوص دستان آنها آسیب می‌زند. آنها می‌گویند ماسک‌های مورد استفاده‌شان استاندارد نیست و باعث می‌شود روغن مورد استفاده برای برش زدن قاب‌های آیفون به صورتشان بپاشد و موجب سوختگی و دیگر آسیب‌ها شود.  آلودگی صوتی بالا از جمله دیگر ضعف‌های کارخانه مذکور اعلام شده است. این کارگران هر ساعت 1.38 دلار مزد دریافت می‌کنند که در عرض یک ماه به 302.84 دلار می‌رسد و پرداخت این مبلغ اندک سود فراوانی را برای مدیران این کارخانه به ارمغان آورده است.

 

ارسال نظر