افزایش ارزش معاملات تحت تاثیر بازار‌‌های جهانی

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۳۹
افزایش ارزش معاملات تحت تاثیر بازار‌‌های جهانی

مدیرعامل بورس انرژی با بیان دلیل رشد قیمت سهام بورس انرژی در مورد عرضه احتمالی نفت خام در بازار فیزیکی بورس انرژی گفت: اطلاعات موجود در این باره اطلاع‌رسانی شده و از سهامداران درخواست می‌شود، بر اساس شایعات تصمیم‌گیری نکنند. مدیرعامل بورس انرژی در مورد نوسان قیمت سهام این بازار مالی در روزهای اخیر گفت: بازارهای مالی همچون نمادهای بورس انرژی، فرابورس، بورس تهران و بورس کالا همگی در روزهای اخیر با رونق معاملاتی و افزایش قیمت سهام رو‌به‌رو شده‌اند.

سید علی حسینی افزود: بازار سهام اغلب به داده‌های آینده یک سهم و درآمدزایی پیش روی آن واکنش نشان می‌دهد. در مورد بورس انرژی اما مدت‌هاست که از شرایط مطلوب این بازار و آینده رو به رشد آن سخن گفته‌اند که البته این تحلیل‌ها بر پایه داده‌های واقعی بورس انرژی بوده است. به گزارش فارس، وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی نفت خام عنوان کرد: افزایش جدی قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و ثبت رکورد بیشترین قیمت جهانی نفت برنت از دسامبر 2014 تاکنون خود محرک جدی برای افزایش ارزش معاملات بورس انرژی محسوب می‌شود که به افزایش قیمت تمام فرآورده‌های پالایشی و بیشتر محصولات پتروشیمی نیز منجر شده است. حسینی رشد قیمت دلار در بازار داخلی را محرک دیگری برای افزایش قیمت‌ها و مخصوصا تقویت حجم صادرات دانست و گفت: تمام این موارد بر درآمدزایی بورس انرژی موثر بوده و هست.

در مورد درآمدزایی بورس انرژی نیز شاهد وضعیت نسبتا مطلوبی هستیم که رصد وضعیت مالی شرکت در سامانه کدال نیز همین مطلب را تایید می‌کند.

 

ارسال نظر