حل ۹۰ درصد آسیب‌های اجتماعی با رفع بیکاری

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۰۴
حل ۹۰ درصد آسیب‌های اجتماعی با رفع بیکاری

ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بیکاری و فقر است. نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به این موضوع اشاره می‌کند و درباره تلاش‌های پراکنده برای ساماندهی معتادان متجاهر گفت: این تلاش‌های پراکنده دلیل شکست طرح‌های ساماندهی معتادان است و شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای اسکان معتادان متجاهر تامین کنند. مسعود رضایی با انتقاد از عملکرد ضعیف و پراکندگی وظایف دستگاه‌ها در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: هر چند در این رابطه تلاش‌هایی شده اما متاسفانه این تلاش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها متفرقه و مقطعی بوده و در جامعه بازخوردی نداشته است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاش‌های نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری‌ها و بخش خصوصی در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر پراکنده است، تصریح کرد: ساختار مناسب و متمرکزی در این رابطه وجود نداشته و دستگاه‌ها در این رابطه احساس مسوولیت مناسبی ندارند. او با یادآوری اینکه بهزیستی بهترین متولی برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است، به خانه ملت گفت: البته نهادهایی مانند نیروی انتظامی، دادگستری و شهرداری‌ها باید همکاری لازم را با بهزیستی داشته باشند تا امر ساماندهی به درستی تحقق یابد. این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: شهرداری‌ها می‌تواند مکان‌هایی را برای اسکان معتادان متجاهر تامین کند اما مسوولیت پاسخگویی باید بر عهده بهزیستی باشد.

نماینده شیراز در مجلس دهم، نبود برنامه مراقبتی و حمایتی مناسبی را در بازگشت 90 درصدی معتادان به اعتیاد موثر دانست و گفت: از سویی پروتکل‌های درمان اعتیاد نیز کارساز نیست بنابراین نیاز است علل موثر در بازگشت به اعتیاد بررسی، آسیب‌شناسی و حذف شود و از سویی در پروتکل‌های درمان تجدید نظر و بازنگری مناسب انجام شود. نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی اعتیاد باید فقر و مشکلات معیشتی مدیریت شود، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل اعتیاد بیکاری است و فقر و مشکلات اقتصادی نیز از بیکاری نشات می‌گیرد و بطور قطع تا زمانی که بیکاری در کشور رفع نشود معضلات و آسیب‌های اجتماعی به قوت خود باقی مانده و اگر این معضل کنترل و مدیریت شود با حل 90 درصدی آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

 

ارسال نظر